ادامه اختلاف بر سر ابطال آرای مینو خالقی : اختلاف میان وزارت کشور و شورای نگهبان ...


اختلاف میان وزارت کشور و شورای نگهبان در مورد ابطال آرای مینو خالقی منتخب مردم اصفهان در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی، هنوز حل نشده است. روزنامه دنیای اقتصاد: اختلاف میان وزارت کشور و شورای نگهبان در مورد ابطال آرای مینو خالقی منتخب مردم اصفهان در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی، هنوز حل نشده است.

اولین بار خبر ابطال آرای منتخب سوم مردم اصفهان از سوی شورای نگهبان را محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور، هشتم فروردین‌ماه اعلام کرد؛ اما هنوز از اعلام رسمی دلایل این ابطال خبری نیست.

روز یکشنبه در اولین جلسه مجلس شورای اسلامی در سال جدید نیز علی مطهری در واکنش به این اقدام از شورای نگهبان خواست درباره ابطال آرای مینو خالقی برای نمایندگان مجلس نهم توضیح دهد. او همچنین گفت: باید این موضوع موکول به بررسی اعتبارنامه‌ها در مجلس می‌شد؛ زیرا اتهاماتی که به وی زدند خیلی محکم نیست.

 روزنامه وقایع اتفاقیه روز گذشته به نقل از یکی از نزدیکان مینو خالقی نوشت: دلیل رد‌صلاحیت او عکس‌هایی است که در اختیار هیات نظارت قرار گرفته است؛ در‌حالی‌که طبق ادعای یکی از نزدیکان خالقی، بخشی از عکس‌های مورد نظر برای رد‌صلاحیت مینو خالقی، عکس‌های شخصی است که به احتمال زیاد با هک‌کردن گوشی وی می‌توانسته به دست آمده باشد. مینو خالقی، منتخب سوم مردم اصفهان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است که دلایل رد‌صلاحیتش ظاهرا تاکنون نه به صورت شفاهی و نه مکتوب اعلام نشده است.

در همین حال روز گذشته محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور گفت: شورای نگهبان در مورد همه داوطلبان نظر نهایی خود را داده است و اگر پس از انتخابات در مورد صلاحیت فردی بحثی وجود دارد مجلس باید در تایید اعتبارنامه این داوطلب اعمال نظر کند نه شورای نگهبان. رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: وقتی انتخابات در یک حوزه تایید می‌شود؛ یعنی کلیه مراحل انتخابات تایید شده است.

 ما از شورای نگهبان درخواست کردیم علت این ابطال آرا را اعلام کنند، اما این موضوع هنوز میان شورای نگهبان و وزارت کشور در حال بررسی است. معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: نماینده وزارت کشور در مذاکره با شورای نگهبان آقای امیری است و مباحث میان شورای نگهبان و وزارت کشور نیز همچنان ادامه دارد.

با این حال روز گذشته موسی قربانی معاون قضایی دیوان عدالت اداری، ابطال آرای مینو خالقی توسط شورای نگهبان را به جهت استصوابی بودن نظارت این شورا، اقدامی قانونی برشمرد.او در گفت‌وگو با خبرآنلاین، در واکنش به اینکه برخی تصمیم‌گیری درباره مینو خالقی را به بررسی اعتبارنامه وی در مجلس منوط می‌دانند و نه شورای نگهبان، اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، این مجلس در اموری تصمیم‌گیری می‌کند که از دید شورای نگهبان دور افتاده باشد، اما اگر در مورد این موضوع شورای نگهبان تصمیمی اتخاذ کرده باشد، دیگر به دخالت مجلس نیاز نیست. در این مورد هم وقتی شورای نگهبان یک نامزد را ردصلاحیت کرده باشد، دیگر کار به بررسی اعتبارنامه وی در مجلس نمی‌رسد.

خالقی: پیگیری‌ها ادامه دارد


در همین حال به گزارش «ایرنا» مینو خالقی روز گذشته در بیانیه‌ای که روی كانال اطلاع‌رسانی وی منتشر شد، اعلام کرد: از زمانی كه خبر تصمیم شورای محترم نگهبان به اطلاع رسید، پیگیری‌ها و رایزنی‌ها از طُرق حقوقی و در چارچوب قانون آغاز شد و همچنان در همان مسیر ادامه دارد و بسیاری از شخصیت‌ها و نهادهای قانونی در حال پیگیری و حل موضوع هستند.

منتخب مردم اصفهان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این بیانیه تاكید كرد: تاكنون با هیچ رسانه و خبرنگاری مصاحبه و گفت‌و‌گو نداشته‌ام و هرگونه صحبت و نقل قولی از جانب من قویا تكذیب می‌شود. به گزارش «ایرنا» مینو خالقی دیروز برای سومین بار مدعی شد كه شورای نگهبان یا وزارت كشور، دلایلی مبنی‌بر علل ابطال آرای وی اعلام نكرده‌اند.


ویدیو : ادامه اختلاف بر سر ابطال آرای مینو خالقی