ارشاد: اکران رستاخیز در خارج بلامانع است : نوش آبادی درباره حضور رستاخیز در ...


نوش آبادی درباره حضور رستاخیز در جشنواره فیلم بغداد افزود: اکران رستاخیر در کشور بلاتکلیف است و امیدواریم پس از اصلاح اکران شود. خبرگزاری صدا و سیما: سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از نظر ما اکران رستاخیز در خارج از کشور بلامانع است، اما مجوز نمایش در داخل کشور را ندارد.
 
حسین نوش آبادی درنشست خبری درپاسخ به سوالی درباره وضعیت نمایندگان ایران در اسکار افزود: کمیته ویژه ای در سازمان سینمایی و بنیاد سینمای فارابی برای انتخاب نامزدهای اسکار تشکیل شده است ودرحال بررسی محتوا و کیفیت فیلم‌ها هستیم.
 
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: درفرصت مناسب نامزدهای ایران معرفی می‌شوند و تنها این فیلم ها نماینده ما در اسکار هستند و در قبال سایر فیلم‌ها مسئولیتی نداریم.
 
وی درباره اکران جهانی فیلم محمد رسول الله (ص) نیز گفت: این فیلم از آثار فاخر کشور ماست و در گیشه هم بسیار موفق بوده است و با توجه به ساختار درست و زبان های عربی و انگلیسی ترجمه شده امیدواریم در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی اکران شود و چهره صحیح و رحمانی از پیامبر (ص) را نشان دهد.
 
نوش آبادی درباره حضور رستاخیز در جشنواره فیلم بغداد افزود: اکران رستاخیر در کشور بلاتکلیف است و امیدواریم پس از اصلاح اکران شود.
 
وی ادامه داد: از نظر ما اکران رستاخیز در خارج از کشور بلامانع است، اما مجوز نمایش در داخل کشور را ندارد.  
 
سخنان وزیر ارشاد اغراق‌آمیز منعکس شد      
 
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صحبت های وزیر ارشاد در جشن خانه سینما به شکل اغراق‌آمیزی انعکاس داده شده است.
 
حسین نوش آبادی در نشست خبری با بیان اینکه وزیر ارشاد در آن جشن گفته بود که ما حاضریم خودمان را برای فرهنگ کشور هزینه کنیم، حتی کارت زرد سوم را هم به جان می خریم تا بتوانیم به توسعه فرهنگ در کشور کمک کنیم افزود: اکنون صحبتی مبنی بر پرسش نمایندگان مجلس از وزیر ارشاد نشده و اکران فیلم «قصه ها» نیز تمام شده است و هر بحث دیگری درباره این موضوع بیهوده است.
 
وی درباره ساماندهی پیامک ها گفت: بر اساس تصمیم شورای عالی فضای مجازی کارگروه ساماندهی پیامک ها در وزارت ارشاد تشکیل شده است و اپراتورها موظف هستند مجوز لازم را از کمیته ساماندهی پیامکی داشته باشند.
 
سخنگوی وزارت ارشاد افزود: امکان غیر فعال کردن پیامک ها  باید وجود داشته باشد و اگر تخلفی در زمینه های مختلف این موضوع صورت بگیرد با آن برخورد خواهد شد.
 
درصدد بازگشایی موزه مناسبی برای مطبوعات هستیم
 
نوش آبادی درباره موزه مطبوعات گفت: کشور ما با ظرفیت ها و قابلیت هایی که در حوزه رسانه و مطبوعات دارد می تواند موزه ای با این مضمون داشته باشد اما آن موزه قبلی مکان و محتوای مناسب برای مطبوعات نداشت و فعلا موضوع موزه قبلی منتفی شده است و درصدد بازگشایی موزه مناسبی هستیم.
 
وی افزود:‌ تمام چاپخانه ها بر اساس مجوزهای قانونی تاسیس شده اند به خصوص چاپخانه هایی که چاپ قرآن کریم را در دست دارند از اهمیت ویژه ای برخوردارند و دائما تحت کنترل و نظارت ما هستند.
 
سخنگوی وزارت ارشاد گفت: هیچ قرآنی به چاپ نمی رسد مگر با دستورها و نظارت های لازمی که از طریق وزارت ارشاد بر آن اعمال می شود و اگر تخلفی در حوزه توزیع قرآن ها دیده شود برخوردهای جدی صورت می گیرد.
 
عقد تفاهم نامه ای در حوزه موسیقی با نیروی انتظامی
 
نوش آبادی درباره تفاهم نامه ای که قرار است در حوزه موسیقی با نیروی انتظامی بسته شود افزود: پیش نویس این شیوه نامه نوشته شده و به دست مقامات وزارت ارشاد و نیروی انتظامی رسیده است و برای بررسی دقیق تر و رفع شبهات در اختیار این مقامات قرار می‌گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه این موضوع مسکوت نیست تاکید کرد: همان طور که اصل موسیقی در کشور ما حساسیت هایی دارد درباره انجام هرگونه همکاری در این حوزه باید بررسی های دقیق انجام شود.
 
سخنگوی وزارت ارشاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: کنسرت شهرام ناظری در تبریز مجوزی نداشته است و در فرصت مناسب موضوع مجوز آن مطرح می شود زیرا شهرام ناظری از خوانندگان خوب کشورمان است که کنسرت های او بی حاشیه بوده است.
 
نوش آبادی ادامه داد: درباره موسیقی فجر نیز تمام تصمیمات لازم گرفته و رئیس و دبیر اجرایی آن تعیین شده است، همان طور که پیش از این نیز گفته شد خانه موسیقی نقش مستقیم در برگزاری جشنواره فجر ندارد و امیدوارم این جشنواره امسال کامل تر و کم نقدتر از سال های گذشته برگزار شود.
 
امیدوارم زودتر مراحل پایانی تعمیر تئاتر شهر به پایان برسد
 
وی درباره تئاتر شهر نیز گفت: بخش عمده ای از تعمیرات این مکان انجام شده و دلیل دیر باز شدن آن مشکلات مالی و کندی پیمانکار بوده است.
 
سخنگوی وزارت ارشاد افزود: امیدوارم زودتر مراحل پایانی تعمیر تئاتر شهر به پایان برسد و برای برگزاری جشنواره تئاتر شهر در این مکان مشکل خاصی نخواهیم داشت، سالن های دیگری هم در تهران و سایر نقاط ایران برای پوشش این برنامه اعلام آمادگی کرده اند.
 
نوش آبادی گفت: باید بین هزینه هایی که برای انواع هنرها همانند هنرهای تجسمی و نمایشی می شود تعادل ایجاد شود.
 
 به هیچ وجه اثر جعفر پناهی مورد تایید ما نیست
 
وی درباره حضور فیلم جعفر پناهی در جشنواره فیلم بوسان افزود: به هیچ وجه اثر جعفر پناهی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی تلقی نمی شود و مورد تایید ما نیست، جشنواره های خارجی هم از قوانین ما پیروی نمی کنند.
 
سخنگوی وزارت ارشاد درباره دستگاه های چاپی کشور نیز گفت: صنعت چاپ ایران فرسوده و فقیر است و امیدوارم سرمایه گذاری های بهتری در این زمینه صورت بگیرد.
 
نوش آبادی افزود: کشور ما توانایی این را دارد که خودش دستگاه چاپ بسازد و از کشورهای دیگر بی نیاز شود، تصمیم داریم همان طور که زیرساخت های فرهنگی را در حوزه نرم افزاری قوی می کنیم در حوزه سخت افزاری نیز این اتفاق بیفتد.


ویدیو : ارشاد: اکران رستاخیز در خارج بلامانع است