ارتش نیجریه محل اختفای دختران را شناسایی کرد :   اخبار بین الملل - ارتش نیجریه ...



وقتی دختران آشوری به اسارت ارتش کوروش , نیروهای ارتش و پلیس نیجریه در حال حرکت به سمت مرکز اسلامی کانو هستند , ارتش

 

اخبار بین الملل - ارتش نیجریه محل اختفای دختران را شناسایی کرد

بلندپایه ترین افسر نظامی نیجریه روز دوشنبه از شناسایی محل اختفای بیش از 200 دانش آموز دختر خبرداد که توسط گروه بوکو حرام به گروگان گرفته شده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از ابوجا، این شناسایی اندک امیدی به خانواده های دختران به گروگان گرفته شده در مورد نجات آنان داد.

اما ارتشبد آلکس باده رییس ستاد وزارت دفاع نیجریه ضمن افشای این خبر هشدار داده است که هرگونه عملیات نجات مسلحانه بالقوه با خطر همراه است چرا که 223 دانش آموز دختر ممکن است در معرض تیراندازیها قرار گیرند.

نیروهای بوکوحرام واسته به القاعده این دختران را در 14 آوریل در شهر چیبوک واقع در شمال شرقی کشور به گروگان گرفته و این اقدام موجب خشم جهانی شده است.

باده در حالی که این گروگانگیری وارد هفتیمن هفته خود شده،به خبرنگاران گفت: خبر خوش برای این دختران این است که ما می دانیم آنان کجا هستند ولی نمی توانیم به شما بگوییم.

دولت و ارتش نیجریه به دلیل واکنش کند خود نسبت به این آدم ربایی دست جمعی سخت مورد انتقاد قرار گرفته و سرانجام مجبور به پذیرش کمک خارجی برای عملیات نجات شده اند.

هواپیماهای بدون سرنشین امریکا از آسمان مناطق شمال شرقی نیجریه و چاد کشور همسایه اش را زیر نظر دارند.

ارتشبد نیروهای هوایی پیش از این خطاب به تظاهرکنندگانی که به سمت مقر وزارت دفاع در ابوجا راهپیمایی کرده بودند تا فشار بر دولت را افزایش داده و مفقود شدن دختران را در کانون توجه بیشتر قرار دهند، سخنانی ایراد کرده بود.

باده از افشای جزییات خاص خودداری کرده و این عملیات را از نظر نظامی محرمانه خوانده ولی افزود: ما در حال تلاش هستیم و قول می دهیم که این دختران را باز گردانیم. 

اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو : ارتش نیجریه محل اختفای دختران را شناسایی کرد