ارتباط مرخصی مهدی هاشمی با انتخابات : معاون اول قوه قضاییه گفت: اعطای مرخصی ...


معاون اول قوه قضاییه گفت: اعطای مرخصی به مهدی هاشمی برخلاف نظر برخی به مسائل انتخاباتی ربطی نداشته است و با نظر پزشک به مرخصی رفته است. خبرگزاری فارس: حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه شب گذشته و در ادامه سخنان خود در برنامه نگاه یک در خصوص مخالفت برخی با دادن مرخصی به مهدی هاشمی گفت: اعطای مرخصی به این فرد به خاطر انتخابات که نبوده است.

وی افزود: بله در خصوص مسائل انتخابات گذشته این فرد اتهاماتی داشت حکم گرفت اتفاقا اشد مجازات هم به وی اختصاص داده شد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: این فرد بر اثر نظر پزشک نیاز پیدا کرد به دلیل ناراحتی کلا در بیمارستانی بیرون از زندان برود و درمان شود نه برای این زندانی برای همه زندانیان اینطور است.

وی افزود: برخی از آنها تحت نظر با مأمور مراقب اعزام می‌شوند آنجا پزشک است که تشخیص می دهد چقدر باید در بیمارستان بماند و چقدر باید دوران نقاهت را طی کند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: ایشان یک عمل جراحی داشته پزشک معالج نظر داد باید دو هفته دوران نقاهت را در خارج از زندان به سر ببرد شاید به جهت حساسیت هایی که هست به نظر پزشک معالج اکتفا نشد سه پزشک از پزشکی قانونی هم نظر دادند که باید بیرون از زندان باشد تا آنجایی که می دانم برای این مرخصی قوه قضائیه تحت فشار نبوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قوه قضاییه در موارد دیگر تحت فشار بوده است یا خیر گفت: در مورد این پرونده فشارهایی به قوه می آمد مهم این است که دستگاه قضایی تسلیم نشد و نکته دیگر این است که وقتی یک طرف یک پرونده دارای ثروت و قدرت باشد حتما فشار وارد خواهد کرد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در این پرونده تخفیفی هم قائل نشدیم، در این مرخصی هیچ فشاری به قوه وارد نشده و بعد دو هفته متهم به زندان برگشته است و در زندان است.

وی در خصوص اینکه چرا جزئیات پرونده مهدی با وجود اینکه بالای 100 میلیون بوده منتشر نشده گفت: دو تا مشکل باهاش مواجه هستیم یک بحث این است که می گوید حکم قطعی باید منتشر شود اگر حکم طولانی بود دادند به صدا و سیما آیا پول میگیرند تا منتشر کنند؟ یا روزنامه ها می خواهند پول بگیرند یا نه؟ ضمن اینکه در قانون نیامده قوه موظف به انتشار است و نگفته فقط محکومیت منتشر شود یا دادنامه هم باید منتشر شود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در مورد پرونده مهدی این فرد اتهاماتی داشت که مجموعاً تحت 3 عنوان جرم برای دادگاه محرز شد ارتشا، اختلاس و مسائل ضد امنیتی.

این فرد درباره جرم ارتشا به 10 سال حبس و جزای نقدی 5 میلیون دلاری از بابته اختلاس محکوم به 10 سال حبس و یک میلیارد و خورده ای تومان و در مورد مسائل امنیتی هم 5 سال حبس و 50 ضربه شلاق محکوم شد.

حجت السلام محسنی اژه‌ای گفت: جمعا 25 سال حبس 50 ضربه شلاق جزای نقدی 5 میلیارد و 200 میلیون دلار و یک میلیارد و خورده ای تومان محکومیت داشت.

معاون اول قوه قضاییه گفت: اگر ملاک ما قانون است باید ببینیم قانون چه گفته وقتی می گوید حکم قطعی انتشار یابد یعنی کلی حکم خب چنین چیزی امکان پذیر نیست کدام روزنامه است کل صفحات خود را بدون پول به این احکام اختصاص دهد؟ ممکن است بگویند قوه قضائیه باید پولش را پرداخت کند چنین چیزی برای قوه دیده نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: مهدی هاشمی هنوز رد مال و جزای نقدی را نداده است قانون حدی مشخص نکرده است کسانی که معمولا حبس هستند به آنها ابلاغ میشود اگر بدهند به نفعشان است اگر ندهند از اموالی که دارند ضبط می شود اگر نه بدل از آن باید در حبس بمانند.


ویدیو : ارتباط مرخصی مهدی هاشمی با انتخابات