از بالا رفتن احتمال معاونت اولی شریعتمداری تا کمک 9 میلیاردی هیئت دولت به نهاد ریاست جمهوری :



نهاد ریاست جمهوری , استخدام در نهاد ریاست جمهوری , استخدام نهاد ریاست جمهوری

اولین سفر روحانی به نیویورک چه زمانی خواهد بود؟/ ولایتی و عارف به دنبال تشکیل حزب فراگیر/ بالا رفتن احتمال معاونت اولی شریعتمداری

تیمی از دیپلمات ها مامور ارزیابی سفر روحانی در اوایل مهرماه به سازمان ملل متحد شده اند.در صورتی که ارزیابی این تیم حکایت از آن داشته باشد که سفر روحانی می تواند منافع ویژه ای را برای نظام به همراه داشته باشد وی عازم نیویورک خواهد شد.

 سایت مشرق در خبری با عنوان زمزمه ها از دنیای سیاست آورده است؛

*تیمی از دیپلمات ها مامور ارزیابی سفر روحانی در اوایل مهرماه به سازمان ملل متحد شده اند.در صورتی که ارزیابی این تیم حکایت از آن داشته باشد که سفر روحانی می تواند منافع ویژه ای را برای نظام به همراه داشته باشد وی عازم نیویورک خواهد شد.

 

*در جلسه اصلاح طلبان مصوب شده است به پاس کنار کشیدن محمد رضاعارف از صحنه انتخابات ریاست جمهوری، مدالی به نام مدال اخلاق با نام عارف طراحی و در مراسمی به عارف تقدیم شود. سپس این مدال به عنوان معیار رفتار اخلاقی به افراد مورد نظر جریان اصلاحات تقدیم شود.

 

*شنیده ایم در دیدارهایی که رئیس جمهور منتخب با اهالی رسانه داشته داشته وی دو درخواست عمده را مطرح کرده است:1- رسانه ها به سطح مطالبات و توقعات مردم دامن نزنند.2-از گمانه زنی درباره کابینه یازدهم خودداری کنید چرا که بنده تاکنون با هیچ وزیری برای کابینه صحبت نکرده ام.

 

*شنیده ایم برخی روسای جمهور و نخست وزیران کشورهای همسایه ابراز تمایل کرده اند در مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کنند تا حامل پیام دوستی برای ایران باشند.

 

*شنیده ایم تیمی از جامعه شناسان و کارشناسان رسانه همچون هادی خانیکی، حمید رضا جلایی پور، علی ربیعی، علی محمد حاضری، ناصر فکوهی، حسام الدین آشنا و محمد امین قانعی راد و...کار رفتار شناسی مردم ایران، برنامه ریزی و تبلیغات ستاد انتخاباتی حسن روحانی را بر عهده داشته اند.

 

*حسن روحانی به زودی با اعضای جامعه روحانیت دیدار خواهد کرد. روحانی معتقد است اولین دیدار وی با روحانیون باید با تشکلی باشد که خود عضو آن و بیشترین قرابت فکری را با آنها دارد. آیت الله مهدوی کنی موافقت کرده برخی دیدارهای رئیس جمهور منتخب در محل مجلس خبرگان برگزار شود.

 

*این روزها بازار داغ گمانه زنی ها درباره رئیس جدید صداوسیما بار دیگر داغ شده و رسانه ها اخبار و گزارش های مختلفی را منتشر می کنند. در عین حال پیگیری های خبرنگار مشرق نشان می دهد احتمال تمدید حکم عزت الله ضرغامی بیشتر از گزینه های مطرح شده است. از سوی دیگر برخی کارشناسان معتقدند گزینه حداد عادل برای ریاست صدا و سیما نیز می تواند به صورت جدی تری مطرح و بررسی شود.

 

*برخی نزدیکان خاتمی در دیدار با حسن روحانی از وی خواسته اند با توجه به مشکلات موجود در عرصه اقتصاد و تولید از محمد شریعتمدار به عنوان معاون اولی دولت خود استفاده نماید.

 

*براساس نظر سنجی صدا و سیما که پس از انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده است، 56 درصد مردم اولویت نخست خود را حل معضلات اقتصادی دانسته اند. 17 درصد هم تحول در سیاست خارجی را از رئیس جمهور منتخب درخواست کرده اند و 5 درصد هم آزادی های بیشتر فرهنگی را مطالبه کرده اند.

*شنیده ایم در روزهای گذشته برخی از حامیان علی اکبر ولایتی از او خواسته اند تیم انتخاباتی خود را برای حضور در انتخابات آینده مجلس حفظ کند.این افراد پیشنهاد داده اند علاوه بر برنامه ریزی برای تشکیل یک تشکل فراگیر، شخص دکتر ولایتی هم کاندیدای مجلس شورای اسلامی شود.

 

*برخی اصلاح طلبان در جلسات خود این موضوع را مطرح کرده اند که ما نباید بیش از حد خود را به روحانی نزدیک کنیم تا در صورتی که وی نتوانست به مطالبات مردم پاسخ بگوید ما به عنوان آلترناتیو وارد صحنه شویم. این افراد تاکید کرده اند ناکامی احتمالی روحانی نباید به نام ما تمام شود.

* هفته گذشته یکی از وزرای سابق دولت احمدی نژاد که در انتخابات شورای شهر تهران کاندیدا شده بود نسبت به شمارش آرای خود اعتراض کرد. وی معتقد بود از آنجا که 6 کاندیدای دیگر هم نام وی هستند باید آرای بدون اسم به نفع وی که از شهرت بیشتری برخوردار است قرائت شود که پس از بازشماری تعدادی از صندوق ها و عدم تفاوت آرا وی، اعتراض این وزیر مردود اعلام شد.

 

*شنیده ایم دکتر نهاوندیان و دکتر نوبخت از سوی رئیس جمهور منتخب مامور سیاستگذاری های اقتصادی دولت یازدهم و تعیین تیم اقتصادی دکتر روحانی شده اند.

 

*هفته گذشته یکی از زندانیانی که دارای سابقه اعتیاد به شیشه، سرقت، طلاق و... بود پس از دو و نیم سال اقامت در زندان به علت عارضه قلبی درگذشت.رسانه های غربی تلاش کردند مرگ وی را سیاسی جلوه دهند تا شاید بتوانند فضای شکست خود پس از انتخابات را تغییر دهند که در این امر ناکام ماندند.

 

* فراگیری و نفوذ برنامه های صدا و سیما در انتخابات ریاست جمهوری به ویژه در مناظره ها باعث شد که این دوره شاهد کمترین حجم از تبلیغات خیابانی و رفتارهای منطبق بر نظام های سرمایه سالاری باشیم. جامعه شناسان از کارکرد انتخاباتی صدا و سیما در این دوره به عنوان یک مدل موفق نام می برند.

 

*جمعی از حامیان محمد رضا عارف از وی خواسته اند طرح تشکیل یک حزب فراگیر و ملی را ارائه دهد. همچنین گفته می شود جریان اصلاح طلب در تدارک است با پرچمداری عارف در انتخابات آینده مجلس لیست انتخاباتی ارائه دهد.

 

*در سالگرد به قدرت رسیدن محمد مرسی در مصر، قرار است فردا یکشنبه تجمعی اعتراض آمیز و سراسری با حضور همه مخالفان مرسی برگزار شود. برخی کارشناسان منطقه معتقدند دولت مرسی بر لبه تیغ سقوط یا کودتا قرار گرفته است.برکناری 15 استاندار و جایگزین کردن عناصر اخوانی، حمله به شیعیان و کشتار آنان، قطع رابطه مصر با سوریه تحت فشار عناصر سلفی، اوضاع بد اقتصادی، فساد اداری و نارضایتی تراشی های بقایای رژیم مبارک و... از مهمترین دلایل تشکیل این تجمع بزرگ ملی است.

 

*در حالی که بدنه سیاسی حماس با اظهار نظرهایی علیه ایران، سوریه و حزب الله لبنان، خود را به کشورهایی چون قطر، مصر و اردن نزدیک کرده است اما گزارش های دریافتی از فلسطین حاکی است بدنه نیروهای مقاومت، گردان های کتائب و الاقصی به شدت از مواضع کادر سیاسی حماس ناراحت و خود را وامدار حمایت های جمهوری اسلامی ایران می دانند./مشرق

 

کمک 9 میلیاردی هیئت دولت به نهاد ریاست جمهوری/ پرداخت اعتبار دولتی برای برگزاری همایش شهریار در مسکو

روزنامه خراسان نوشت:

بر اساس تصمیم هفته های اخیر هیئت وزیران که توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور با شماره "70860/ت47944هـ" به نهاد ریاست جمهوری و معاونت برنامه ریزی رییس جمهور ابلاغ شده، مبلغ 98 میلیارد ریال از محل هزینه های پیش بینی نشده برای جبران هزینه های ضروری و سایر کمکها در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار می گیرد.

 

همچنین بر اساس مجوز روزهای اخیر دولت به رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، مقرر شده این سازمان برای برگزاری همایش های بین المللی بزرگداشت یکصدمین سال تولد استاد شهریار در شهرهایی چون تهران، مسکو، دوشنبه و استکهلم مجموعا مبلغ چهار میلیارد و 790 میلیون ریال از محل اعتبارات خود هزینه کند./خراسان


ویدیو : از بالا رفتن احتمال معاونت اولی شریعتمداری تا کمک 9 میلیاردی هیئت دولت به نهاد ریاست جمهوری