ادب کردن خواستگار با نقشه آدم‌ربایی : ۳مرد جوان که وانمود می‌کردند مأموران ...



۳مرد جوان که وانمود می‌کردند مأموران پلیس آگاهی هستند به هواخواهی از زنی جوان خواستگار سابق او را ربودند اما چند روز بعد تحقیقات پلیس باعث دستگیری‌شان شد.

چند روز قبل مردی به دادسرای امور جنایی تهران رفت و گفت كه روز گذشته از سوی 3مرد ناشناس ربوده شده است. او گفت آدم‌ربایان بعد از چند ساعت زندانی كردنش او را رها و تهدید كرده‌اند دوباره هم به سراغش خواهند رفت. شاكی وقتی در برابر بازپرس محسن مدیرروستا قرار گرفت درباره آنچه رخ داده بود، گفت: ساعت 9صبح می‌خواستم از خانه‌ام در خیابان بهار خارج شوم كه 3مرد جوان از یك دستگاه خودروی پژو 405نقره‌ای‌رنگ پیاده شدند و گفتند مأموران پلیس آگاهی هستند و باید مرا بازداشت كنند. آنها سلاح، بیسیم، دستبند و شوكر داشتند و بدون اینكه به من حكمی نشان دهند بازداشتم كردند.

آنها مرا به نزدیكی یكی از پایگاه‌های پلیس آگاهی بردند و چند دقیقه مقابل آنجا توقف كردند. من جرمی مرتكب نشده بودم و هنوز نمی‌دانستم چرا بازداشت شده‌ام. با این حال باورم شده بود كه آنها واقعا پلیس هستند. یكی از آنها چشمانم را بست و خودرو به راه افتاد. ما حدود 2ساعت در راه بودیم تا اینكه بالاخره مرا مقابل ساختمانی پیاده كردند. من با چشمان بسته پله‌های ساختمان را بالا رفتم و به طبقه سوم رسیدم.

در آنجا مرا روی یك صندلی نشاندند و گفتند می‌خواهند از من بازجویی كنند. آنها می‌گفتند من با گروهك‌های تروریستی ارتباط دارم و باید به این موضوع اعتراف كنم. آنها تهدیدم كردند اگر به این رابطه اعتراف نكنم در بازداشت‌شان باقی می‌مانم و حتی پدر و مادرم را هم بازداشت خواهند كرد. شرایط سختی بود اما بالاخره چند ساعت بعد از من تعهد گرفتند و گفتند باید بیشتر مراقب باشم و الا باز هم به سراغم می‌آیند و در نهایت مرا در جاده‌ای دورافتاده آزاد كردند. شاكی ادامه داد: وقتی از آنجا بیرون آمدم مطمئن شدم كه آنها مأموران قلابی بودند و به‌احتمال زیاد از سوی فردی كه با من دشمنی دارد اجیر شده‌اند.

به این ترتیب بازپرس مدیرروستا به كارآگاهان پلیس آگاهی دستور داد در این‌باره تحقیق كنند. در جریان تحقیق از شاكی او نخستین سرنخ را در اختیار پلیس گذاشت و گفت: مدتی قبل با دختر جوانی به نام رعنا آشنا شدم و می‌خواستم با او ازدواج كنم اما در نهایت از این كار منصرف شدم. از همان موقع بود كه او تهدیدم كرد كه این كار را تلافی می‌كند. از سوی دیگر چند روز قبل نیز رعنا از طریق تلفن همراه مردی ناشناس با شاكی تماس گرفته و او را تهدید كرده بود. در چنین شرایطی دختر جوان احضار شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او حاضر نشد دست داشتن در آدم‌ربایی را برعهده بگیرد اما وقتی درباره شماره فرد ناشناسی كه از طریق آن با شاكی تماس گرفته بود بازخواست شد، گفت كه خط تلفن مربوط به یكی از دوستانش به نام تقی است. از آنجا كه ممكن بود تقی در آدم‌ربایی دست داشته باشد مأموران او را بازداشت كردند.

این مرد در همان بازجویی‌های اولیه به ربودن شاكی اعتراف كرد و گفت با همدستی 2نفر دیگر به نام‌های فرشاد و رامین نقشه این آدم‌ربایی را طراحی و اجرا كرده است. او ادامه داد: شاكی از مدت‌ها قبل با رعنا آشنا شده و به او وعده داده بود به‌زودی به خواستگاری‌اش می‌آید اما زیر حرف‌هایش زد. من وقتی از این موضوع با خبر شدم تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم به همین دلیل روز حادثه همراه 2 نفر از دوستانم جلوی خانه او رفتیم و درحالی‌كه دستبند و بیسیم همراه داشتیم وانمود كردیم مأمور پلیس آگاهی هستیم و باید او را به‌دلیل مسائل امنیتی بازداشت كنیم. شاكی هم در برابرمان مقاومتی نكرد و سوار خودرو شد.

سپس برای آنكه او را بترسانیم به نزدیكی یكی از پایگاه‌های پلیس آگاهی رفتیم و او وقتی تابلوی پایگاه را دید بیشتر ترسید. همان موقع به او چشم‌بند زدیم و او را به محلی دور افتاده بردیم و در آنجا او را تهدید كرده و چند ساعت بعد آزادش كردیم. ما بدون آنكه رعنا از نقشه‌مان چیزی بداند این كار را كردیم و فقط می‌خواستیم او را بترسانیم و هیچ آسیبی به وی نزدیم. 2 متهم دیگر نیز وقتی تحت بازجویی قرار گرفتند به مشاركت در آدم‌ربایی اعتراف كردند. براساس این گزارش هم‌اكنون تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

 

اخبار حوادث - همشهری

 


ویدیو : ادب کردن خواستگار با نقشه آدم‌ربایی