از بورسیه شریعتی تا ستاره های احمدی نژاد :      اخبار سیاسی - /سخنی با استیضاح ...



احمدی نژاد , محمود احمدی نژاد , نامه احمدی نژاد به اوباما

   
 اخبار سیاسی - /سخنی با استیضاح کنندگان وزیر علوم/
از بورسیه شریعتی تا ستاره های احمدی نژاد

از مجموع موضع گیریهای دو سه ماه گذشته چنین بر می آید که دلیل ظاهری اصلی برای استیضاح آقای دکتر فرجی دانا بازگرداندن دانشجویان تعلیقی موسوم به دانشجویان ستاره دار به دانشگاه هاست.

در این رابطه ذکر چند نکته قابل توجه است:

 

اول - در دولت آقای دکتر احمدی نژاد که شایعه ی وجود دانشجویان ستاره دار به سطح جامعه درز کرد، مسوولین و مقامات دولتی همواره چنین موضوعی را نفی کرده و آن را ساخته و پرداخته مخالفین دولت اعلام کردند. به عنوان نمونه:

1)   آقای دکتر احمدی نژاد در مناظره ی انتخاباتی ریاست جمهوری دهم گفتند: "آقای موسوی! من بعضی وقت‌ها دلم می‌سوزد یک اطلاعاتی را شما مطرح می‌کنید که می‌دانم از روی بی‌اطلاعی است. من یک موردش را باز می‌کنم برای اینکه معلوم بشود که اطلاعات شما از کجاست. دانشجویان ستاره‌دار از کجا درآمد که آقای موسوی امروز می‌کوبد در کله ی این دولت و استنادش هم به حرف یک عده‌ای است که من نمی‌دانم این عده کی هستند".

2)     آقای دکتر زاهدی، وزیر علوم دولت نهم اعلام کردند: بحث دانشجوی ستاره‌دار ساخته و پرداخته ی ذهن روزنامه‌ای است که در زمان اصلاحات منتشر شد و آن را وارد جریان پرحاشیه‌ای کرد. ۱ تیر ۹۲ – جهان

دوم - ظاهراً چون محروم کردن یک تعداد دانشجو بدون استناد قانونی و حکم قوه ی قضائیه که متضمن محرومیت آنها از حقوق اجتماعی و از جمله تحصیلات دانشگاهی باشد موضوعی نبود که دولت مسوولیت آن را بپذیرد. بدیهی است که اگر استنادات حقوقی پشتوانه ی چنان تصمیمی بود نیازی به کتمان آن نبود.

سوم - در مقایسه با دولت آقای احمدی نژاد باید گفت: در حکومت منحوس پهلوی که از رشد جریانات اسلامی در بین روشنفکران و دانشگاهیان وحشت داشت، مخالفین سیاسی هم به مصلحتی مورد تفقد از نظر بورس تحصیلی قرار می گرفتند. از جمله می توان به دکتر شریعتی اشاره کرد که پیش از اعزام به فرانسه به عنوان بورسیه، سابقه ی مبارزاتی و حتی زندان در پرونده ی خود داشت. محروم کردن از تحصیل آن هم به صورت غیربورسیه در سیستمی که منتج از آراء مردم است و پشتوانه ی آن پس از خدا به همین مردم پاکباخته است ظلم بزرگی به اسلام، نظام اسلامی و مردم همیشه در صحنه و انقلابی ماست.

چهارم - حال حتی اگر دولت هم به چنین اقدام ناپسندی بپردازد، آیا جا ندارد مجلس به عنوان نماینده ی مردم در مقابل دولت بایستد و از باب استیفای حقوق مردم با محروم کردن جوانان از ادامه ی تحصیل مخالفت کند؟ عجیب نیست که در حالی که دولتی که خود مرتکب چنان اشتباهی شده بود وجود دانشجویان ستاره دار را کتمان می کرد، مجلس نه تنها آن را کتمان نکند بلکه به جای دفاع از حقوق مردم، خود عامل محروم کردن آنها از حقوق اجتماعیشان باشد؟

پنجم - در صورتی که باز گرداندن دانشجویان ستاره دار به دانشگاهها دلیل استیضاح و احیاناً رأی عدم اعتماد مجلس به وزیر علوم باشد، در تاریخ خواهد آمد: عجیب بود که یک دولت در ایران از حقوق مردم دفاع می کرد و نمایندگان مردم از آن برآشفته می شدند! مجلس اگر همراه مردم نباشد قابل تحمل تر از آن است که به مقابله با مردم خودش برخیزد.

ششم- از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی استدعا دارم به حکم انسانیت و اسلامیت و حداقل به عنوان یک اقدام مصلحت آمیز و دیپلماتیک، با عدم فشار بر دولت تدبیر و امید، دامن مجلس را از مقابله با حقوق پایه و انسانی شهروندان نظام مقدس جمهوری اسلامی پاک کنند. رویش و ریزش یک پدیده ی طبیعی در انقلابات است ولی خود عامل افزایش ریزش و کاهش رویش در میان مردم خود نباشیم. این نظام مقدس علاوه بر خدا تنها به مردم خود متکی است. والسلام

 اخبارسیاسی - دکتر گودرز صادقی ,انصاف نیوز


ویدیو : از بورسیه شریعتی تا ستاره های احمدی نژاد