ارز زیارتـی هـم محـدود شـد/ هر زائر 200 دلار در سال : جزییات تصمیمات جدید ارزی ارز ...



جزییات تصمیمات جدید ارزی

ارز زیارتـی هـم محـدود شـد/ هر زائر 200 دلار در سال

طبق بخش‌نامه بانك مركزی به بانك‌های خصوصی و دولتی، ارز مسافرتی كلا قطع شده و بانك‌ها تنها به زائران كشورهای عربستان، عراق و سوریه برای یكبار در سال 200 دلار آمریكا خواهند داد.

 

قیمت دلار , دلار , نرخ دلار

 

پس از گذشت چندین روز از سخنان رییس كل بانك مركزی در جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی مبنی بر تصمیم حذف ارز مسافرتی، با بخش‌نامه به بانك‌ها این تصمیم عملی شد.

البته در روزهای گذشته حرف‌های رییس كل بانك مركزی كه به نقل از نمایندگان مجلس حاضر در جلسه غیر علنی منتشر شده بود از تعلق گرفتن 400 دلار برای زائران كشورهای عربستان،‌ عراق و سوریه خبر می‌داد كه این رقم با بخش‌نامه به 200 دلار كاهش و علمیاتی شد ضمن آنكه كودكان بین 2 تا 12 سال كه قبلا از 50 درصد سهمیه ارزی برخوردار بودند نیز دیگر ارزی نخواهند داشت.

هرچند كه حذف ارز مسافرتی از سوی بانك مركزی راهكاری برای جلوگیری از خروج ارز از كشور و سوء استفاده برخی از تفاوت نرخ ارز دولتی با بازار آزاد تلقی می‌شود، اما جای تامل دارد كه 400 دلار ارز به مسافران كشورهای نزدیك و حتی تایلند و چین و 1000 دلار به مسافران كشورهای اروپایی و دورتر آن هم یكبار در سال، چه میزان بر ثابت و پایین نگه داشتن نرخ ارز در بازار آزاد موثر خواهد افتاد؟/ایسنا

 


ویدیو : ارز زیارتـی هـم محـدود شـد/ هر زائر 200 دلار در سال