ادعای بزرگ دانشمندان در پیوند سر انسان‌ : یک دانشمند ایتالیایی علوم اعصاب در ...



راز موفقیت انسان های بزرگ , دانشمندان بزرگ ایران , دانشمندان بزرگ

یک دانشمند ایتالیایی علوم اعصاب در ادعایی بزرگ اعلام کرده که اولین پیوند سر انسان بزودی با استفاده از فناوری‌های موجود ممکن می‌شود.


به گزارش ایسنا، دکتر سرجیو کاناورو، از اعضای گروه مدولاسیون عصبی پیشرفته تورین با انتشار مقاله‌ای مدعی شده که ما اکنون از فناوری لازم برای تکمیل پیوند سر انسان به یک انسان دیگر برخورداریم.

رابرت وایت در سال 1970 با موفقیت توانسته بود سر یک بوزینه رسوس را بر روی یک رسوس دیگر پیوند بزند اما تاکنون دانشمندان قادر نبوده‌اند که نخاع را منتقل کنند و در نتیجه حیوانات از نقطه پیوند به پایین فلج مانده‌اند.

کاناورو در مقاله‌اش که در مجله Surgical Neurology International منتشر شده، با اشاره به پیشرفتهای اخیر در اتصال مجدد نخاعهای آسیب دیده گفت: بزرگترین مانع فنی برای ارتباط سفالومتری(پیوند سر) البته ارتباط مجدد نخاعهای اهداکننده و گیرنده است. بحث من این است که اکنون فناوری لازم برای چنین ارتباطی وجود دارد.

بیشتر فرآیند مشابه تجربیات قدیمی است. سر پیوندی باید بین 12 تا 15 درجه سانتیگراد سرد شده و جراحان سپس یک ساعت وقت دارند هر دو سر را در یک زمان برداشته و سر اهدایی را مجددا به سیستم گردش خون بدن گیرنده متصل کنند.

در طول این فرآیند باید بدن اهداکننده سرد شده و ایست قلبی کلی القا شود. پس از اتصال مجدد سر، قلب فرد می‌تواند مجددا به کار بیفتد.

اکنون به گفته کاناورو جراحان شاید بتوانند پس از فرآیند اتصال، نخاع را نیز مجدد وصل کنند. تا پیش از این اتصال ستون فقرات سر به بدن در حیوانات انجام نشده اما این دانشمند ایتالیایی به پژوهشهایی اشاره کرده که در آن دانشمندان توانسته‌اند ارتباط محدود را در نخاع آسیب‌دیده یک موش بازیابی کنند.

وی در مقاله خود به بریدن نخاع با یک چاقوی جراحی بسیار تیز و اتصال مکانیکی آن به بدن دیگر اشاره کرده است.

کاناورو پیش‌بینی کرده که پلاستیکهایی مانند پلی‌اتیلن گلیکول می‌تواند برای انجام این ادغام مورد استفاده قرار بگیرد، همانطور که پیش از این برای ادغام نخاع آسیب‌دیده در سگها انجام شده بود.

بیماران مبتلا به دستروفی عضلانی یا افراد فلج دارای نخاع کافی برای پیوند می‌توانند به لحاظ نظری از بدن اهداکننده نهایت استفاده را ببرند. این امر در حالی تحقق‌پذیر خواهد بود که آنها بتوانند 13 میلیون دلار هزینه برآورد شده کاناورو برای پیوند سر کامل را پرداخت کنند.

منبع:isna.ir


ویدیو : ادعای بزرگ دانشمندان در پیوند سر انسان‌