ارتقاء سنگرشکن های پنتاگون برای هدف قرار دادن فوردو : فیلم محرمانه ای که آمریکا ...



قرار دادن پسورد برای نرم افزار , اموزش قرار دادن پسورد برای فایل در کامپیوتر , قرار دادن دوربین در عینک برای تقلب

فیلم محرمانه ای که آمریکا به اسرائیلی ها نشان داد

ارتقاء سنگرشکن های پنتاگون برای هدف قرار دادن فوردو

پنتاگون اخیرا بزرگترین بمب «بانکر باستر» خود را با عدوات پیشرفته ای مجهز کرده و این اقدام موجب شده است وال استریت ژورنال ادعا کند هدف وزارت دفاع آمریکا از این مدرن سازی، انهدام سایت فوردو است که در اعماق زمین در نزدیکی شهر قم، احداث شده است.

دیپلماسی ایرانی: پنتاگون اخیرا بزرگترین بمب «بانکر باستر» خود را با عدوات پیشرفته ای مجهز کرده و این اقدام موجب شده است وال استریت ژورنال ادعا کند هدف وزارت دفاع آمریکا از این مدرن سازی، انهدام سایت فوردو است که در اعماق زمین در نزدیکی شهر قم، احداث شده است.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، مقامات بر این باورند این تحول حاکی از آن است که آمریکا می خواهد به اسرائیل نشان دهد توانایی بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته ای، در صورت شکست دیپلماسی را دارد.

در هفته های اخیر، مقامات آمریکایی بارها برای نشان دادن توانمندی های نظامی تلاش کرده و به مقامات نظامی اسرائیل ویدئویی محرمانه از نیروی هوایی را نشان داده اند که در آن از این بمب ها به طور آزمایشی استفاده شده است.

دیپلمات ها می گویند ، مقامات آمریکایی همچنین به همتایان اسرائیلی خود توضیح داده اند که بانکر باستر چگونه ارتقاء پیدا کرده است.در این ویدئو، بمب تنها با فاصله ای چند اینچی به هدف برخورد کرده و انفجاری زیرزمینی را ایجاد کرده است.

گزارش ها حاکی از آن است که جدید ترین نمونه بمب ساخته شده توسط پنتاگون، 30 هزار پوند وزن دارد و به فیوزهای متعددی مجهز است که قدرت انفجاری آن را چندین برابر می کند. همچنین سیستم های راهبردی این بمب نیز به نحوه ای طراحی شده که بتواند از مانور نیروی هوایی ایران گریخته و به تاسیسات فوردو برسد.

به این ترتیب نگرانی های آمریکا و اسرائیل در مورد ناتوانی حمله هوایی برای تخریب فوردو از بین می رود. از سوی دیگر غلبه بر این مانع،  اهرم غرب در تلاش های دیپلماتیک بر سر برنامه های هسته ای ایران را افزایش می دهد.

یک مقام آمریکایی که اطلاعات کافی در مورد نسخه جدیدی از بمب بانکر باستر دارد، در این زمینه اظهار داشت: امیدوارم هیچگاه لازم نباشد از این بمب استفاده کنیم.

اما اگر ناگزیر باشیم، این بمب کار خواهد کرد.این در حالی است که همواره گمان می رفت حمله هوایی به تاسیسات فوردو اگر برای آمریکا غیر ممکن نباشد، بسیار دشوار خواهد بود. در ژانویه 2012، مقامات آمریکایی فاش کردند که احتمالا بمب های بزرگ آمریکا نمی توانند سانتریفوژهای مدفون شده در زیر زمین را منهدم کند.

در همان زمان پنتاگون حدود 330 میلیون دلار برای توسعه 20 بمب هزینه کرد و با بودجه ای اضافی، آنها با سیستم های جانبی، مجهز کرد. اکنون گفته می شود که بیش از 400 میلیون دلار برای این بمب ها هزینه شده و شرکت بوینگ آنها را ساخته است.

سازمان های جاسوسی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که تاسیسات هسته ای ایران به نحوی احداث شده اند که اسرائیل به تنهایی نمی تواند آنها را از بین ببرد. حتی در صورتی که اسرائیل نیز بتواند نمونه ای از بمب های موجود در آمریکا را تهیه کند، مقامات آمریکایی می گوید اسرائیل بمب افکن های مناسب برای حمل این بمب های سنگین را در اختیار ندارد.

برخی مقامات آمریکایی بر این باورند که بانکر باستر های جدید، احتمال اقدام نظامی یکجانبه اسرائیل علیه ایران را در سال جاری و احتمالا سال بعد کاهش می دهد و به این ترتیب زمان بیشتری در اختیار دولت اوباما قرار می گیرد تا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد، دیپلماسی را با تهران از سرگیرد. البته مقامات اسرائیلی هنوز در مورد این پیشرفت آمریکا واکنش نشان نداده و در گذشته بر حق تل آویو برای دفاع از خود تاکید کرده اند.

چاک هگل، وزیر دفاع آمریکا و دیگر مقامات عالی آمریکای در هفته های گذشته به همتایان اسرائیلی خود گفته اند که واشینگتن به طور نزدیک گزینه های نظامی را تحت بررسی دارد و پس از بررسی تاثیر نتیجه انتخابات بر رویکرد هسته ای ایران، این گزینه ها را مورد بررسی مجدد قرار خواهد داد.

کاخ سفید به دنبال راهی دیپلماتیک برای خروج از بن بست هسته ای ایران است اما هیچگاه گزینه نظامی را از روی میز کنار نگذاشته است. واشینگتن به طور همزمان فشار را بر ایران افزایش داده و اوباما و هگل از سفرهای اخیر به اسرائیل برای اطمینان دادن به مقامات اسرائیلی در مورد سیاست قاطع کاخ سفید در مورد ایران، استفاده کرده اند.

هرچند سخنگوی پنتاگون هنوز در مورد تحولات جدید بانکر باسترها واکنش نشان نداه، تحلیلگران آمریکایی بر این باورند که بمب های جدید امکان انهدام فوردو را فراهم می کند. به گفته آنها این بمب ها می تواند از لایه های گرانیت و فولاد که برای پوشش تاسیسات هسته ای فوردو از آنها استفاده شده، عبور کنند.

با این حال مقامات اسرائیلی همچنان تردید دارند که دولت اوباما برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران آماده باشد. به همین دلیل انگیزه اقدام نظامی یکجانبه علیه ایران همچنان در مقامات تندروی اسرائیل وجود دارد. این در حالی است که اسرائیل با توجه به توان نظامی موجود، در بهترین حالت تنها برای چند سال می تواند برنامه های هسته ای ایران را از طریق اقدام نظامی، به تعویق بیاندازد.

در مقابل مقامات آمریکایی چشم به انتخابات ریاست جمهوری ایران دوخته اند. آنها می خواهند تاثیر تحریم ها و دیگر فشارها را در این انتخابات مشاهده کرده و ببینند آیا مذاکره کنندگان ایرانی با رویکرد جدیدی به میز مذاکره باز می گردند یا خیر. آنها همچنان می گویند که با همتایان اسرائیلی خود به این درک مشترک رسیده اند که اهداف رهبران ایران را پس از برگزاری انتخابات ، برآورد کنند و سپس بین گزینه های ادامه روند دیپلماتیک، مذاکرات طبقه بندی شده یا گزینه های نظامی، انتخاب کنند.

مقامات آمریکایی می گویند انتخابات ماشه تغییر اتوماتیک از گزینه دیپلماتیک به گزینه نظامی را نمی فشارد اما یک مقطع حساس برای برآوردهای آمریکا  و اسرائیل خواهد بود.

یک مقام آمریکایی در این زمینه اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری ایران نقطه ای است که نشان می دهد مقاصد ایران تغییر خواهد کرد یا خیر. به گفته وی، شاید بازبینی ها مدتی به طول بیانجامد اما زمان مشخصی را اعلام نکرد.

این در حالی است که مقامات آمریکایی و اسرائیلی در ماه های اخیر بارها بر هماهنگی خود در مورد مساله هسته ای ایران تاکید کرده اند و اوباما نیز اعلام کرده اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته ای دست یابد. از سوی دیگر آنها بر این باورند که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران همچنان پایین تر از خط قرمز مورد ادعای نخست وزیر اسرائیل است و به نظر می رسد تهران این اقدام را انجام داده تا از بروز درگیری با غرب ، پیش از انتخابات ریاست جمهوری، جلوگیری کند./دیپلماسی ایرانی

 

 

 


ویدیو : ارتقاء سنگرشکن های پنتاگون برای هدف قرار دادن فوردو