ارغوان رضایی:فرانسوی‌ها حسادت می‌کنند، چون به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم/ روزی «شماره یک» جهان می‌شوم :



ارغوان رضایی:

فرانسوی‌ها حسادت می‌کنند، چون به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم/ روزی «شماره یک» جهان می‌شوم

تنیسور ایرانی‌الاصل فرانسوی گفت: چون خیلی به ایرانی بودنم افتخار می‌کردم، فرانسوی‌ها خیلی از من خوششان نمی‌آمد و همین موضوع در کنار حسادت‌های آنها باعث شد تا با ایجاد حواشی، مشکلاتی را برایم به وجود بیاورند.

 

ارغوان رضایی , سریال روزی روزگاری ایرانی , پر افتخار ترین کشتی گیر جهان

به گزارش فارس،‌ خبر رد کردن پیشنهاد حضور در تیم ملی تنیس زنان فرانسه توسط ارغوان رضایی، تنیسور ایرانی‌الاصل فرانسوی که در این کشور به دنیا آمده و دیدارهای بین‌المللی زیادی را به عنوان یک فرانسوی به میدان رفته است، آنقدر داغ و مهم بود که با هر سختی که وجود داشت، بخواهیم این تنیسور مطرح تنیس زنان جهان را پیدا کرده تا در خصوص صحت و سقم این خبر که البته توسط پدرش منتشر شده بود، گفت‌وگو کرده و دلایل چنین تصمیمی از زبان خودش علت را جویا شویم.

ارغوان که تا همین چند وقت پیش تا رتبه 14 تنیس زنان جهان نیز صعود کرده بود به دلیل حواشی که فدراسیون تنیس فرانسه برایش به وجود آورد، افت بسیاری کرد و حتی حضور در بین 100 بازیکن برتر جهان را هم از دست داده است. با این حال ارغوان همراه با مربی اختصاصی‌اش در جزیره موریس به سختی در تلاش است تا ضمن رسیدن به دوران اوج گذشته، به هدفی که از ابتدا در سر داشته، یعنی رسیدن به زن شماره یک تنیس جهان دست پیدا کرده و بر قله تنیس زنان بایستد.

در خصوص مشکلاتی که برای شما در این چند وقت اخیر ایجاد شده است صحبت کنید. آیا این خبر صحت دارد که با فدراسیون تنیس فرانسه به مشکل خورده و فعلا قصد نداری برای تیم ملی این کشور بازی کنی؟

درست است، من با فدراسیون تنیس فرانسه مشکل دارم، البته از بچگی چنین مشکلی با فدراسیون تنیس این کشور وجود داشته و موضوع جدیدی نیست.

فرانسوی‌ها با خودشان خیلی جور هستند و هوای خودشان را خیلی دارند. آنها به همین دلیل خارجی‌ها را دوست ندارند و ما هم چون ایرانی بودیم و دوست نداشتند پیشرفت من را ببینند، این مسائل و حواشی را به وجود آوردند.

من همه مسابقات را می‌بردم و تمام تنیسورهای زن فرانسوی مقابل من مغلوب می‌شدند و چون به زن شماره یک تنیس این کشور مبدل شده بودم، فرانسوی‌ها به من حسادت می‌کردند و از این موضوع خوش‌شان نمی‌آمد که یک ایرانی بخواهد شماره یک فرانسه باشد.

با این حساب به نظر می‌رسد دیگر قصد نداری تیم ملی فرانسه را همراهی کنی؟

فعلاً با تیم ملی فرانسه مشکل دارم و امکان بازی برای این کشور وجود ندارد، البته با کاپیتان تیم ملی فدکاپ زنان فرانسه در حال مذاکره هستم و نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

جریان شکایت تو از پدرت چه بود؟ به نظر می‌رسد با این توضیحات، اینها همه شایعاتی بود که روزنامه‌نگاران فرانسوی برای تو به وجود آوردند؟

همین‌طور است. پدرم مربی من بود و برای چند سال با من کار می‌کرد و پس از آن نیز مربی دیگر از آکادمی داشتم که در حال حاضر با او تمرین می‌کنم.

مشکلاتی که از آن سخن می‌گفتند، اختلافاتی است که بین یک پدر و دختر وجود دارد و به هیچ وجه مشکلی نبود که روزنامه‌نگاران فرانسوی بخواهند تا این اندازه آن را بزرگ کنند. به قول شما این حاشیه‌ها تنها یک شایعه بود که از حسادت آنها سرچشمه می‌گرفت.

 پس بحث شکایت از پدرت شایعه‌ای بیش نبود؟

از پدرم هیچ شکایتی نکردم و این موضوع اصلاً صحت ندارد.

 پدرت معتقد بود که پس از تقدیر از احمدی‌نژاد، فرانسوی‌ها به نوعی می‌خواستند از تو انتقام بگیرند؟

چون خیلی به ایرانی بودنم افتخار می‌کردم، فرانسوی‌ها خیلی از من خوششان نمی‌آمد و همین موضوع در کنار حسادت‌های آنها باعث شد تا با ایجاد حواشی، مشکلاتی را برایم به وجود بیاورند.

من پیش از این دو بار برای تیم ملی فرانسه بازی کردم، اما برای بار سوم که دعوت شدم، این دعوت را رد کردم، چرا که روزنامه‌نگاران فرانسوی انتقادات زیادی را مطرح کرده و چیزهای بدی علیه من ‌نوشتند و به همین دلیل دیگر قبول نکردم برای تیم ملی فرانسه بازی کنم.

 می‌دانیم که قوانین بین‌المللی اجازه نمی‌دهد تا پنج سال پس از بازی در تیم ملی یک کشور، تغییر ملیت بدهی. اگر این قوانین نبود، دوست داشتی برای ایران بازی کنی؟

من در فرانسه به دنیا آمدم و سال‌های زیادی برای این کشور تنیس بازی کردم، بر همین اساس دوست دارم برای این کشور بازی کنم، البته در کنار فرانسه دوست داشتم برای ایران هم بازی کنم اما همانطور که اشاره کردید قوانین بین‌المللی تنیس این اجازه را به من نمی‌دهد تا تغییر ملیت بدهم. اگر می‌توانستم برای هر دو کشور بازی کنم خیلی خوب بود، اما متأسفانه چنین چیزی امکان ندارد.

 در حال حاضر چند بازیکن دورگه فوتبال توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران دعوت شدند. آیا از این موضوع مطلع بودی و دوست داشتی این شرایط برای شما هم مهیا بود تا تو هم بتوانی برای تنیس ایران به میدان بروی؟

در خصوص تیم ملی فوتبال ایران مطلع نیستم، اما فوتبال با تنیس زنان خیلی فرق دارد. فوتبال ایران بین‌المللی است، اما تنیس زنان در ایران اینگونه نیست و مشکل هم همین‌ جاست.

اگر من هم بتوانم برای تیم ملی تنیس ایران بازی کنم، سایر دختران از این امر محروم هستند و نمی‌توانند در مسابقات بین‌المللی تنیس شرکت کنند. البته نه به خاطر که بازی‌ آنها ضعیف است، بلکه سطح آنها به حضور در بین بهترین‌های تنیس جهان و رتبه‌های برتر نمی‌رسد.

تا نفر چهاردهم تنیس زنان جهان هم پیش رفتی، اما پس از این عملکرد خیره‌کننده، دوران افتت آغاز شد تا جایی که امروز در رده 168 تنیس زنان جهان هستی. چرا این اتفاق افتاد؟

مشکل زیادی در این مدت برایم ایجاد کردند، در واقع اختلافی که بین من و پدرم بود تا آن اندازه بزرگ نبود که مطرح شد. چنین مشکلاتی در همه خانواده‌ها و در همه رشته‌های ورزشی وجود دارد

به همین دلیل کمتر از همیشه تمرین کردم و امتیازات زیادی را در مسابقاتی که حضور داشتم از دست دادم. البته در مسابقات تنیس همیشه برد نیست و باخت هم در آن وجود دارد، اما فراز و نشیب بیش از حد من در این مدت و مصدومیتی که داشتم باعث شد تا این افت در رده‌بندی‌ام به وجود بیاید. در چند ماه اخیر مصدوم بودم و در مسابقات کمتری حاضر شدم، به همین دلیل رده‌بندی‌ام امروز به پایین‌ترین رتبه از زمانی که دوران خوبی را سپری می‌کردم، رسیده است.

در حال حاضر گویا در جزیره موریس تمرینات ویژه‌ای را پشت سر می‌گذاری تا دوباره به دوران اوجت بازگردی؟

همین‌طور است و شدیداً در حال تمرین هستم، به طوری که آخر امسال می‌خواهم به همان دوران اوج گذشته برگردم.

یعنی هدفت قرار گرفتن بین 10 زن برتر جهان است؟

نمی‌خواهم زن شماره 10 تنیس جهان شوم، بلکه هدفم این است که شماره یک جهان شوم و یک روز به آن می‌رسم.

در خصوص منصور بهرامی که پدرت معتقد بود به تو خیانت کرده است چه صحبتی دارید؟

نمی‌خواهم در این خصوص خیلی صحبت کنم چرا که خیلی افراد در این مدت حرف‌های زیادی گفتند که دروغ بود. مشکل کوچکی بین من و پدرم وجود داشت اما طوری نبود که تمام دنیا بخواهند بنویسند که من از پدرم شکایت کرده‌ام.

مشکلات و اختلاف عقیده بین همه دختر و پدرها وجود دارد اما مشکل ما خیلی کوچک‌تر از صحبت‌هایی و شایعاتی بود که شد. در حال حاضر هم مشکلاتم حل شده و هیچ اختلافی با پدرم ندارم./فارس

 


ویدیو : ارغوان رضایی:فرانسوی‌ها حسادت می‌کنند، چون به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم/ روزی «شماره یک» جهان می‌شوم