ارتش زیبارویان کره شمالی در اینچئون! : کره شمالی امروز (دوشنبه) اعلام کرد، ...


کره شمالی امروز (دوشنبه) اعلام کرد، یک تیم تشویق کننده را برای بازی‌های آسیایی اعزام می‌کند تا در مقابل تیم کره جنوبی، تیم اعزامی از کره شمالی را تشویق کند. خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در بیانیه دولت پیونگ یانگ آمده است، این تیم تشویق کننده در تاریخ 19 سپتامبر تا چهارم اکتبر سال جاری میلادی به اینچئون واقع در کره جنوبی اعزام می‌شود تا تیم کره‌شمالی را که در بازی‌های آسیایی شرکت دارد تشویق کند، اقدامی که به نظر ترغیب کننده سازش میان دو کره است.

در این بیانیه که در رسانه دولتی کره شمالی منتشر شده، به درخواست‌های پیونگ یانگ اشاره دارد مبنی بر اینکه دو کره باید افترا و تهمت زدن دو جانبه به یکدیگر را متوقف کنند و مانورهای نظامی کره جنوبی با آمریکا خاتمه یابد.

کره شمالی پیش‌تر پیشنهادهای مشابهی را برای کاهش تنش‌ها ارائه کرده بود اما سئول آن‌ها را رد کرده و می‌گوید که کره شمالی اول باید اقداماتی را در خلع سلاح اتمی انجام دهد به طوری که وزارت اتحاد مجدد کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد: پیونگ یانگ نباید این درخواست‌های غیر منطقی را بار دیگر تکرار کند. کره جنوبی از میزبانی موفقیت آمیز بازی‌های آسیایی حمایت می‌کند و درباره برنامه‌ها و ورزشکاران و تیم تشویق کننده با سازمان دهندگان این بازی‌ها به گفتگو خواهد پرداخت.

کره شمالی بازی‌های آسیایی 1986 و المپیک تابستانی 1988 را که در سئول برگزار شد، تحریم کرد اما دربازی‌های آسیایی 2002 که در پوسان برگزار شد و بازی‌های دانشگاهی 2003 در دانگو و رقابت قهرمانی ورزشکاران آسیا در اینچئون به سال 2005 شرکت کرد.

در تمام این سه بازی اخیر، کره شمالی تیم تشویق کننده متشکل از زنان جوان را برای تشویق بازیکنان کره شمالی اعزام کرد که اغلب بیشتر از بازیکنان و ورزشکاران مورد توجه قرار داشتند و به عنوان "ارتش زیبارویان" توصیف می‌شوند در میان تیم تشویق کنندگان سال 2005، ری سول جو، که بعدها همسر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شد، حضور داشت.


ویدیو : ارتش زیبارویان کره شمالی در اینچئون!