ارزان ترین خودروهای وارداتی بهار ۹۱ / سود ۷۵ تا ۱۵۰ درصدی واردکنندگان خودروهای ارزان+جدول :



ارزان ترین خودروهای وارداتی بهار ۹۱ / سود ۷۵ تا ۱۵۰ درصدی واردکنندگان خودروهای ارزان+جدول  

 طی بهار سال جاری واردات بیش از یک هزار دستگاه خودروی زیر 16 میلیون تومان در گمرک به ثبت رسیده است.

علی پاکزاد: واردات خودروهای خارجی از محل ارز دولتی ادامه دارد، طی بهار سال جاری بالغ بر 8300 دستگاه خودروی سواری به کشور وارد شده است که برای تمام این خودروها ارز 1226 تومانی هزینه و در گمرک به ثبت رسیده است.

براساس تازه ترین آمار گمرک طی بهار سال 91 ارزش کل واردات خودرو سواری به کشور رقمی معادل 175 میلیون دلار رسیده است. این امار گویای رشد 20 درصدی واردات خودرو از نظر تعداد و 12 درصدی از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه در سال 90 است.

قابل ذکر است که براساس ارقام ثبت شده در گمرک ایران بالغ بر یک هزار دستگاه از این خودروها با قیمت هر دستگاه بین 8 تا 14 هزار دلار به ثبت رسیده که تشکیل دهنده فهرست ارزان ترین خودروهای وارداتی به کشور طی دوره مورد اشاره است، در این فهرست تولیدات کشور کره بالاترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

 

ارزان ترین خودروهای جهان , فهرست ارزان‌ترین خودروهای هاچ بک , خودروهای وارداتی

 



قابل توجه آنکه قیمت این خودروها با احتساب عوارض، گمرکی و دیگر هزینه های قانونی رقمی بین 23 تا 37 میلیون تومان را نشان می دهد، اما بسیاری از این خودروها با قیمت هایی بین 45 تا 95 میلیون تومان به دست مصرف کنندگان نهایی می رسند و البته رانت ارز دولتی هر دستگاه از این خودروها بین 5 تا 8 میلیون تومان بوده و با احتساب این رانت می توان سودی بین 75 تا 150 درصد را برای دست اندرکاران واردات خودرو پیش بینی کرد.

البته درآمد خزانه کشور هم از محل اخذ عوارض و حقوق گمرکی و دیگر هزینه های قانونی در مورد یک هزار دستگاه خودروی زیر 16 میلیون تومانی معادل 23 میلیارد تومان و از محل کل واردات 8300 دستگاه سواری طی بهار سال جاری معادل 278 میلیارد تومان قابل محاسبه است./خبرآنلاین

 

 

قیمت خودروهای وارداتی , جدیدترین خودروهای وارداتی , کم مصرف ترین خودروهای جهان


ویدیو : ارزان ترین خودروهای وارداتی بهار ۹۱ / سود ۷۵ تا ۱۵۰ درصدی واردکنندگان خودروهای ارزان+جدول