ارسال سیگنال های مثبت به «پاستور» : سیگنالهای ارسالی به پاستور مثبت است، حتی ...


سیگنالهای ارسالی به پاستور مثبت است، حتی منتقدان هم زیاد تلاش نمی کنند از کابینه معرفی شده روحانی انتقادهای سخت کنند. خبرآنلاین: سیگنالهای ارسالی به پاستور مثبت است، حتی منتقدان هم زیاد تلاش نمی کنند از کابینه معرفی شده روحانی انتقادهای سخت کنند.

اصلاح طلبان و اصولگرایان به عنوان دو گروه مدعی کابینه روحانی این روزها با ملایمت درباره کابینه پیشنهادی اظهار نظر می کنند. آنها ترجیح می دهند فعلا شمشیر را از رو نبندند تا بعدا متهم به  تخریب دولتی نشود که رهبر انقلاب به همگان درباره آن توصیه به همکاری کردند.

اگر اصلاح طلبان ترجیح می دهند درباره کابینه روحانی از خوش بینی هایشان حرف بزنند، اصولگرایان در ارزیابی هایشان

مایلند نگرانی هایشان را فعلا پنهان کنند و مانند حدادعادل تاکید کنند که کابینه در مجموع بد نیست.

در این میان، حسین شریعتمداری مدیرمسول کیهان تنها چهره ای است که از ابتدای تشکیل دولت روحانی  با یادداشت هایش درباره خطر ورود چهره های حامی فتنه آلارم خطر را نواخته و شمشیرش را از رو بسته است.

آخرین این یاداشت ها مربوط به چند روز قبل از معرفی نهایی وزا به مجلس بود که مدیر مسئول کیهان در یادداشتی با عنوان« هدیه مجلس به روحانی و ملت» از نمایندگان خواست به برخی از وزرا که در فتنه 88 عملکرد منفی داشته اند رای ندهند.

 موضوعی که خیلی ها می گویند روحانی در کنفرانس خبری اش بدان واکنش نشان داد و وقتی خبرنگاری از او درباره کابینه اش سوال کرد گفت که «کابینه شرکت سهامی نیست»،«تحت فشار دوستانش نبوده» و برخی از اتهامات  نسبت به وزاری پیشنهادی« نادرست و غیر اخلاقی» است.

زنگنه وزیر پیشنهادی نفت، آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهر سازی، نیلی منفرد وزیر پیشنهادی علوم  و نجفی وزیر آموزش و پرورش برخی از وزرایی هستند که برخی از رسانه ها درباره آنها نظر موافقی ندارند و  در این زمینه با مصاحبه با کارشناسان حوزه های مربوطه به دنبال  تاثیر گذاری بر رای نمایندگان هستند. رایی که روحانی در کنفرانس خبری اش گفت:«فکر نکنم نمایندگان تحت تأثیر این جوسازی ها قرار بگیرند.»

در مجلس دو طیف اصولگرا هم در حال سبک و سنگین کردن وزرای پیشنهادی هستند.  اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت به عنوان  فراکسیون اکثریت در مجلس ظاهرا بنا دارند درباره کلیت وزاری پیشنهادی رای مثبت بدهند. حضور اغلب  وزاری پیشنهادی در این فراکسیون نشان می دهد،آنان تصمیم فراکسیونی شان درباره کابینه روحانی مثبت است. حضور رحمانی فضلی، علوی و پرومحمدی به عنوان چهره های اصولگرای کابینه روحانی باعث شده اعضای این فراکسیون با روی خوش به کابینه روحانی بنگردند.

اعضای فراکسیون اصولگرایان هم به عنوان طیف دیگر اصولگرا چندان نامی از وزرایی که با آنها موافق نیستند نمی برند و ترجیح می دهند روی ملاکی مثل نقش در فتنه 88  تاکید کنند.

روزهای آینده رای مجلس را چهره های مشهور شفاف تر می کنند. اما چیزی که مشخص است آن است که مجلس نهم بنایش همکاری با یک همکار قدیمی اش است که به خوبی می داند احترام مجلس را حفظ کند.

 تشویق های رئیس جمهور منتخب در روز تحلیف از سوی مجلس اصولگرا یعنی اینکه نباید چندان دنبال تشنج و اختلاف بین دولت و مجلس بود و دود سفید بالاخره از دودکش دو قوه کشور بیرون می آید.

اظهارنظرهای چهره های اصولگرا و اصلاح طلب درباره کابینه روحانی

نام/ سمت

اظهار نظر

اسدالله عسگراولادی/ دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری

کابینه یازدهم متشکل از اصولگریان اصلاح طلب و اصلاح طلبان اصولگراست. از این رو، معتقدم اعتدال در چینش کابینه رعایت شده است.

محمدرضا عارف/ فعال اصلاح طلب

آقای روحانی بسیار زحمت کشیده‌اند و کابینه‌ی مناسبی را معرفی کردند، رای اعتماد بالای مجلس به کابینه‌ی بعدی اجازه می‌دهد وزرا متقدرانه‌تر مشغول به کار شوند.

غلامعلی حدادعادل/ نماینده مردم تهران در مجلس

من فکر می کنم در مجموع کابینه پیشنهادی آقای روحانی کابینه خوبیست و انشاءالله بتوانند کابینه موفقی باشند.

صادق زیباکلام/ فعال اصلاح طلب

لیست پیشنهادی اعضای کابینه یازدهم به مجلس لیستی میانه است، یعنی حداقلی از موافقت اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل اسم این لیست را 50-50 گذاشته‌ام.آقای روحانی در گزینش لیست پیشنهادی خود در کابینه به دنبال عدم برانگیختن حساسیت‌های سیاسی بوده است.رئیس جمهور در لیست خود به سابقه مدیریتی، توان اجرایی و کارشناسی افراد توجه داشته‌ است.

غلامرضا مصباحی مقدم/نماینده تهران و عضو جامعه روحانیت مبارز

اکثر افراد کابینه پیشنهادی، شناخته شده هستند و به احتمال قوی رای می آورند

سعید لیلاز/ فعال اصلاح طلب

فهرست پیشنهادی کابینه حسن روحانی امیدوار کننده است و آینده خوبی را برای کشور نوید می دهد. به نظر می رسد تیمی که آقای دکتر روحانی انتخاب کرده است تیمی بسیار پخته و کارآمد است. هر کدام در ایران و در حوزه های خودشان آخر توانمندی و تجربه و دانش هستند.

غلامحسین کرباسچی/ دبیرکل حزب کارگزاران

کابینه ای که به مجلس معرفی شد نشان می دهد روحانی از شعار اعتدال و خرد گرایی دور نشده است، چرا که بخش اعظم کابینه با سابقه اجرایی مقبول و تجربه خوبی همراه هستند. در وزارتخانه های سیاسی نیز معتقدم باید به تدبیر آقای روحانی اعتماد کنیم و اینکه از برخی وزرا خوشمان نمی آید یا آن ها مطلوب ما نیستند را ملاک قضاوت قرار ندهیم.

عماد افروغ/ فعال سیاسی اصولگرا

اگر واقعا مجلس سالم باشد و تحت تاثیر لابی‌ها قرار نگیرد باید منتظر بود که در مورد تک‌تک وزرای پیشنهادی مجلس اظهار نظر کند و برخی از آنها رای اعتماد مجلس را دریافت نکنند. اما باید اظهار نظرها در مجلس مستند باشد نه از روی حب و بغض های سیاسی و نه از روی اختلافات سلیقه ای و جناحی صحبت کنند و رای و نظرشان بر اساس آن تغییر کند.

محمد هاشمی/ رئیس دفتر آیت الله هاشمی

بنده با همه اعضای کابینه آشنایی ندارم و نمی‌توانم نسبت به افراد اظهار نظر کنم اما در کل کابینه را کابینه موفقی می‌دانم.

علی مطهری/ نماینده اصولگرای تهران

افرادی‌که در حال حاضر به صورت قطعی به عنوان وزرای دولت آینده معرفی شده‌اند در مجموع کابینه خوبی است اما اینکه بتوانند شعار اعتدال را برآورده کنند بستگی به مدیریت آقای روحانی دارد.

محمدرضا راه چمنی/دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی وفعال اصلاح طلب

درمجموع این کابینه، کابینه خوبی است. قطعاً از کابینه دولت نهم و دهم قوی تر است.کابینه، کابینه معتدلی است و از همه سلایق سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب به نوعی در این کابینه حضور دارند. افرادی در کابینه هستند تجارب وزارت و مدیریتی در سطح بالا را دارند. به نظر می رسد اعتدال مد نظر روحانی با همین کابینه شروع می شود.

عباس سلیمی نمین/ فعال سیاسی اصولگرا

کابینه پیشنهادی یازدهم از لحاظ سطح مدیریتی مناسب تر از کابینه دهم دارد، اما درعین حال افرادی که روحانی به عنوان وزیران کابینه آینده به مجلس معرفی کرده است با مفهوم شعار اعتدال سازگاری ندارند و سوابق برخی از این افراد نشان دهنده اعتدال نیست.


ویدیو : ارسال سیگنال های مثبت به «پاستور»