ازدواج 5 برابر طلاق : رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در سال ۹۱، ۷۹۱ ...


رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در سال ۹۱، ۷۹۱ هزار و ۶۵۶ واقعه ازدواج، ۱۵۱ هزار و ۷۶۳ واقعه طلاق ثبت شد. خبرگزاری تسنیم:  رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در سال ۹۱، ۷۹۱ هزار و ۶۵۶ واقعه ازدواج، ۱۵۱ هزار و ۷۶۳ واقعه طلاق ثبت شد.

 احمد تویسرکانی معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست خبری خود اظهار داشت: سازمان ثبت  اسناد و املاک کشور در سال گذشته گام‌های موثری در راستای اجرای سیاست‌ها و تکالیف قانونی به ویژه قانون برنامه پنجم توسعه کشور برداشته است که از جمله آن می‌توان به شفاف سازی و  تثبیت حدود در اطلاعات مالکیت‌ها ، شفاف سازی نقل و انتقالات و معاملات رسمی ، ایجاد تسهیل و تسریع در ارائه خدمات سطحی و کاهش مراجعات حضوری، توسعه کیفی و ارتقای سطح برخورداری های منابع انسانی ، ارتقای نظارت ، بازرسی و پاسخگویی اشاره کرد .

وی ادامه داد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در میزان عملکرد و ارائه خدمات سطحی به مردم با توجه به متوسط نرخ رشد در بسیاری از موارد نسبت به سال قبل دارای روندی صعودی بوده است

معاون قوه قضایی و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر ده سامانه به نحوه آزمایشی آماده خدمت رسانی است ،گفت: بیش از 7میلیون خدمت در محیط مجازی در سال گذشته انجام شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 2 هزار میلیارد تومان معوقه بانک ها پرداخت شد که در نظر داریم در سال جاری این معوقه ها را  سریعتر پرداخت کنیم.

تویسرکانی با بیان اینکه چاپ اوراق بهادار فعلاً منتفی شده است یادآور شد: در خصوص ثبت اختراعات و برندها تا پایان سال گذشته همه مراجعات حضوری حذف شد و برای هر مراجعه‌کننده بعد از ورود به سامانه، پرونده الکترونیکی ساخته شده است.

وی با اشاره به اتصال همه دفاتر ازدواج و طلاق به سامانه ثبت الکترونیک گفت: سال 91 نسبت به سال 90، 30 درصد افزایش ثبت شند مالکیت داشتیم. همچنین بیش از 4 میلیون سند، به سیستم کاداتر مجهز است که به شکل الکترونیکی در اختیار مردم قرار گرفت.

تویسرکانی تصریح کرد: در سال 91،  4 هزار و 668 اختراع، و 3 هزار و 250 برند توسط متقاضیان ثبت شد.


ویدیو : ازدواج 5 برابر طلاق