اختلاف نظر میان جمهوریخواهان بر سر زمان رأی گیری درباره توافق هسته ای :  در ...



توافق هسته ای , شعر درباره امام زمان , چگونگی اندازه گیری زمان از دوران باستان تا عصر حاضر

 در مجلس نمایندگان آمریکا اتفاق افتاد؛
اختلاف نظر میان جمهوریخواهان بر سر زمان رأی گیری درباره توافق هسته ای

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص به تأخیر انداختن زمان رأی گیری در خصوص توافق هسته ای ایران و 1+5 (برجام) دچار اختلاف شده اند.

به گزارش پایگاه خبری آمریکایی «دهیل» برخی قانونگذاران آمریکایی خواستار به تعویق انداختن رأی گیری، تا زمانی هستند که دولت باراک اوباما متن توافق های جانبی بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را در اختیار کنگره بگذارد.


رهبران حزب جمهوریخواه اکنون در حال بررسی رأی گیری در خصوص قطعنامه پیشنهادی «پیتر روسکام» عضو مجلس نمایندگان از ایالت ایلینوی هستند که از رأی گیری در خصوص قطعنامه رد توافق هسته ای تا زمان ارائه تمام اسناد مربوط به توافق هسته ای به کنگره آمریکا، جلوگیری می کند.


«جان بینر» رییس مجلس نمایندگان آمریکا پس از جلسه کنفرانس حزب جمهوریخواه در این خصوص گفت: صبح امروز بحث های خوبی داشتیم و این بحث ها را ادامه خواهیم داد.


به نوشته پایگاه خبری هیل، در عین حال اعضای حزب جمهوریخواه در جلسه امروز در خصوص به رأی گذاشتن قطعنامه رد توافق هسته ای که قرار بود جمعه انجام شود یا به تعویق انداختن آن، اختلاف نظر داشتند و میان آنها بحث های جدی سر گرفت.


برخی اعضای مجلس نمایندگان مانند «جان فلمینگ» می گویند که بررسی توافق های جانبی بین ایران و آژانس ممکن است نظر برخی دموکرات ها را تغییر دهد و موجب مخالفت آنها با توافق هسته ای شود.


اما سایر جمهوریخواهان می گویند برای تلاش به منظور جلوگیری از رأی گیری در این خصوص بسیار دیر شده است؛ زیرا مهلت شصت روزه بررسی توافق روز 17 سپتامبر (26 شهریور) به پایان می رسد.
از سوی دیگر ، بینر روز چهارشنبه گفت که جمهوریخواهان هر کاری در توان داشته باشند برای جلوگیری از تصویب توافق هسته ای خواهند کرد.


وی ادعا کرد: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در مناظره بر سر توافق هسته ای شکست خورده و جمهوریخواهان برای جلوگیری از اجرای این توافق، تلاش می کنند.


«میچ مک کانل» رییس اکثریت جمهوریخواه مجلس سنا نیز گفت که دولت اوباما وظیفه دارد تا کنگره را در خصوص این توافق قانع کند.


جمهوریخواهان از آنچه یک توافق جانبی بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص بازرسی ها نام می برند، به عنوان دلیلی برای مخالفت با توافق هسته ای یاد می کنند.


اما «جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت: هیچ توافق محرمانه ای بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود ندارد که 1+5 به طور مبسوط از جزئیات آن آگاه نباشند.

 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 


ویدیو : اختلاف نظر میان جمهوریخواهان بر سر زمان رأی گیری درباره توافق هسته ای