اخبار لحظه به لحظه پرونده فساد بانكی :   اخبار لحظه به لحظه پرونده فساد بانكی دادستان ...



اخبار لحظه به لحظه , اخبار لحظه ای , اخبار لحظه به لحظه انتخابات امریکا

 

اخبار لحظه به لحظه پرونده فساد بانكی

دادستان هم وارد دادگاه شد / متن كامل كیفر خواست آقای ب-ب

چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومانی در دادگاه انقلاب آغاز شد.

شما می توانید اخبار لحظه به لحظه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بانكی را از طریق باشگاه خبرنگاران پیگیری كنید.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران در جلسه امروز رسیدگی به پرونده فساد بانكی قرار است فقط متهم ردیف چهارم به نام ب-ب حضور داشته باشد.قاضی سراج در آخرین جلسه دادگاه در سال 90 اعلام كرده بود كه در جلسات بعدی فقط متهمی را كه قرار است به اتهاماتش رسیدگی شود دعوت خواهد كرد.

*خانواده متهم ردیف اول به منظور شركت در جلسه رسیدگی به پرونده فساد بانكی در دادگاه حضور دارند.

 

*لحظاتی پیش قاضی سراج در محوطه بیرونی دادگاه حاضر شد.

*فراهانی نماینده دادستان تهران و نماینده حقوقی بانك صادرات هم وارد محوطه بیرونی دادگاه شدند.

*غلامعلی ریاحی وكیل متهم ردیف چهارم كه وكالت متهم ردیف اول را نیز بر عهده دارد وارد محوطه بیرونی دادگاه شد.

*به علت کاهش تعداد متهمان و وکلا محل برگزاری دادگاه تغییر کرده و به سالن کوچکتری منتقل شده است.

 

*دادگاه رسیدگی به اتهامات متهم ردیف چهارم پرونده كه قرار بود راس ساعت 09:00 برگزار شود به علت عدم حضور متهم با تاخیر آغاز خواهد شد.

*پرونده های متهم ردیف چهارم پرونده كه 3 گلاسه است روی میز قاضی سراج قرار گرفت.

*چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد بانكی با 20 دقیقه تاخیر آغاز شد.

*از نكات جالب این جلسه دادگاه عدم حضور دادستان است.

*آقای ب-ب مسئول خرید گروه آریا است.

*در حالی كه از صبح عنوان می شد اقای ب-ب متهم ردیف چهارم پرونده است اما نماینده دادستان در قرائت كیفر خواست ب-ب را متهم ردیف دوم خطاب كرد.

*نماینده دادستان در متن كیفر خواست اتهام آقای ب-ب متهم ردیف دوم را افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی كشور با علم به ارتكاب این جرم بیان كرد

*نماینده دادستان با اعلام اینكه آقای ب-ب گفته كه تا آنجا كه به خاطر دارم گشایش های افتتاح شده در بانك صادرات را امضا نكرده با استناد به اعترافات آقای س-ك یكی دیگر از متهمین این پرونده گفت كه آقای ب-ب به صورت متقاضی گشایش ها را امضا كرده است.

*نماینده دادستان در متن كیفرخواست اعلام كرد آقای ب-ب متهم ردیف دوم وكیل دادگستری بوده و عنوان كرده است كه پنج درصد سهام بانك آریا متعلق به وی بوده است.2 درصد دیگر از سهام این بانك متعلق به همسر اقای ب-ب بوده است.

*نماینده دادستان در پایان قرائت متن كیفر خواست با اشاره به نقش فعال اقای ب-ب در شركت امیر منصور آریا تقاضای اشد مجازات را برای وی داشت.

*قاضی سراج در حال قرائت اتهامات متهم ردیف دوم است.

*متهم برای پاسخگویی در جایگاه قرار گرفت.

*متهم ردیف دوم در پاسخ به سوال قاضی سراج مبنی بر قبول داشتن اتهامات گفت : بخشی از اتهامات را قبول دارم نه همه آنها را.

*دادستان تهران آقای عباس جعفری دولت آبادی وارد دادگاه شد.

*متن كیفرخواست متهم ردیف دوم پرونده فساد بزرگ بانكی قرائت شد

نماینده دادستان متن كیفرخواست ب.ب متهم ردیف دوم پرونده فساد بزرگ بانكی را قرائت كرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مستقر در دادگاه انقلاب، نماینده دادستان اتهامات آقای ب.ب متهم ردیف دوم را افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی كشور با علم به جرایم ارتكابی عنوان كرد و اظهار داشت: آقای ب. ب متهم ردیف دوم پرونده فساد بزرگ بانكی در جعل و استفاده از مهرهای گروه آریا علی الخصوص استفاده از مهر شركت فولاد خام، الیت منطقه آزاد انزلی و همچنین گشایش اعتبارات بانك صادرات نقش فعالی داشته و با توجه به گزارش های اولیه بانك صادرات، گزارش دیوان محاسبات و همچنین گزارش سازمان بورس و اوراق بهاردار مشاركت فعال آقای ب. ب از طریق اختلال در نظام اقتصادی و با توجه به اینكه وی وكیل دادگستری بوده است، آقای ب.ب مشاركت فعالی در گروه امیرمنصور آریا داشته و همچنین وی وكیل دادگستری بوده است.

وی ادامه داد: آقای ب. ب اعلام كرده تا جایی كه بخاطر دارد بابت گشایش های بانك صادرات امضایی نكرده است، درحالی كه در اعترافات س. ك یكی دیگر از متهمین این پرونده آمده كه آقای ب. ب به صورت متقاضی گشایش ها را امضا كرده است.

نماینده دادستان همچنین با اشاره به یكی از سوالاتی كه از آقای ب. ب مطرح شده مبنی بر اینكه چك های شركت را چگونه امضا كرده است، گفت: آقای ب. ب اعلام كرده كه خانم الف و آقای ش چك ها را به من تحویل می دادند و من به صورت سفید امضا می كردم و سپس چك ها تحویل به آقای ش می شد.

 

نماینده دادستان همچنین بیان كرد: آقای ب. ب در بخشی از اعترافات خود آورده است كه امضاهای صورت گرفته از سوی وی نبوده و جعل شده است.

نماینده دادستان با اشاره به اظهارات خانم م. ز در یكی از جلساتی كه با آقای ب. ب در خصوص شركت الیت داشته است گفت خانم م. ز گفته كه نامه های شركت الیت را به شهرستان ها صادر می كردیم و نامه های فولاد خام اسپادانا توسط آقای ب. ب امضا می شد.

نماینده دادستان با اشاره به اظهارات آقای ف. الف درخصوص مهر های شركت امیر منصور آریا گفت: در اظهارات آقای ف. الف آمده است كه مهر های شركت امیر منصور آریا در معاونت حقوقی آقای ب. ب بوده كه مهرهای شركت بعد از بحث های ایجاد شده جمع شدند و همچنین در اظهارات آقای ف. الف آمده است تمامی چك های سفیدی كه به خزانه داری گروه امیرمنصور آریا تحویل می شده با امضای آقای ب. ب صورت گرفته است.

نماینده دادستان با اشاره به اظهارات خانم ع. ه در خصوص اینكه كلیه مهرهای شركت امیرمنصور آریا در معاونت حقوقی آقای ب. ب و توسط دستور مستقیم آقای م. الف در این واحد نگهداری می شده است، گفت: در اعترافات آقای ب. ب آمده است كه وی تمامی مدارك های شركت فولاد خام اسپادانا را امضا كرده و همچنین در مواقعی كه برخی دیگر ازمدیران این شركت در شهرستان ها و یا مأموریت بوده اند امضای مدارك به توسط آقای ب. ب امضا می شده و آقای ب. ب دلیل امضای نامه های شركت را در غیاب سایر مدیران روابط دوستانه خود با آنان اعلام كرده است.

 

نماینده دادستان با اشاره به سوال دیگری كه از آقای ب. ب پرسیده شده مبنی بر اینكه وی در چه تاریخی با شركت امیر منصور آریا آشنا شده است اظهار داشت: آقای ب. ب در پاسخ به این سوال در اعترافات خود آورده است كه از سال 1384 یك پرونده ای را در شركت آب معدنی داماش به دست گرفته ام و سپس به واسطه برادرم با این شركت آشنا شدم.

نماینده دادستان با اشاره به سوال دیگری كه از متهم عنوان شده مبنی بر اینكه در شركت های امیر منصور آریا چه سمت هایی بر عهده وی بوده است آقای ب. ب در اعترافات خود آورده است كه در شركت خط و ابنیه راه آهن عضو هیئت مدیره بوده و همچنین در باشگاه ورزشی داماش نیز در هیئت مدیره عضویت داشته است.

نماینده دادستان با اشاره به اعترافات آقای ب. ب متهم ردیف دوم پرونده فساد بزرگ بانكی مبنی براینكه وی مدارك مربوط به بانك اهواز را امضا نكرده گفت: متهم گفته است كه تا آنجایی كه حافظه اش یاری می كند امضایی برای مدارك بانك اهواز انجام نداده و حدود یك سال است كه به اهواز نرفته چه برسد به اینكه بخواهد با مدیر بانك اهواز تبانی داشته باشد.

همچنین در اعترافات متهم ردیف دوم آمده است كه وی بیانات آقای س. ك مبنی برانیكه وی به صورت متقاضی مدارك مربوط به گشایش های بانك صادرات را امضا كرده است را رد كرده و كذب دانسته است.

نماینده دادستان همچنین با اشاره به سوال دیگری كه از متهم شده مبنی براینكه به چه علت اسناد سفید را امضا كرده گفت: متهم گفته كه آقای س. ك به نحوی امضای مدارك سفید را از من گرفت كه متوجه نبودم چه اسنادی را امضا می كردم و من قراردادهایی را كه امضا نموده ام مجوز داشته است.

 

نماینده دادستان همچنین با اشاره به اعترافات آقای ب ب مبنی براینكه سهم وی در بانك آریا حدود 5 درصد بوده است گفت: آقای ب ب اعلام كرده 5 درصد سهام بانك آریا مربوط به او بوده و همچنین دو درصد دیگر از سهام این بانك متعلق به همسرش است كه وجه آن از طریق آقای م. الف تأمین شده است.

 

نماینده دادستان همچنین املاكی را كه بعنوان خانه سازمانی توسط كاركنان شركت امیرمنصور آریا استفاده می شده را طبق اظهارات آقای ب. ب 20 واحد در فرمانیه، 20 واحد در عبد الله علی و 7 واحد شهدا اعلام كرد.

نماینده دادستان در پایان برای آقای ب. ب با توجه به اتهاماتی كه برای وی صادرشده است تقاضای اشد مجازات را از رئیس دادگاه برای وی داشت/باشگاه خبرنگاران


ویدیو : اخبار لحظه به لحظه پرونده فساد بانكی