ادبیات چاله میدانی در كمیسیون آموزش مجلس! : با این وجود فرجی دانا از زاهدی ...



با این وجود فرجی دانا از زاهدی شکایتی ندارد

ادبیات چاله میدانی در كمیسیون آموزش مجلس!

در پی انتشار اظهارات موهن رییس كمیسیون آموزش مجلس علیه وزیر علوم، معاون پارلمانی وزیر علوم با تشریح برخی جزئیات جلسه اخیر کمیسیون آموزش مجلس و اظهارات برخی نمایندگان در این جلسه گفت: تمایل نداریم بین مجلس و دولت تنشی به وجود بیاید وزیر علوم نیز در این باره هیچ شکایتی ندارد.

 

مجلس به وزیر آموزش و پرورش رای اعتماد داد , آموزش طراحی سایت , آموزش

زاهدی وزیر علوم دولت احمدی نژاد كه هم اكنون رییس كمیسیون آموزش مجلس است


سایت قانون چند روز پیش نوشته بود كه زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به یکی از معاونان این وزارتخانه که برای پاسخگویی به نمایندگان در این کمیسیون حضور یافته بود، به وزیر علوم فحاشی کرد. وی افزود: رئیس کمیسیون خطاب به این معاون وزیر گفته است: برو به این مرتیکه .... بگو یا این چند نفر را عزل می‌کند یا با اردنگی از وزارتخانه بیرونش می‌کنم!!

در همین حال یک نماینده دیگر مجلس با تایید اظهارات هتاکانه و تهدید آمیز زاهدی تاکید کرد: جای تعجب است که این ادبیات از جانب رئییس کمیسیون آموزش و تحقیقات و کسی که قبلا وزیر علوم و سفیر ایران در مالزی بوده و باید الگوی جامعه باشد، بیان می‌شود. این نماینده خواستار واکنش فوری و جدی رئیس مجلس نسبت به این اظهارات قابل پیگرد و نیز اعاده حیثیت مجلس شد.

به گفته این نماینده، بعد از پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس، از راه‌های مختلف خود را به عنوان کاندیدای کمیسیون برای وزارت علوم معرفی کرد و برای رسیدن به این مقصود، به لابی‌های گسترده سیاسی متوسل شد!

این نماینده ادامه داد: میل به قدرت به گونه ای رئیس کمیسیون آموزش مجلس را دچار توهم کرده که می‌تواند حتی بعد از 24 خرداد نیز در راس وزارت علوم قرار گیرد. به کارگیری زشت ترین القاب و واژه ها از سوی چنین شخصی، چیزی جز به خطر افتادن منافع شخصی وی و ناراحتی از عدم معرفی ایشان به عنوان وزیر علوم در دولت یازدهم نیست.

 

اینها همه در حالی است که زاهدی در زمان حضور در راس وزارت علوم، بیشتر مدیران باسابقه را از سمت خود برکنار کرد و افرادی را که هیچ تناسبی با مدیریت دانشگاه نداشتند را در راس مهمترین مدیریت‌های دانشگاه‌های کشور گمارد.


                                      .........................................


امروز سعدالله نصیری قیداری (معاون پارلمانی وزارت علوم) درباره جزئیات اتفاقاتی که در جلسه روز یکشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رخ داد، گفت: پس از مطرح شدن این موضوع در جلسه کمیسیون آموزش، من اتفاقاتی که رخ داد را به وزیر علوم منتقل نکرده و به رئیس کمیسیون آموزش هم اعلام کردم صحبتهایش را به فرجی دانا انتقال نمی دهم چون اگر این امر صورت می‌گرفت ممکن بود تنشهایی به دنبال داشته باشد؛ تاکنون هم این اتفاقات را به وزیر علوم اعلام نکردم.

وی با بیان اینکه سخنان رئیس کمیسیون آموزش توسط دو تن از نمایندگان مجلس رسانه ای شد و به اطلاع فرجی دانا رسید، ادامه داد: همیشه به دنبال این هستیم مسائل را تا جایی که مقدور است از تنشها دور نگه داریم و به افکار عمومی منتقل نکنیم اما به دلیل اختیاراتی که نمایندگان دارند و بر اساس ماده 84 مجلس که می‌توانند به هر موضوعی ورود یابند، این جریان را به اطلاع وزیر علوم رساندند.

نصیری قیداری درباره جزئیات این اتفاق در جلسه روز یکشنبه هفته جاری کمیسیون آموزش، خاطرنشان کرد: روز یکشنبه فرجی دانا در کمیسیون حضور نداشت، میرزاده - سرپرست دانشگاه آزاد که برای ارائه گزارش از این دانشگاه در جلسه حضور داشت در حال قرائت عملکرد خود بود که رئیس کمیسیون از من خواست به حرفش گوش کنم و آن جملات را مطرح کرد.

معاون پارلمانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره واکنش فرجی دانا نسبت به سخنان رئیس کمیسیون آموزش، گفت: اتفاقاً امروز فرجی دانا در جلسه ای که حضور داشت نسبت به این موضوع به هیچ وجه اظهار ناراحتی نکرد، حتی پیشنهاد شد این اتفاق از طریق کمیسیون اصل 90 یا کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیری شود اما وزیر علوم تاکید کرد که شاکی نیست و نباید به این اتفاق ورود یافت.

 

نصیری قیداری درباره پیگیری این موضوع از کمیسیون اصل 90 به مهر گفت: در این باره به زودی تصمیم گیری خواهیم کرد ولی تمایلی نداریم بین دولت و مجلس تنش و تقابلی ایجاد شود.

معاون پارلمانی وزارت علوم درباره این برخورد رئیس کمیسیون آموزش نسبت به انتصابات صورت گرفته در این وزارتخانه، بیان کرد: پاسخی برای این سوال ندارم، اما گاهی اوقات در مجلس بین نمایندگان و مسئولان دولتی بحث و مشاجراتی پیش می‌آید و من در کمیسیون آموزش مجلس هشتم هم شاهد این جریانات بودم ولی هیچ وقت این اختلافات به قصد توهین از نمایندگان سر نمی زد؛ اگر هم این مباحث پیش می‌آمد با روبوسی کردن حل می‌شد.

وی ادامه داد: به هر حال نمایندگان و مسئولان رسمی برای حل مشکلات اختلاف نظرهایی با هم دارند و بر این نظراتشان اصرار می‌کنند تا جایی که به جدل و مشاجرات تند هم می‌رسد اما هیچ گاه نباید این مشاجرات به درگیریهای لفظی از نوع توهین کردن منتهی شود. نصیری قیداری این گونه توهین را باعث کاهش فضای تعامل میان مسئولان و مجلس دانست و تصریح کرد: وقتی روابط بین انسانها تیره می‌شود جایگاههای حقوقی هم آسیب می‌بینند.

/بهارنیوز

 


ویدیو : ادبیات چاله میدانی در كمیسیون آموزش مجلس!