ادامه سلطه اسپانیایی‌ها در فوتبال اروپا : سه سال متوالی است که قهرمان لیگ اروپا ...


سه سال متوالی است که قهرمان لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا را اسپانیایی‌ها کسب کردند و برای اولین بار است یک کشور در سه دوره پی در پی هر دو جام معتبر باشگاهی را به خود اختصاص می‌دهد. خبرگزاری ایسنا: سه سال متوالی است که قهرمان لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا را اسپانیایی‌ها کسب کردند و برای اولین بار است یک کشور در سه دوره پی در پی هر دو جام معتبر باشگاهی را به خود اختصاص می‌دهد.

سویا با برتری قاطعانه 3 بر یک برابر لیورپول برای سومین بار پیاپی قهرمان لیگ اروپا شد تا کلوپ باز هم در یک فینال دیگر شکست خورده باشد. این سومین قهرمانی پی در پی این تیم اسپانیایی در فینال لیگ اروپا است که این بار با کنار زدن لیورپول به دست آمد. هفته دیگر نیز دو تیم اسپانیایی دیگر که همشهری هم هستند یعنی رئال مادرید و اتلتیکومادرید باید در فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر هم به میدان بروند تا قهرمان این دوره از رقابت‌ها نیز مشخص شود که قطعا اسپانیایی خواهد بود. به این ترتیب 3 سال متوالی است که قهرمان دو تورنمنت باشگاهی معتبر را در فوتبال اروپا تیم های اسپانیایی تشکیل می‌دهند.

البته در سال 2011 اتلتیکومادرید بیلبائو به فینال رسیدند که تیم مادریدی با درخشش فالکائو به برتری رسید و قهرمان شد و بعد از این قهرمانی سویا 3 قهرمانی دیگر برای تیم‌های اسپانیایی بدست آورد.

* سال 2013: سویا قهرمان لیگ اروپا / رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان


سویا در فینال لیگ اروپا توانست بنفیکا تیم همیشه بازنده در فینال‌ها را شکست دهد و به قهرمانی برسد. جاناتان سوریانو با 8 گل در این دوره از سویا بهترین گلزن این تیم اسپانیایی بود.

در لیگ قهرمانان نیز رئال مادرید بعد از شکست دادن بایرن مونیخ در نیمه نهایی به دیدار نهایی راه یافت و در حالی که تا دقیقه 90 تیم شکست خورده بازی بود، در وقت‌های اضافی توانست اتلتیکومادرید را با نتیجه 4 بر یک شکست دهد و به قهرمانی برسد. در دیدار سوپرجام اروپا نیز رئال با دو گل رونالدو برابر سویا به برتری رسید و قهرمان شد.

* سال 2014:

سویا قهرمان لیگ اروپا / بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا


سویا در فینال توانست این بار دنیپرو اوکراین را شکست دهد و به قهرمانی برسد تا این تیم به چهارمین قهرمانی در کل و دومین قهرمانی در مجموع لیگ اروپا برسد.

در لیگ قهرمانان اروپا بارسلونا توانست به دیدار نهایی برسد و با برتری 3 بر یک برابر یوونتوس در المپیک برلین جام قهرمانی را بالای سر ببرد. به این ترتیب باز هم دو تیم اسپانیایی به دیدار سوپرجام اروپا رسیدند که این بار بارسلونا توانست با غلبه بر سویا به قهرمانی برسد.

سال 2015

سویا قهرمان لیگ اروپا / اتلتیکومادرید یا رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا


سویا در فینال که در شهر بازل سوئیس برگزار شد توانست لیورپول را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد تا برای سومین بار پیاپی قهرمانی در لیگ اروپا را بدست آورد و اولین تیمی باشد که سه بار پیاپی به قهرمانی در این تورنمنت رسیده است و لیورپول را در حسرت جام گذاشت.

دیدار نهایی لیگ قهرمانان روز شنبه 8 خرداد در سن سیروی میلان برگزار می‌شود و از بین رئال مادرید و اتلتیکومادرید یک تیم به عنوان قهرمانی خواهد رسید که باز هم سوپرجام اروپا را یک دیدار بین دو تیم باشگاهی در اسپانیا برگزار خواهد کرد.

باید ببینیم سلطه 3 ساله تیم‌های باشگاهی در اسپانیا را تیم ملی این کشور در یورو 2016 تکمیل خواهد کرد یا نه. اسپانیا قهرمان دو دوره قبلی یورو است و امیدوار است برای سومین بار پیاپی به قهرمانی در این رقابت‌ها برسد. اگر این اتفاق رخ دهد باید فوتبال اروپا را در قبضه تیم‌های اسپانیایی ببینیم.


ویدیو : ادامه سلطه اسپانیایی‌ها در فوتبال اروپا