اختلال در پیام رسان ها در آستانه انتخابات؟ : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ...


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال اختلال در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی در آستانه انتخابات توضیح داد. خبرآنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال اختلال در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی در آستانه انتخابات توضیح داد.

دکتر محمود واعظی با حضور در غرفه خبرگزاری خبرآنلاین به سئوالات خبرنگار ما پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید:

سطح کیفی نمایشگاه را چطور دیدید؟

چیزی که تاکنون دیدم خیلی خوب بوده و انتظار هم همین بود.

درباره رسانه های نوپدید و نوظهور و شبکه های اجتماعی مانند تلگرام یا سایر پیام رسانهای موبایلی زمزمه های زیادی در این باره می شنویم که قرار است در آستانه انتخابات این ابزارها با اختلال مواجه شوند. چنین مسایلی صحت دارد؟

سیاست دولت قطعا این نیست. دولت تلاش می کند مردم هر شبکه‌ای که سالم باشد و اطلاع رسانی به مردم کند و شبکه هایی که مردم علاقمند به استفاده هستند، باز باشد. مگر اینکه شبکه ها به نوعی مقررات جمهوری اسلامی ایران را رعایت نکنند یا صفحات غیر اخلاقی در آنها باشد.

وگرنه این سیاستی است که دولت دنبال می کند و امیدوار هستم نهادهای دیگر هم همین سیاست را تبعیت کنند و مردم خوب ما در زمان انتخابات بتوانند از همه رسانه های نوشتاری، عمومی و چه شبکه های مجازی و اجتماعی اطلاعاتشان را دریافت کنند و بتوانند بهترین ها را دریافت کنند.

برنامه ای برای رفع فیلتر شبکه های مانند فیس بوک و تویئتر وجود ندارد؟

بحث فیلترینگ ارتباطی به وزارتخانه ما ندارد. این در جای دیگری بحث می شود و وزارتخانه ما نیز تنها یک نماینده در آنجا دارد.

مردم درباره کندی و بعضا اختلال و قطعی در اینترنت در برخی از مناطق به خصوص در شهرستانها گلایه مند هستند. چه زمانی این مشکلات حل می شود؟


این در مقطعی بود که انتخابات ترکیه برگزار می‌شد و برای چندین بار ارتباط ما با اروپا که از طریق ترکیه بود، قطع شد. حق با مردم بود و من هم از مردم عذرخواهی کردم برای اتفاق ناخواسته ای که به وجود آمد و یک خط اروپا قطع شد. خط آسیا در باب المندب هم قطع شده بود.


ویدیو : اختلال در پیام رسان ها در آستانه انتخابات؟