اختلاس ۳ میلیارد تومانی در یک شركت دولتی :     ۱۰نفر از كارمندان یك شركت دولتی ...



 

اختلاس 1200 میلیارد تومانی , اختلاس 12000 میلیارد تومانی , اختلاس 12 هزار میلیارد تومانی

 

۱۰نفر از كارمندان یك شركت دولتی كه با تشكیل باندی ۳ میلیارد تومان از حساب مالی شركت اختلاس كرده بودند، دستگیر شدند.



چندی پیش مسوول حراست یكی از شركت‌های دولتی تهران به شعبه یكم بازپرسی دادسرای فرودگاه مهرآباد مراجعه و از برداشت غیرقانونی پول از حساب مالی شركت خبر داد.



شاكی در تشریح ماجرا به بازپرس ابراهیمی گفت: هفته گذشته یكی از مسوولان عالیرتبه اداره به ملاقاتم آمد و عنوان كرد، هنگام بررسی اسناد و مدارك مالی متوجه تغییراتی در حساب‌های مالی شدم و در میان آنها فاكتوری پیدا كردم كه بابت خرید كالایی، ۳میلیون تومان پرداخت شده ولی كالای خریداری شده در انبار شركت موجود نیست.



شاكی ادامه داد: پس از اظهارات این فرد مسوول مدارك و اسناد مالی را بررسی كرده و به صحت گفته‌های وی پی بردم. احتمالا افرادی با ارائه سندهای جعلی، مبالغی دیگر از حساب مالی شركت به طور غیرقانونی برداشت كرده‌اند.


با تشكیل این پرونده قضایی، تحقیقات برای شناسایی كارمندان متخلف آغاز و در این میان معلوم شد بیش از یكصد فقره از اسناد و مدارك مالی شركت دچار تغییراتی شده است كه با اسناد و مدارك صادر شده قبلی تفاوت دارد.



با مشخص شدن این موضوع، ماموران كه احتمال می‌دادند كاركنان شركت با همدستی یكدیگر اسناد و مدارك جعلی تهیه و به طور غیرقانونی از حساب‌های شركت پول برداشت كرده‌اند، تحقیقات را معطوف آنها كردند.



● ملاقات‌های شبانه راز گشود

بنا بر این، با دستور قضایی بازپرس ابراهیمی، رفت و آمد كاركنان شركت به طور نامحسوس كنترل و معلوم شد ۷ نفر از كارمندان با ۳ مسوول عالیرتبه ملاقات‌های شبانه دارند.



با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران كه احتمال می‌دادند آنها در فعالیت‌های مجرمانه با یكدیگر همكاری دارند، به بررسی حساب‌های مالی آنها پرداختند كه مشخص شد، آنها ماهانه مبالغ كلانی بابت حقوق خود دریافت كرده و هر ماه نیز فاكتور ۲ تا ۵ كالاهای مختلف را برای شركت صادر كرده‌اند ولی هیچ‌كدام از این‌ها فاكتورها اصالت ندارد و صوری است.



با مشخص شدن موضوع، طی هماهنگی قضایی ۱۰ كارمند این شركت هفته گذشته دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی تهران منتقل شدند و در بازجویی‌های پلیسی، اظهارات متناقضی را بیان كردند.


● كشف مدارك جعلی از اتاق كار متهمان


در حالی كه این ۱۰ متهم ادعا می‌كردند به اشتباه دستگیر شده‌اند، ماموران با هماهنگی قضایی به بررسی اتاق‌های كاری آنها پرداختند كه مشخص شد اسناد و مدارك مختلفی در این محل‌ها پنهان شده است كه مربوط به حساب‌های مالی شركت و كالاهای خریداری یا فروخته شده شركت است اما هیچ‌كدام از آنها در رایانه مخصوص شركت به ثبت نرسیده است.



با به دست آمدن این اطلاعات، ۱۰ كارمند شركت مورد بازجویی قرار گرفتند تا این كه آنها چند روز قبل به ۳ میلیارد تومان برداشت غیرقانونی حساب مالی از شركت اعتراف كردند.



● اعتراف به ۳ میلیارد تومان اختلاس

یكی از متهمان در اظهاراتش به پلیس گفت: از ۲ سال قبل تصمیم گرفتم با ایجاد تغییراتی در حساب مالی شركت، پول كلانی اختلاس كنم. بنابراین در میان كارمندان شركت، افرادی را كه مشكل مالی داشتند، شناسایی و آنها را با دادن وعده پول‌های كلان، با خود همراه كردم.

 

متهم ادامه داد: شیوه كارمان به گونه‌ای بود كه ۲ نفر از كارمندان در زمینه جعل اسناد و مدارك مالی شركت فعالیت كرده، بقیه درخصوص جابه‌جایی كالاهای خریداری شده برای شركت یا خروج برخی اقلام و كالاها از این محل،با من همكاری می‌كردند.



متهم پرونده در ادامه اظهاراتش گفت: با تشكیل این گروه ۱۰ نفره، در مدت ۲ سال بی‌آن‌كه مسوولان عالیرتبه شركت مطلع شوند، با تهیه اسناد و مدارك جعلی مبلغ ۳ میلیارد تومان از حساب مالی شركت برداشت و میان یكدیگر ـ با توجه به نوع فعالیت در گروه ـ تقسیم كردیم. با ثبت اظهارات این متهم، ۹ متهم دیگر هم در بازجویی به همكاری با سركرده گروه اعتراف كردند.



بازپرس ابراهیمی، رئیس شعبه یكم دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران در رابطه با این پرونده به خبرنگار ما گفت: با اعتراف این گروه ۱۰ نفره، برای همگی آنها قرار قانونی صادر شد و تحقیقات تكمیلی از آنها در حالی ادامه دارد كه ماموران اسناد و مداركی به دست آورده‌اند كه حكایت از آن دارد، این گروه علاوه بر اختلاس ۳ میلیارد تومانی از حساب مالی شركت، تخلف‌های مالی دیگری هم مرتكب شده‌اند كه تحقیق از آنها برای دستگیری دیگر اعضای فراری باند و افشای ابعاد مختلف پرونده ادامه دارد..../ گزارش : جام‌جم آنلاین

 

 


ویدیو : اختلاس ۳ میلیارد تومانی در یک شركت دولتی