ارتباط چربی بدن با افزایش احتمال مرگ زودهنگام : طبق پژوهش جدید محققان، افرادی ...



افزایش احتمال بارداری , کدام عارضه احتمال ابتلا به آلزایمر را در بزرگسالان افزایش می دهد , احتمال افزایش قیمت d8 a

طبق پژوهش جدید محققان، افرادی که دارای چربی بدنی بالایی هستند بیشتر در معرض مرگ زودهنگام قرار دارند.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه مانیتوبا کانادا در تحقیقات اخیر خود دریافتند داشتن چربی بدنی بالا با مرگ زودهنگام مرتبط است، حال آنکه شاخص توده بدنی بالا (BMI) که معیار وزن در رابطه با قد است، هیچ ارتباطی با مرگ زودهنگام ندارد.

به گفته محققان، این یافته ها بیانگر این موضوع است که BMI یک معیار نسبتا خام است که نمی تواند شاخص خوبی برای سلامت فرد باشد.

به گفته دکتر «ویلیام لسلی»، سرپرست تیم تحقیق، افراد دارای حجم عضله زیاد دارای BMI بالا هستند و از همین رو در گروه افراد دارای اضافه وزن قرار می گیرند. اما الزاما افراد غیرسالمی نیستند.

این یافته برخلاف برخی مطالعات است که می گویند: افراد دارای اضافه وزن و نسبتا چاق مبتلا به بیماری قلبی یا سایر بیماری های مزمن در مقایسه با افراد لاغرتر بیشتر در معرض مرگ قرار دارند. چراکه این مطالعات عمدتا مبتنی بر شاخص توده بدنی هستند.

اما به گفته این محققان، ممکن است شاخص توده بدنی BMI بالاتر به خاطر حجم بیشتر عضلات و تناسب اندام باشد یا وزن کمتر به خاطر ابتلا به یک بیماری مزمن باشد.

در این مطالعه، محققان با بررسی داده های بیش از ۵۴ هزار فرد بزرگسال در رده سنی ۶۰ سال دریافتند که هر چقدر میزان چربی بدن زنان و مردان بیشتر باشد احتمال مرگ شان در طول چهار تا هفت سال بعد بیشتر خواهد شد.

بر اساس این مطالعه، مردان دارای بالاترین میزان چربی بدنی ۵۹ درصد بیشتر در معرض مرگ در طول این دوره مطالعه قرار داشتند. این شرایط در مورد زنان متفاوت بود. زنان دارای بالاترین میزان چربی بدنی ۱۹ درصد بیشتر در معرض مرگ در طول این دوره قرار داشتند.

 

اخبار پزشکی - مهر


ویدیو : ارتباط چربی بدن با افزایش احتمال مرگ زودهنگام