ادعای عجیب ارتش مصر درباره درمان ایدز :  اخبار اجتماعی -  ادعای عجیب ارتش مصر ...



درمان ایدز , درمان قطعی ایدز , درمان بیماری ایدز


 اخبار اجتماعی -  ادعای عجیب ارتش مصر درباره درمان ایدز

ارتش مصر روز گذشته (شنبه) از ضرورت آزمایشهای بیشتر روی دستگاههای تشخیص و درمان ایدز و هپاتیت سی که در ماه فوریه مدعی ابداع آن شده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، ارتش مصر پیش از این قول داده بود در روز دوشنبه (9 تیر) از این فناوری به طور عمومی رونمایی کند. اگرچه کارشناسان در همان زمان این ادعای عجیب را رد کرده بودند.
 
رئیس سازمان مهندسی ارتش مصر در یک نشست خبری در ماه فوریه از تولید یک نوآوری شگفت آور و معجزه‌آسای علمی خبر داده بود که می‌تواند ایدز، هپاتیت و دیگر ویروسها را بدون نیاز به نمونه خون شناسایی کرده و همچنین خون مبتلایان به این بیماریها را از ویروس پاکسازی کند!
 
این ادعا منجر به غوغایی در میان دانشمندان و مردم شد که بسیاری از آنها به بررسی نشدن صحیح این ادعا اشاره داشتند.
 
این ادعا باعث حساسیت زیادی در مصر شد که هپاتیت سی در آن یک بیماری همه گیر است. طبق برآورد برخی پژوهش‌ها، حدود 10 درصد از جمعیت 86 میلیونی مصر به این بیماری مبتلا هستند که بالاترین نرخ ابتلا به هپاتیت سی در یک کشور است.
 
روز گذشته در نشستی خبری که در یک بیمارستان نظامی در قاهره برگزار شد، یک پزشک نظامی اظهار کرد که دستگاهها به آزمایشات بیشتر پیش از نمایش همگانی آنها نیاز دارند.
 
خبرگزاری دولتی منا به نقل از دکتر جمال الصرافی، رئیس دپارتمان پزشکی نیروهای ارتش گفت: صداقت علمی حکم می‌کند که من آغاز انتشار عمومی دستگاهها را تا پایان دوره آزمایشات به تعویق بیندازم تا بیمارانی که در حال حاضر از آنها استفاده می‌کنند، پیگیری شوند.
 
به گفته الصرافی، پزشکان آزمایشات یکی از دستگاهها موسوم به «دستگاه درمان کامل» را بر روی 80 بیمار مبتلا به هپاتیت سی که تحت درمانهای دارویی نیز قرار دارند، آغاز کرده‌اند.
 
نشست خبری روز شنبه به شکل آشکاری درمان ایدز را نادیده گرفته و تنها هپاتیت سی را مد نظر قرار داده بود.
 
ادعای اولیه در ماه فوریه باعث بروز نگرانی‌هایی شد که ادعای ساخت دستگاههای به ظاهر غیرقابل تصور توسط ارتش، مجددا مصر را به الگوی عهد شکنی‌های متوالی حاکمان قبلی این کشور در مورد طرحهای بزرگی که موفق به برآورده کردن انتظارات نشده بود، بازنگرداند.
 
با این حال ژنرالها و رسانه‌های دولتی از این دستاورد دفاع کرده و بر این موضع پافشاری می‌کنند که دستگاههای مذکور برای عموم به نمایش در می‌آید و اینکه انتقادات کنونی بخشی از برنامه‌های خارجی برای به غارت بردن پیروزی بزرگ علمی مصر است.
 
الصرافی از تاسیس یک مرکز پزشکی توسط نیروهای ارتش برای درمان ویروسها در شهر اسماعیله واقع در کانال سوئز و انجام آزمایشات و اعلام نتایج خبر داد.

 اخبار اجتماعی -  ایسنا


ویدیو : ادعای عجیب ارتش مصر درباره درمان ایدز