از انگلیس بابت سفارت عذرخواهی نمی‌کنیم : مجید تخت روانچیˈ معاون آمریکا و اروپای ...


مجید تخت روانچیˈ معاون آمریکا و اروپای وزارت خارجه در مصاحبه با روزنامه انگلیسی گاردین گفت که جمهوری اسلامی بابت واقعه سفارت انگلیس در تهران عذرخواهی نمی کند. خبرگزاری ایرنا: مجید تخت روانچیˈ معاون آمریکا و اروپای وزارت خارجه در مصاحبه با روزنامه انگلیسی گاردین گفت که جمهوری اسلامی بابت واقعه سفارت انگلیس در تهران عذرخواهی نمی کند.

تخت روانچی در این مصاحبه گفت که موضوع ازسرگیری مناسبات دوجانبه که پس از حمله به سفارت انگلیس در سال 2011 قطع شد، فعالانه تحت بررسی است.

به گفته تخت روانچی، امکان دارد تا پایان سال میلادی توافقی در این زمینه حاصل شود، اما هیچ جدول زمانی در این خصوص وجود ندارد.

معاون وزیر خارجه کشورمان افزود: ˈعذرخواهی(بابت واقعه سفارت) مد نظر نیست. مسایل مختلفی در گذشته اتفاق افتاده که بابت هیچ یک از ما عذرخواهی نشده است. با این وجود، ما با دولت انگلیس قطعا در مورد آنچه اتفاق افتاد، در حال همکاری هستیم.ˈ

وی ادامه داد که امکان دارد پرداخت خسارت بخشی از این مذاکرات باشد.

به گزارش گاردین، معاون وزیر خارجه همچنین سفر چندی قبل ˈسایمون گسˈ مدیرکل سیاسی وزارت خارجه انگلیس به تهران را خوب ارزیابی کرد و گفت که در این سفر ˈدر خصوص برخی موضوعات توافق شد و در زمینه برخی موضوعات هم توافق صورت نگرفت.ˈ

تخت روانچی با بیان این که گفت و گو راه خوبی است، افزود: ˈما در مسیر صحیح حرکت می کنیم.ˈ


ویدیو : از انگلیس بابت سفارت عذرخواهی نمی‌کنیم