ادامه فاز مثبت بورس تهران : شاخص بورس تهران در معاملات امروز به روند صعودی ...


شاخص بورس تهران در معاملات امروز به روند صعودی توام با احتیاط خود ادامه داد و با رشد نسبی قیمت‌ها و همچنین افزایش 300 واحدی شاخص به کار خود پایان داد. خبرگزاری ایسنا: شاخص بورس تهران در معاملات امروز به روند صعودی توام با احتیاط خود ادامه داد و با رشد نسبی قیمت‌ها و همچنین افزایش 300 واحدی شاخص به کار خود پایان داد.

بورس تهران بعد از تجربه یک هفته رویایی و هیجانی با ثبت بازدهی 13 درصدی، در معاملات اولین روز هفته اندکی از هیجان اولیه خود کاست و در نهایت با رشد 300 واحدی شاخص مواجه شد.

به این ترتیب بورس تهران در معاملات امروز نیز تلاش خود را برای ادامه روند صعودی و ثبت رکورد شکنی جدید انجام داد اما با حاکم شدن فضای تردید اندکی از موضع خود عقب نشینی کرد و با افت مواجه شد با این حال فعالیت نوسان گیران در تالار شیشه ای موجب مثبت ماندن شاخص بورس شد.به طوری که شاخص بورس تهران که تا کانال 71 هزار و 700 واحد افزایش پیدا کرده بود، در نیمه معاملات افت کرد و به رشد 382 واحدی و قرار گرفتن در کانال 71 هزار و 393 واحد رضایت داد.

از مهم ترین اتفاقات امروز تالار شیشه‌ای منفی شدن شرکتهای خودرویی با وجود قراردادهای جدید خارجی و همچنین عرضه بلوکی سه بانک ملت، تجارت و صادرات بود که هر سه این شرکت ها به فروش رفت.

همچنین در گروه خودرویی، صف‌های میلیونی خرید به صف های میلیونی فروش مواجه شد و اغلب شرکتهای این گروه روند نزولی در پیش گرفتند. اصلاح قیمتی نماد این گروه در حالی صورت می گیرد که گزارش های 9 ماهه این شرکتها وضعیت جالبی از سودآوری آنها را نشان نمی دهد.

به این ترتیب در بازار امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه اصفهان، بانک صادرات، تاپیکو، چادرملو، نفت و گاز پارسیان و سایپا بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشتند و در مقابل شرکتهای مخابرات، غدیر، ایران خودرو، ارتباطات سیار و گروه توسعه ملی با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

امروز همچنین شرکتهای تجارت الکترونیک پارسیان، کارت اعتباری کیش و داده پردازی ایران از شرکتهای دارای صف خرید میلیونی بودند و در طرف دیگر شرکتهای ایران خودرو دیزل، ایران خودرو، پارس خودرو و زامیاد به همراه گروه بهمن و سایپا دیزل بیشترین صف فروش بازار را به خود اختصاص دادند.

با این حال در بازار امروز بورس تهران حجم و ارزش معاملات همچنان رشد کرد به طوری که در مجموع بیش از 195 میلیون سهم به ارزش 368 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 305 هزار میلیارد تومان رسید.


ویدیو : ادامه فاز مثبت بورس تهران