از تالارهای میلیاردی کیش چه خبر؟ : در پی افشای اسناد و مدارك تخلفات سنگین مربوط ...


در پی افشای اسناد و مدارك تخلفات سنگین مربوط به پروژه تالارهای بین المللی كیش كه فرار دختر مدیرعامل شركت بین المللی فیوضی (فیاك كیش)، به همراه تنی چند از مدیران ارشد این شركت را به دنبال داشت، یحیی فیوضی مدیرعامل فیاك با ارسال نامه ای به كیهان، واگذاری پروژه 450 میلیارد تومانی «تالارهای بین المللی ایران» در كیش به خانواده فیوضی را در راستای گسترش روابط بین المللی در فضای تحریم و فشار برای ایران دانست! فیوضی كه هم اكنون در آمریكا ساكن است در این نامه با تهدید حسین شریعتمداری، مدیر مسئول كیهان به طرح شكایت در دادگاه های لاهه و سوئیس، به شدت از رسانه ای شدن خبر فرار مدیران شركت دو روزه خود به واشنگتن، ابراز نگرانی كرده و آن را وارد آوردن زیان فراوان به شركت پرسابقه فیاك كیش!!! دانسته است.

شركتی كه فقط سه روز قبل از واگذاری پروژه تالارهای بین المللی كیش آن هم بدون مناقصه و با سرمایه یك میلیون تومانی به ثبت رسیده بود! همچنین در نامه دیگری كه تحت عنوان «نامه مهندسین و سایر كاركنان شركت فیاك» و با 7 امضای عمدتاً بدون نام به كیهان فرستاده شده، ادعا گردیده كه این نهاد خدمتگزار! حرفه ای! قربانی جنگ روانی رانتخواران شده است!

گفتنی است پروژه 450 میلیارد تومانی مجتمع تالارهای بین المللی ایران- كیش طبق توافقی با حضور اسفندیار رحیم مشائی و حمید بقایی در تاریخ سوم تیرماه سال 89 به صورت ترك تشریفات به شركت فیاك كیش با مدیریت یحیی فیوضی واگذار شد كه بر اساس قانون ترك تشریفات این اقدام روال قانونی را طی نكرده است.

شركت فیاك كیش با مدیریت خانواده فیوضی یوسفی (یحیی، رئیس هیئت مدیره، پانته آ، نایب رئیس هیئت مدیره) در تاریخ اول تیر 1389 به ثبت می رسد و موافقت اصولی مذكور دقیقاً 3 روز بعد به ارزش 450میلیارد تومان با این شركت به امضا می رسد.

پس از افشای ابعاد كلاهبردارانه موضوع توسط كیهان، مدیران شركت فیاك كیش كه با هماهنگی مشایی و بقایی، پروژه چهارصد و پنجاه میلیارد تومانی تالارهای بین المللی كیش را با ترك تشریفات و بدون هیچ گونه ضمانت معتبر بانكی در اختیار گرفته بودند، بی سرو صدا كشور را ترك كردند. همچنین «پانته آ فیوضی» نایب رئیس این شركت خلق الساعه نیز، پس از فرار از كشور و بازگشت به واشنگتن در مصاحبه با یكی از رسانه های ضد انقلاب كه در منزل شخصی وی واقع در حومه واشنگتن صورت گرفت، گفت: واشنگتن خانه من است كجا فرار كنم؟!

از سوی دیگر، مركز امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ریاست جمهوری، كه ضلع دیگری از بازیگران اصلی تخلفات سنگین مربوط به پروژه تالارهای بین المللی كیش به حساب می آید، نیز پس از افشاگری های مستند كیهان، با حمله به كیهان از سر دستپاچگی تلاش كرد با فحاشی و ترور شخصیت مدیرمسئول روزنامه كیهان، عقده های خود را خالی كند.

این مركز كه به دلیل افشا شدن بسیاری از سوءاستفاده های اقتصادی به نفع باند نفوذی و انحرافی، نظیر پرونده تالارهای بین المللی كیش، در فضای رسانه ای كشور به «حیاط خلوت جریان انحرافی» معروف شده است، در واكنش به یادداشت روز چهارشنبه (25 خرداد) كیهان، با عنوان «علف های هرز!» كه به تأسیس غیرقانونی چند بانك اختصاص داشت با قراردادن مطلبی در سایت خود و عقده گشایی علیه كیهان، «بانك بازی» جریان انحرافی را یكی از مهمترین نیازهای اقتصادی كشور خواند و مدعی شد این اقدام در جهت رفع مشكلات تحریمی علیه كشور و در راستای اجرای مصوبات ستاد تدابیر ویژه انجام می شود!

نویسنده مطلب كه ناگفته پیداست بخش بزرگی از رسوایی و ناكامی باند ورشكسته انحرافی در مناطق آزاد را زیر سر دیدبانی و هشدار به موقع كیهان می بیند، با طفره رفتن از پاسخ به این پرسش كه چرا میلیاردها تومان پول مناطق آزاد به جای آنكه صرف آبادانی و توسعه این مناطق شود، صرف برگزاری همایش ها و نمایشگاه هایی با هزینه های سرسام آور مانند نمایشگاه میراث فرهنگی، همایش شورای عالی ایرانیان خارج از كشور و جشنواره سینمایی كیش و غیره می شود، مدعی شده است كیهان سبب فرار سرمایه ها از كشور می شود!

گفتنی است با توجه به اینكه مناطق آزاد ردیف بودجه دولتی ندارند، باید هزینه های خود را از طریق درآمدهایی نظیر عوارض، گمركات، فروش زمین و... تأمین كند. بر اساس قانون و اجازه دولت، یك و نیم میلیارد دلار از طریق مناطق آزاد وارد كشور شود و مناطق آزاد اجازه دارد كه از این 1 و نیم میلیارد دلار، 15 درصد گمرك اخذ كند.

این 15 درصد همان طور كه گفته شد می بایست برای آبادانی و توسعه مناطق آزاد استفاده شود، اما متأسفانه شاهدیم كه این رقم بسیار هنگفت نجومی، صرف برگزاری همایش ها و نمایشگاه هایی با هزینه های سرسام آور مانند نمایشگاه میراث فرهنگی، همایش شورای عالی ایرانیان خارج از كشور و جشنواره سینمایی كیش و یا عقد قراردادهایی غیرقانونی نظیر پروژه تالارهای بین المللی كیش می شود.

همچنین بر اساس اسناد موجود، برخی شخصیت های ذی نفوذ در امور مناطق آزاد، از قرار گرفتن بخش اعظمی از این 15 درصد در اختیار خود مناطق آزاد نیز جلوگیری كرده اند و با تأسیس شركتی گفتند كه این رقم باید در اختیار این شركت قرار بگیرد كه كیهان در آینده ای نزدیك این موضوع و برخی دیگر از تخلفات آشكار و پنهان در این مناطق را آشكار خواهد ساخت.

گفتنی است مروری بر نوشته های كیهان به وضوح نشان می دهد به همان میزان كه روزنامه كیهان از اقتدار جمهوری اسلامی و دولت محترم دفاع می كند، گروهك انحرافی و نفودی در دولت، ننگ فساد و دفاع از باند های زر و زور را بر پیشانی خود دارد.

منبع: رجانیوز


ویدیو : از تالارهای میلیاردی کیش چه خبر؟