ادغام دیوان پادشاهی و ولیعهدی عربستان : پادشاه عربستان با صدور دستوری دیوان ...


پادشاه عربستان با صدور دستوری دیوان پادشاهی و دیوان ولیعهد این کشور را با هم ادغام کرد که گفته می‌شود این اقدام برای کنترل هرچه بیشتر بر مخالفان پادشاه در میان خاندان حاکم اتخاذ است. خبرگزاری ایسنا: پادشاه عربستان با صدور دستوری دیوان پادشاهی و دیوان ولیعهد این کشور را با هم ادغام کرد که گفته می‌شود این اقدام برای کنترل هرچه بیشتر بر مخالفان پادشاه در میان خاندان حاکم اتخاذ است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در راستای ایجاد تغییرات در ساختار حکومتی این کشور، دستور ادغام دیوان پادشاهی با دیوان ولیعهد را صادر کرده است.

وی در بیانیه‌ خود در این خصوص نوشت: این تصمیم بنا به مصلحت عمومی اتخاذ شد و قرار است کمیته‌ای به ریاست رئیس دیوان پادشاهی جهت فراهم کردن مقدمات لازم در این زمینه تشکیل شود و این کمیته توصیه‌ها و پیشنهادات خود را ظرف مدت سه ماه از صدور حکم ارئه دهد.

دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرده که این تصمیم بنا به خواست ولیعهد صورت گرفته این در حالی است که برخی رسانه‌های عربی اعلام کرده‌اند این تصمیم پس از مخالفت شمار زیادی از شاهزاده‌های سعودی و نوادگان خاندان سلطنتی با بیعت با ولیعهد و جانشین ولیعهد اتخاذ شده است و در واقعی تلاشی از سوی ملک سلمان برای فشار آوردن به طرفداران ولیعهد پیشین.

پیشتر نیز پادشاه عربستان طی حکمی ولیعهد و جانشین ولیعهد این کشور و مسئولان چند وزارتخانه دیگر این کشور را تغییر داده بود.


ویدیو : ادغام دیوان پادشاهی و ولیعهدی عربستان