اخبار علمی - لباسی که هیچوقت لک نمی شود +عکس : اخبار علمی - لباسی که هیچوقت ...



اخبار علمی - لباسی که هیچوقت لک نمی شود +عکس

"عمیر پاتل" یک دانش آموز است که این روزها به موفقیت خاصی دست پیدا کرده. این جوان توانست لباسی ضد لک شدن طراحی کند که هیچ ماده ای روی آن اثر ندارد.

 لک کردن لباس یکی از مهمترین مسائلی است که بسیاری با آن روبرو هستند و از این مسئله ناراحت اند. تا به حال تکنولوژی های بسیاری در صنعت های مختلف وجود داشته است اما هیچ کدام به فکر لکه لباس ها نبوده اند.

 

اخبار اقتصاد تکنولوژِی علمی cafegzzaf , اخبار علمی , اخبار علمی و فناوری


"عمیر پاتل" یک دانش آموز ساکن آمریکاست که مشکلات بسیاری با لکه های لباس خود داشت از این رو تصمیم گرفت تا برای همیشه جهانیان را از این مشکل رها کند. این دانش آموز بعد از مدت ها تحقیق و آزمایش بالاخره توانست تی شرتی ضد لکه را طراحی کند.



"پاتل" این تی شرت را با استفاده از ترکیبات خاص سیلیس که در سطح میکروسکوپی به یکدیگر پیوند خورده اند ساخته شده است. این جنس باعث می شود تا هر ماده لک کننده ای تنها روی تی شرت لیز خورده و به زمین بریزد بدون این که لکه ای ایجاد شود.

این ماده لذت پوشیدن لباس را از بین نمی برد و همان حس را به انسان القا می کند. کار بر روی این لباس نزدیک به یک و سال ونیم طول کشیده است  و در میان آن پاتل به این نتیجه رسید که مولکول های ماده لک کننده نمی توانند روی این ماده تاثیر بگذارند.

این تی شرت تا دوسال یا مساوی 80 بار شست و شو می تواند برای افراد کار کند و برای خرید نمونه های اولیه آن باید تا سال آینده صبر کرد زیرا قرار است در سال 2014 نمونه های اولیه این تی شرت ضد لکه با قیمت هر کدام 50 دلار به صورت اینترنتی به فروش برسند.

 

اخبار علمی پزشکی , اخبار علمی و آموزشی , جدیدترین اخبار علمی

 

اخبار علمی روز , اخبار علمی جهان , اخبار علمی ایران

 

 احبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو : اخبار علمی - لباسی که هیچوقت لک نمی شود +عکس