اردوغان: ترکیه حمله داعش به کمپ بعشیقه را "خنثی" کرد / عراق تکذیب کرد : رئیس‌جمهوری ...



حمله داعش به کاروان وزیر دفاع عراق , ترکیه حمله به عراق , حمله داعش به دانشگاه تهران خنثی شد

رئیس‌جمهوری ترکیه با دفاع از استقرار غیرقانونی نظامیان کشورش در عراق گفت، نیروهای ترکیه‌ای حمله‌ای به کمپ بعشیقه در استان نینوا را خنثی کرده‌اند. با این حال، ارتش عراق می‌گوید که اخیرا هیچ نوع درگیری‌ای میان نیروهای داعش و ترکیه رخ نداده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره‌ای به حادثه‌ای که ظاهرا هفتم ژانویه رخ داده، گفت: نیروهای داعش اخیرا برای نفوذ در کمپ بعشیقه عراق تلاش کردند. به من گفته‌اند که اقدام حدود 18 تروریست داعش خنثی شد و هیچ یک از نیروهای ترکیه هم آسیبی ندیدند.

رئیس‌جمهوری ترکیه روز جمعه با غنیمت شمردن فرصت، استقرار بی‌تاثیر نظامیان کشورش را در عراق ستود و گفت: این حمله داعش نشان می‌دهد که اقدام ما برای حضور در این کمپ تا چه حد مناسب بوده است. سربازان مسلح ما که در آنجا حضور دارند و افسرانی که به امر آموزش مشغول هستند، آماده رویارویی با هر حادثه هستند.

با این حال بیانیه‌ منتشر شده از سوی عراق اظهارات اردوغان را زیر سوال می‌برد.

براساس بیانیه فرماندهی عملیات‌ مشترک عراق، هیچ نوع حمله‌ای به پایگاه ترکیه و یا حمله‌ای که در آن نیروهای ترکیه‌ای با داعش درگیر شده باشند، وجود نداشت.

در این بیانیه آمده است: فرماندهی عملیات‌ مشترک عراق اظهاراتی مبنی بر اینکه یک حمله تروریستی به مواضع نیروهای ترکیه‌ در بعشیقه از سوی داعش انجام شده، تکذیب می‌کند.

فرماندهی عملیات مذکور همچنین اظهارنظر رئیس‌جمهوری ترکیه مبنی بر اینکه درگیری میان نیروهای ترکیه و داعش در بعشیقه و یا منطقه‌ای دیگر رخ داده باشد، رد می‌کند.

روابط میان آنکارا و بغداد به دنبال استقرار بدون مجوز 150 سرباز ترکیه‌ای در کمپ بعشیقه در نزدیکی شهر موصل که به دست تروریست‌ها افتاده است، تیره شد. گرچه ترکیه تاکید دارد که حضورش برای عملیات آموزشی است اما بغداد حضور این نیروها را غیرقانونی و نقض تمامیت ارضی کشورش می‌داند.

 

اخبار  بین الملل  -  ایسنا 


ویدیو : اردوغان: ترکیه حمله داعش به کمپ بعشیقه را "خنثی" کرد / عراق تکذیب کرد