ارسال یادداشت ایران به آمریكا: واشنگتن، مسوول تأمین امنیت جان 48 زائر ایرانی است :



معاون وزیر امور خارجه از ارسال یادداشت جمهوری اسلامی ایران به ایالات متحده آمریكا از طریق سفارت سوئیس در تهران كه حافظ منافع این كشور در ایران است، در باره 48 زائر ایرانی ربوده شده در سوریه خبر داد.
'حسین امیرعبداللهیان' بامداد سه شنبه اظهار داشت: در این یادداشت باتوجه به حمایت علنی آمریكا از گروه های تروریستی و ارسال سلاح به سوریه، مسوولیت تأمین امنیت جان 48 زایر ایرانی ربوده شده در دمشق متوجه ایالات متحده آمریكا دانسته شده است.
معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه تسریع كرد: آمریكا به عنوان حامی تروریسم مسوول جان زایران ایرانی است.
این مقام مسوول وزارت امور خارجه، علاوه بر آمریكا دولت های قطر و تركیه را نیز در این موضوع مورد خطاب قرار داد و از آنان خواست به مسوولیت خود در قبال حفظ جان زوار ایرانی ربوده شده در سوریه توجه داشته باشند.
امیرعبداللهیان در باره دیگر اقدامات وزارت امور خارجه در مورد 48 زایر ایرانی ربوده شده در سوریه گفت: این افراد همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) عازم زیارت حضرت زینب(س) در دمشق بودند كه توسط گروهی موسوم به ارتش آزاد سوریه به گروگان گرفته شدند.
وی افزود: وزارت امور خارجه به محض اطلاع از ربوده شدن این افراد، اقدامات دیپلماتیك فشرده ای انجام داد و  'علی اكبر صالحی' وزیر امور خارجه با 'احمد داود اوغلو' وزیر خارجه تركیه تماس تلفنی گرفت و از وی خواست در این موضوع مداخله و به آزادی 48 زایر ایرانی ربوده شده كمك كند.
معاون وزیر امورخارجه اضافه كرد: صالحی همچنین تماس تلفنی مشابهی با نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر گرفت تا این كشور نیز برای آزادی زایران ایرانی ربوده شده تمام تلاش خود را بكار گیرد.
امیرعبداللهیان با تاكید بر اینكه تلاش های فشرده وزیر امورخارجه در مورد 48 زایر ایرانی ربوده شده كماكان تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت، گفت: انتظار داریم كشورهایی كه به نوعی در حوادث سوریه مسوول هستند، جهت تأمین امنیت، حفظ سلامت و بازگشت زایران ایرانی اقدامات لازم را انجام دهند.
معاون عربی و آفریقایی وزیر امورخارجه در پاسخ به این پرسش كه آیا اخبار كشته شدن چند نفر از این زایران ایرانی ربوده شده را تایید می كنید یا خیر؟ گفت: بر اساس پیگیری های به عمل آمده تاكنون هیچ خبر تایید شده ای مبنی بر كشته شدن این افراد وجود ندارد و امیدواریم با تلاش های دیپلماتیك شاهد اقدامات كشورهایی كه مسوول در این حادثه هستند باشیم و تمام زایران ایرانی به سلامت به كشور بازگردند.../انتخاب

 


ویدیو : ارسال یادداشت ایران به آمریكا: واشنگتن، مسوول تأمین امنیت جان 48 زائر ایرانی است