اختراعات جدید دنیای فناوری +ویدئو : در تاریخ 20 آبان، نمایشگاه بین المللی وب ...


در تاریخ 20 آبان، نمایشگاه بین المللی وب ۲۰۱۴ در دوبلین، پایتخت ایرلند به کار خود پایان داد.      
پادشا: نمایشگاه بین المللی وب ۲۰۱۴ در دوبلین، پایتخت ایرلند به کار خود پایان داد.

به گزارش برترین‌ها به نقل از یورونیوز، ۲۲هزار علاقمند طی سه روز در این محل گرد آمدند تا ایده های خود را با صاحبان دیگر پروژه ها به اشتراک بگذارند و یا مشتریانی بالقوه و سرمایه گذارانی برای ایده هایشان پیدا کنند.

انواع روبات ها، بازی های مجازی و ماشین های هوشمند در میان طرح های موجود در این نمایشگاه دیده می شد. در نمایشگاه دوبلین جوانان و افراد تازه کار زیادی حضور داشتند که در جستجوی شرکایی برای طرح هایشان بودند.

یکی از این طرح ها که یک ابتکار هلندی است، ویوُلور (Wevolver) نام دارد. طرحی برای شبکه های اجتماعی که اجازه می دهد مبتکران و ایده پردازان، پروژه هایشان را با یکدیگر در میان بگذارند. هدف جوانان مبدع این طرح، ساخت یک فناوری نوین با کمک یکدیگر، و امکان تماس با صاحبان بخش سخت افزاری پروژه هاست. مثلا آنها از دانششان برای ساخت اولین قسمت از یک روبات استفاده می کنند و سپس برای ادامه کار به یک طراح، یک توسعه دهنده نرم افزار و یک مهندس برای نهایی کردن کارشان نیاز دارند و برای این کار به ویوُلور مراجعه می کنند.

یک طراح آلمانی نیز یک گوشی هوشمند طراحی کرده که در آموزش گیتار کمک می کند و مانند یک مربی اشتباهات را نشان می دهد. برای این کار به هیچ سخت افزاری نیاز نیست و تنها با نصب این نرم افزار می توان به نتیجه دلخواه رسید.

او می گوید: «وقتی در حال اجرای یک آکورد هستید، این وسیله آکوردی را که انتخاب کردید و چگونگی تمرین آن را نشان می دهد و چنانچه بخوبی گیتار بنوازید، شما را به آکورد بعدی راهنمایی می کند. اما اگر فراموش کرده باشید که آن آکورد را چگونه باید نواخت، به شما نشان می دهد که انگشتانتان را باید کجا بگذارید و اگر این کار را اشتباه انجام دهید، به شما می گوید که دقیقا انگشتانتان کجا هستند و به این ترتیب شما می توانید اشتباهتان را اصلاح کنید.»

یک مبتکر ایتالیایی هم دستگاهی برای پیاده روی مجازی تهیه کرده است. این وسیله مجهز به شش دوربین و یک سامانه موقعیت یاب یا «جی پی اس» و قطب نما است و می توان آن را روی شانه گذاشت. کاربر می تواند بصورت مجازی و با پیاده روی از دیدن مناظر لذت ببرد، به آنها نزدیک یا از آنها دور شود و از جهات مختلف به آنها نگاهی بیندازد.

همه چیز پز یا اِوریکوک (EVERYCOOK) وسیله ای است که پخت همه چیز را آسان و خودکار کرده و توسط یک مبتکر سوئیسی ساخته شده است. به گفته طراح آن، این وسیله می تواند همه نوع غذایی آماده کند. فقط کافیست مواد لازم را در ظرف بریزید و کمی منتظر بمانید و سپس از خوردن غذای آماده لذت ببرید. این وسیله با انواع کامپیوترهای شخصی قابل تنظیم و کنترل است.

شرکت خودرو سازی آلمانی آئودی نیز به طرفداران خود این فرصت را داده که راندن خودروهای مسابقه ساخت این شرکت را در فضایی سه بعدی تجربه کنند. به لطف یک دوربین۳۶۰ درجه کاربران می توانند خود را بر روی صندلی ماشین های مسابقه این شرکت تصور کنند.

در نهایت، دستگاه ویدیو استیچ (VIDEO STITCH) ساخت فرانسه، متشکل از ۶ دوربین که می تواند تصاویری با وضوح بسیار بالا برای مناظر پانوراما و با پوشش ۳۶۰ درجه، آن هم بدون هیچ نقطه کوری تهیه کند. این دستگاه، تصاویر را به صورت بی درنگ یا ریل تایم (Realtime) ضبط می کند.



ویدیو : اختراعات جدید دنیای فناوری +ویدئو