از آل کاپون تا بلاتر : در روزهای گذشته سپ بلاتر از ریاست فیفا استعفا داد. این ...



آل کاپون , بلاتر , سپ بلاتر

در روزهای گذشته سپ بلاتر از ریاست فیفا استعفا داد. این استعفا کمک می کند فوتبال جهان پاک شود. شبکه فساد جهانی و بین المللی توسط نیروهای مترقی ضربه ای خورده که البته ضربه نهایی نیست.

وقتی طوفان به راه می افتد برق  قطع می  شود ولی بعد از آن شبکه برق رسانی دوباره راه اندازی می شود. حالا هم طوفانی به پا شده و به شبکه بین المللی فساد که نتایج فوتبال، انتخابات و عملیات این فدراسیون را دستکاری می کرد ضربه ای وارد شده است. اتفاق مثبتی در فوتبال جهان رخ داده و حالا باید مواظب بود که شبکه منفی دوباره بازسازی نشود.

 نکته قابل ذکر بعدی این که این پرونده توسط آمریکایی ها به جریان انداخته شده است. آمریکایی ها با مناسبات اجتماعی کاری ندارند و می بینیم که دو برج خودش را مورد هدف قرار می دهند، جنگ در سایر کشورها راه می اندازند و ... اما افرادی پیگیر پرونده فیفا هستند آدم های مترقی این کشور هستند. از این دست آدم ها هم در کشور خودمان داریم که علیه فساد و مافیا مبارزه و ایستادگی می کنند. پیش از این اعتقاد داشتم مافیای فوتبال می خواهد یوونتوس قهرمان اروپا شود تا یک بار دیگر لیگ ایتالیا به ویترین فوتبال جهان قرار گیرد اما با اتفاقات پیش آمده و ضربه ای که به مافیا وارد شد احتمال قهرمانی بارسا در لیگ قهرمانان وجود دارد.

مافیای فوتبال و فیفا قدرتی بیشتر از مافیای ایتالیا دارد. ساختار فیفا به این شکل بود که فاصله بین کشورها حفظ شود. مثلا فاصله بین اروپا و کشورهای آسیایی یا آفریقایی حفظ و شاید بیشتر شود. آیا فوتبال ایران با توجه به حضور کشورهایی چون ژاپن و کره جنوبی واقعا در رتبه آسیا اول است؟ این مساله نتیجه شبکه مافیای بین المللی است که ریاست آن را بلاتر بر عهده داشت. بلاتر شباهت زیادی با آل کاپون دارد. شباهت این دو به این مساله بر می گردد که فروش علنی مشروبات الکلی در آمریکا ممنوع بود و آل کاپون فروش غیرقانونی مشروبات را در سطحی گسترده انجام می داد. در این راه عده زیادی به قتل رسیدند ولی آل کاپون هیچگاه به دلیل فروش غیر قانونی مشروبات الکلی و یا قتل انسانها دستگیر و مجازات نشد. وی بدلیل انجام یک سری اشتباهات در دفاتر مالیاتی اش دستگیر و محکوم شد. حالا هم گفته می شود اتهاماتی را نمی توانند علیه رئیس مافیای فوتبال مطرح کنند ولی مطمئنا حد و حدود این مساله بیشتر از «توهم توطئه» است.

همانطور که سیاست بین المللی است فساد نیز جهانی است. فساد فوتبال ما واقعا بین المللی است. نشانه آن هم حمایت و پشتیبانی است که از مربیان خارجی می شود. متاسفانه مربیان ایرانی را چنان مقابل اعیان و اشراف های بین المللی تحقیر می کنند که این مساله فقط می تواند نشانه ای وجود فساد در کشورهایی چون ما باشد. وقتی بلاتر به ایران آمد اگر چه رسما به مراسم دعوت شده بودم اما نرفتم چون اعتقاد داشتم رئیس مافیای بین المللی آمده است. معتقد هستم هفت سال حضور کفاشیان در فوتبال ما بدلیل حمایت فرد فاسدی مانند بلاتر است. مافیای فساد با وضع کردن قانون عدم دخالت دولت ها در فوتبال بدنبال حمایت از افراد است. فساد و مافیا تنها در فدراسیون جهانی فوتبال نیست بلکه در ای اف سی هم دیده می شود.

 

وزیر ورزش و جوانان کشورمان اگر برای برگزاری جلسه و یا نشستی به مالزی سفر کرد لطفا سری هم به ورزشگاه های این کشور بزند. استادیوم های بزرگ و زیبای مالزی که 70-80 هزار نفر ظرفیت دارد در هر هفته بین 700 تا 1500 تماشاگر را در خود جای می دهد! این یعنی در کشوری که مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا است فساد و مافیا حداکثر اشتیاق مردم را برای تماشای مسابقات به صفر رسانده است. مافیای جهانی تفکر ستیز است و این مساله را به فوتبال ما انتقال داده است.

افرادی سالمی که می توانند به فوتبال کمک کنند در خارج از گود قرار دارند. خاصیت سیاست نئولیبرالی، تفکر ستیزی است تا بتواند بر جهان حکومت کند. با این تفکر مربیان خارجی، اطلاعات فوتبال کشور را در به راحتی در اختیار فیفا قرار می دهد تا جلوی حرکات مثبت گرفته شود. فساد را باید تهاجمی از بین برد. این تهاجم قبل از استعفای بلاتر انجام شده بود ولی اهرم های موجود مانع به نتیجه رسیدن این اقدام شد.

اخبار ورزشی - روزنامه آرمان

 


ویدیو : از آل کاپون تا بلاتر