اختیارات رئیس‌ جمهوری بررسی می‌شود : دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از تصویب سه ...


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از تصویب سه مصوبه از طرح تعیین حدود اختیارات دولت و مجلس و دستگاه‌های اجرایی در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد. روزنامه دنیای اقتصاد: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از تصویب سه مصوبه از طرح تعیین حدود اختیارات دولت و مجلس و دستگاه‌های اجرایی در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

محسن رضایی اظهار امیدواری کرد که این مصوبات پس از تعیین رئیس مجلس جدید از سوی مجلس به صحن برده و تصویب شود تا نهایتا برای ابلاغ نهایی آن را به مقام معظم رهبری تقدیم کنیم.

محسن رضایی با اشاره به اینکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای کاهش فاصله و اختلافات دولت و مجلس وارد عمل شده‌ایم، تاکید کرد: در حال حاضر طرحی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دستور کار قرار دارد تا مشخص کند که مجلس تا چه اندازه می‌تواند لوایح را تغییر دهد و میزان اختیارات این قوه و همچنین سایر نهادها به چه اندازه است.

وی با اشاره به بررسی اختیارات رئیس‌جمهوری در این طرح ادامه داد: ما همچنین اختلافات مجلس و دولت و رئیس‌جمهوری را با برخی از مراجع مانند قوه قضائیه نیز بررسی می‌کنیم. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: امیدواریم با ارائه مشورت پیرامون این موضوع به مقام معظم رهبری گامی بزرگ در جهت رفع اختلافات مجلس و دولت برداشته شود و همچنین اختلافات بین برخی از مقامات نیز رفع شود.

همچنین رضایی افزود: کسانی که برجام را نقد می‌کنند حواسشان باشد چه چیزی را نقد می‌کنند. آیا نقد برجام شورای امنیت است یا نقد برجام مجلس یا نقد برجامی که مورد تائید رهبر انقلاب قرار گرفته است. وی با بیان اینکه برخی در کشور این برجام‌ها را با یکدیگر قاطی می‌کنند، افزود: آنچه مهم است برجام مشروط مصوب رهبر انقلاب است که ایشان هم گفتند اگر موضع اقتدار نبود ما نمی‌توانستیم امتیازی بگیریم. او همچنین از دولت خواست تا برای اجرای برجام زمان تعیین کند.


ویدیو : اختیارات رئیس‌ جمهوری بررسی می‌شود