از رویا پردازی به موفقیت برسید : موفق ها گرایش «می توانم انجام دهم» را دارند ...


موفق ها گرایش «می توانم انجام دهم» را دارند که آنها را از رویاپردازان محض جدا می کند. موفق ها خود را وقف موفقیت می کنند و موانع برایشان اهمیتی ندارند. تلاش خود را برای پیشروی به کار می بندند و بهای موفقیت را می پردازند.



مجله پنجره خلاقیت - ترجمه افسانه محمودی یزدانی: یک خط باریک اما قابل تشخیص، موفق ها را از رویاپردازان جدا می کند. تفاوت چیست؟

موفق ها گرایش «می توانم انجام دهم» دارند که آنها را از رویاپردازان محض جدا می کند. موفق ها خود را وقف موفقیت می کنند و موانع برایشان اهمیتی ندارند. تلاش خود را برای پیشروی به کار می بندند و بهای موفقیت را می پردازند.

در اینجا 10 نکته برای آشکار کردن گرایش «می توانم انجام دهم» در وجود شما ارائه شده اند:

رویا پردازی , اسباب بازی در رویا پردازی , منطق و رویا پردازی

1- بیچارگی را از خود دور کنید

افرادی با گرایش «می توانم انجام دهم» دنبال راه حل هستند و در طول مسیر، راه حل های خلاقانه ای می یابند که دیگران حتی برای یافتن آنها فکر هم نمی کنند. به جای غلتیدن در بیچارگی، افرادی با گرایش «می توانم انجام دهم» با پشتکار فراوان در جستجوی غلبه بر موانع پیش رو هستند.

2- آستین همت را بالا بزنید

افرادی با گرایش «می توانم انجام دهم» ترس ندارند. آنها مستقیم به سمت منبع راه حل خود می روند. در چالش با مشکلات برای انجام امری مهم، هر تلاش آنان درس آموز است. آنها منتظر نمی مانند؛ دست به کار می شوند.

3- شکایت ممنوع

افراد «می توانم انجام دهم» از شکایت خودداری می کنند. آنها به بیهودگی آن پی برده اند و ذهن و دهان خود را در مقابل افراط در این عمل تلف کننده وقت، محافظت می کنند.

4- خود را جای دیگران بگذارید

افراد «می توانم انجام دهم» با دیگران همدردی می کنند. آنها سعی می کنند به هر مخمصه ای از نقطه نظر دیگران بنگرند تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

رویا و خیال پردازی , نقش اسباب بازی در رویا پردازی , موفقیت

5- اشتیاق را در خود پرورش دهید

افراد «می توانم انجام دهم» از سوختن و ساختن در امان هستند. آنها عاشق کاری هستند که انجام می دهند چون آموخته اند که چگونه به آتشی که آنها را به پیش می برد سوخت برسانند. پاداش به باهوش ترین داده نمی شود و نه به فردی که امتیاز وراثتی و موقعیت دارد بلکه به آن کسی داده می شود که اشتیاق دارد.

6- دومین مایل را اضافه بپیمایید


افراد «می توانم انجام دهم» از انتظارات فراتر می روند. وقتی دیگران دنبال راه حل های قابل قبول هستند، آنها تا به غیرقابل تصورها دست نیابند، راضی نخواهند شد. آنها انتظاراتی از خود دارند که بالاتر از چیزی است که توسط افراد یا موقعیت های اطراف شان به آنها دیکته می شود.

7- تعلل را رها کنید و کار را شروع کنید

افراد «می توانم انجام دهم» دست به کار می شوند. وقتی دیگران از ترس و نگرانی عاجز شده اند، آنها شهامت پیشروی دارند. آن لحظه که همه چیز امن و تضمین شده باشد، شاید هرگز از راه نرسد؛ پس چرا منتظرش باشیم؟

8- با جریان پیش بروید


افراد «می توانم انجام دهم» با تغییرات هماهنگ می شوند. آنها با یک پیچ غیرمنتظره در جاده از راه به در نمی شوند. آنها با نگاهی مثبت، تحول را می پذیرند.

9- تا پایان راه پیگیر باشید

نه تنها افراد «می توانم انجام دهم» خود آغازگر هستند، بلکه تمام کننده هم هستند. آنها با حداکثر ظرفیت، کار مورد نظرشان را آغاز می کنند و به پیش می برند.

10- برای تعهد خود انتظار پاسخ داشته باشید

اگر تعهدی کامل با گرایش «می توانم انجام دهم» داشته باشید، حتما جواب می گیرید. تعهد مشتاقانه، مسری است و امکانات و فرصت ها به دنبال تصمیم می آیند. مدیران متعهد پاداش ها را در مسیر می یابند با گشایشی که در کار به وجود می آید و ملاقات با دیگرانی که به سمت هیجان و انرژی ساطع شده از آنان کشیده می شوند.

تشک رویا , مجله موفقیت , جملات موفقیت

یک نکته مهم مدیریتی برای سال جدید


یکی از مسئولیت های مهم شما به عنوان کارآفرین این است که بتوانید در کارکنان و اعضای تیم تان انگیزه ای را به وجود آورید تا اهداف کسب و کار را محقق کنند. بسیاری از کارآفرینان در اغلب اوقات از این مسئله گلایه می کنند که از انگیزه بخشی به کارکنانشان برای پیشبرد کسب و کار ناتوانند. در ادامه راهکارهایی را آورده ام که می توانید در سال جدید به کار ببندید و انگیزه و بهره وری تیم تان را بسیار افزایش دهید.

* تصویر نهایی را به آنها نشان دهید. به افراد کمک کنید تا ببینند که با اتمام وظایف شان، آینده ای مثبت تر خواهند داشت.

* به آنها مسئولیت بدهید. افرادی که عادت به ترک کاری دارند از نتایج بد چنین کاری دچار زحمت نمی شوند و به دردسر نمی افتند. این وضعیت را تغییر دهید.

* به آنها کمک کنید تا زمان شان را مدیریت کنند. افرادی که کارشان را تمام نمی کنند، اغلب بی نظم هستند. ابزاری در اختیارشان قرار دهید تا کارهایشان را برنامه ریزی کنند.

* یک شریک کاری بیابید. گاهی همراه کردن افرادی که کارشان را تمام نمی کنند با افرادی با انگیزه بالا می تواند به آنها کمک کند که در کار خود پیگیر باشند.

* تنها به کار تمام شده پاداش بدهید. تلاش را ستایش کنید اما پاداش ندهید.


ویدیو : از رویا پردازی به موفقیت برسید