ارجاع پرونده مرتضوی به كمیسیون تخصصی : رییس دیوان عدالت اداری گفت كه محكومیت ...


رییس دیوان عدالت اداری گفت كه محكومیت به انفصال «حمید بقایی»، از خدمت منتفی شده است. او هم‌چنین از ارجاع پرونده «سعید مرتضوی» به كمیسیون تخصصی در دیوان عدالت اداری خبر داد. خبرگزاری ایسنا: رییس دیوان عدالت اداری گفت كه محكومیت به انفصال «حمید بقایی»، از خدمت منتفی شده است. او هم‌چنین از ارجاع پرونده «سعید مرتضوی» به كمیسیون تخصصی در دیوان عدالت اداری خبر داد.

معاون اجرایی رییس جمهور در زمان حضورش در سازمان میراث فرهنگی، در پرونده تخریب اماكن تاریخی به جهت عدم اجرای رای دیوان عدالت اداری به انفصال 4 ساله از خدمت محكوم شده بود.

 حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در نشست خبری كه به مناسبت هفته قوه قضاییه با اصحاب رسانه برگزار شده بود، در مورد پرونده شكایت از قاضی مرتضوی به دلیل انتصاب غیرقانونی‌اش به سمت ریاست سازمان تامین اجتماعی گفت: این پرونده به كمیسیون تخصصی ارجاع شده است.

شكایت واصله در این خصوص در ارتباط با تصمیمی است كه وزیر محترم كار گرفته و این تصمیم اگرچه در مورد مسئولان از اختیارات هر وزیر و مسئولی است و جابجایی‌ها اصولا قابل شكایت در دیوان نیست لكن در این خصوص به لحاظ اینكه ادعا شده در انتخاب این فرد ضوابط و مقررات سازمان تامین اجتماعی رعایت نشده پرونده به كمیسیون تخصصی ارجاع شده است.

وی افزود: اگر كمیسیون تخصصی موضوع را قابل طرح در هیات عمومی دیوان عدالت اداری بداند گزارش خود را تقدیم هیات عمومی خواهد كرد و پس از بررسی در هیات عمومی، در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

رییس دیوان عدالت اداری ابراز امیدواری كرد كه تا دو هفته آینده در این مورد تصمیم نهایی كمیسیون تخصصی مشخص شود.

منتظری همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با وضعیت پرونده حمید بقایی ادامه داد: ما به وعده خودمان عمل كردیم و پرونده ایشان در سه ماه ابتدایی سال نهایی شد.

وی با بیان اینكه حكم صادره در این پرونده به بقایی ابلاغ شده است، تصریح كرد: محكومیت به انفصال ایشان منتفی است. برائت ایشان هم منتفی شده است و قراری هم كه در این پرونده صادر شده است قرار رد درخواست اعمال ماده 37 بوده كه مبنی بر درخواست انفصال ایشان از خدمت است.


ویدیو : ارجاع پرونده مرتضوی به كمیسیون تخصصی