ارزیابی خرازی از «خطای تاریخی» فرانسه : صادق خرازی از اقدام فرانسه در مذاکرات ...


صادق خرازی از اقدام فرانسه در مذاکرات ژنو به عنوان «خطای تاریخی» یاد کرد. خبرگزاری ایسنا: صادق خرازی از اقدام فرانسه در مذاکرات ژنو به عنوان «خطای تاریخی» یاد کرد.

وی هم‌چنین در بخش دیگری از به روزترین پست فیسبوک خود نوشته است: ظریف نماد دیپلماسی پر تحول ایران است و او تشخیص بسیار هوشمندانه‌ای دارد. در بیان واژه از الفاظی بهره می‌گیرد که رقیبان سرسخت نتوانند از آن سوءاستفاده کنند. این جسارت تحسین برانگیزی است که هیت ایرانی در برابر جنگ روانی اعراب و اسراییل مقاومت کنند و از عملیات تبلیغاتی رسانه‌های هدف‌دار، که چند روز هشدار از بیم شکست مذاکرات، با فشار سیاسی تجمیل بخواهند بکنند وا ندهند! و اتفاقا محکم بایستند و مرعوب حضور روسای دیپلماسی اقطاب قدرت جهان نشوند و مقاومت کنند و پایداری هوشمند و نرمش قهرمانانه خود با هم درآمیزند.

در مطلب منتشر شده از صادق خرازی می‌خوانیم:

«بنام خدا

نخست خسته نباشید عرض می‌کنم به هیت مذاکره کننده ایرانی بویژه برادرانم جواد ظریف ریس و دو معاون ایشان مجید روانچی و عباس عراقچی، چند روز تلاش و جهد و کوشش خستگی‌ناپذیر که درخور ستایش و تقدیر است.

قبل از ان‌که بچه‌ها به ژنو بروند طی مقاله‌ای نوشتم جهاد دیپلماتیک، می‌دانستم که مذاکرات این دوره سخت و دشوار است ولی تا ابن حد رو ارزیابی نکرده بودم.

به کسانی که از شکست مذاکرات دم زدند توصیه و هشدار می‌دهم. بگویم در صحنه مذاکره گه‌گاه ناچاریم مانور هایی بدهیم که ان مانور و تاکتبک برخواسته از اصول خدشه‌ناپذیری است که استراتژی و هدف ما را تعیین کرده است، در تاریخ مذاکرات مهم و سیاسی و بین‌المللی گه‌گاه شده برای یگ جمله و یگ واژه هیت ها چند ماه چانه زنی کرده‌اند!

ظریف نماد دیپلماسی پر تحول ایران است و او تشخیص بسیار هوشمندانه‌ای دارد در بیان واژه از الفاظی بهره می‌گیرد که رقیبان سرسخت نتوانند از ان سوءاستفاده کنند این جسارت تحسین برانگیزی است که هیت ایرانی در برابر جنگ روانی اعراب واسراییل مقاومت کنند و از عملیات تبلیغاتی رسانه‌های هدف‌دار، که چند روز هشدار از بیم شکست مذاکرات، با فشار سیاسی تجمیل بخواهند بکنند وا ندهند!

و اتفاقا محکم بایستند و مرعوب حضور روسای دیپلماسی اقطاب قدرت جهان نشوند و مقاومت کنند و پایداری هوشمند و نرمش قهرمانانه خود با هم درامیزند، پس از اجلاس‌های ترویکای اروپایی با ایران، نخستین بار است که وزرای همه اعضای دایمی شورای امنیت بعلاوه آلمان و ریس دیپلماسی اروپا در یگ سو و در آنسو نمایندگان صالح ملت با اعتصام به لطف ورحمت الهی مقاومت کنند!

دست ایران در مذاکرات اینده پرتر است و قدرت مانور ایران بیشتر که این فرزندان برومند کشور اهل مصالحه و معامله برای مصالح کشور تیستند پس منبعد انان بایست بر سر میز مذاکره با دقت بیشتر عمل کنند.

امشب بنای مصاحبه راجع به عملکرد فابیوس وزیر خارجه فرانسه دارم و مفصل از خطای تاریخی آنان خواهم گفت.


ویدیو : ارزیابی خرازی از «خطای تاریخی» فرانسه