اخراج کارمند VOA به خاطر جنگ عراق :         یكی از كاركنان صدای آمریكا بعد ...



 

 

 سیلی زدن و اخراج یک دانش آموز به خاطر شهریه؟  , نحوه اخراج کارمند , 2850 کارمند مایکروسافت اخراج شدند

 

 

یكی از كاركنان صدای آمریكا بعد از اینكه به خاطر انتقاد از جنگ آمریكا در عراق از كارش بركنار شد برای دفاع از خود از صدای آمریكا به دادگاه شكایت كرد.

 

به گزارش فارس، خبرگزاری كانادا در گزارشی نوشت: یكی از مترجمین سابق صدای آمریكا (پخش برنامه های ایالات متحده آمریكا برای ایران) كه بعد از پخش یك برنامه ویدئویی اینترنتی موزیكال انتقادی در مورد جنگ عراق و مصائب بر جای مانده از آن، به دستور مقامات صدای آمریكا از این شبكه خبری اخراج شد، فرصت یافته است تا روز سه شنبه طرح دعوی خود را در یك دادگاه تجدید نظر فدرال ادامه دهد و این پرونده را با عنوان نقض آزادی بیان در آمریكا پیگیری نماید.

در ادامه این گزارش آمده است كه "ملودی نواب صفوی " در این باره اعلام كرد كه صدای آمریكا در سال ۲۰۰۷، تنها دو هفته بعد از پخش یك برنامه ویدئویی موزیكال اینترنتی از وی در شبكه یوتیوب در مورد جنگ عراق، قرارداد كاری او را لغو كرد و اخراجش كرد.

این مترجم سابق صدای آمریكا درباره ساخت و پخش این برنامه ویدئویی انتقادی گفت كه او در زمان فراغتش با یك گروه موسیقی درباره جنگ عراق و كشتار مردم این كشور همكاری و در قسمتی از این ویدئوی انتقادی خوانندگی كرده است. وی گفت سپس این ویدئوی موزیكال را به شبكه یوتیوب ارسال نمودند تا از آن پخش شود اما صدای آمریكا به محض انتشار این قطعه موزیكال، قرارداد كاری با او را به سرعت لغو كرد.

بر اساس این گزارش، نواب صفوی در ادامه گفت كه برای ساخت این برنامه ویدئویی ضدآمریكایی دلیلی داشته و دلیل اصلی آن نیز مخالفت با تجاوز نظامی غرب به عراق و كشتار مردم بیگناه این كشور بود.

بر اساس اظهارات این مترجم سابق صدای آمریكا، در ویدئوی " DemoKracy "، نواب صفوی به همراه گروه موزیكی موسوم به "Abjeez " نقش روزنامه نگاری را بر عهده دارد كه درباره دورنگی های جنگ آمریكا كه ادعای گسترش دموكراسی در جهان را دارد ترانه می خواند، در حالی كه تصاویر نشان داده شده در آن، عكس هایی از انفجار بمب در خیابان ها، كودكان عراقی مجروح از جنگ و تابوت های نظامیان كشته شده آمریكا كه به روی آنها پرچم كشیده شده است.

این كارمند بركنار شده صدای آمریكا در ادامه تصریح كرد كه او به عنوان یك شخص عادی درباره جنگ عراق اظهار نظر كرده است اما صدای آمریكا با نقض آزادی بیان به سرعت وی را از كار اخراج كرد. وكلای مدافع دولت آمریكا در این باره اعلام كردند كه اجازه دادن به نواب صفوی، برای ادامه كار می تواند به بی طرفی روزنامه نگاری صدای آمریكا خدشه وارد سازد. یك دادگاه استیناف در ناحیه كلمبیای آمریكا نیز موافقت كرد كه اظهارات "آلن سگال هووله " قاضی دادگاه عمومی برای بستن پرونده نواب صفوی كاملا درست بوده است.

در ادامه گزارش آمده است كه "تام كوبورن " سناتور جمهوریخواه آمریكا، شورای دولتی پخش برنامه های رادیو و تلویزیون آمریكا(بی بی جی) را تحت فشار گذاشت تا كسانی كه با چنین تولیداتی همكاری می كنند را مجازات نماید. این در حالی است كه بی بی جی(شورای دولتی پخش برنامه های رادیو و تلویزیون آمریكا) صدای آمریكا را مدیریت می كند.

آنچه مهمتر از همه در این پرونده جلوه می كند این است كه بر اساس مندرجات این رونده، از همسر نواب صفوی به نام سامان اعرابی كه یكی از كارمندان بخش فارسی صدای آمریكا نیز خواسته شد به دلیل همكاری در ساخت این ویدئوی انتقادی از سیاستهای مداخله جویانه نظامی آمریكا در كشورهای دیگر از شغلش استعفا دهد اما وی آن را رد كرد. سامان اعرابی در واقع یكی از تولید كنندگان برنامه هزل پرداز "پارازیت " بخش فارسی صدای آمریكا است.../فارس


ویدیو : اخراج کارمند VOA به خاطر جنگ عراق