اخبار ضد و نقیض درباره دانش‌ آموز مضروب : در حالی كه منابع موثق محلی از ضرب ...


در حالی كه منابع موثق محلی از ضرب و شتم شدید یك دانش‌آموز ١٥ ساله به دست معلمش در شهر انار استان كرمان خبر می‌دهند، پدر دانش‌آموز مضروب از «حل شدن اختلافش با معلم ضارب» خبر داد و از «رسانه‌ای شدن حادثه» اظهار ناراحتی كرد. روزنامه اعتماد: در حالی كه منابع موثق محلی از ضرب و شتم شدید یك دانش‌آموز ١٥ ساله به دست معلمش در شهر انار استان كرمان خبر می‌دهند، پدر دانش‌آموز مضروب از «حل شدن اختلافش با معلم ضارب» خبر داد و از «رسانه‌ای شدن حادثه» اظهار ناراحتی كرد.

حادثه ضرب و شتم مهدی، دانش‌آموز مقطع نهم مدرسه شهید دستغیب انار با انتشار خبرش در تارنمای محلی «انارپرس» رسانه‌ای شد. تاكنون بیش از ١٥٠ نفر از اهالی انار درباره این خبر نظر داده‌اند كه با بررسی آنها می‌توان به روایتی از حادثه رسید.

مخاطبی كه خود را دوست مهدی معرفی كرده، نوشته است: «ماجرا از اینجا شروع شد كه معلم – ضارب – دانش‌آموزان را برای ادامه تدریس به حیاط برد. وقتی مهدی شیطنت كرد، آقای معلم از او خواست روی صندلی‌های جلو بنشیند اما او گفت: شما به من كاری نداشته باشید و اصلا نگاهم نكنید.

آقای معلم با این حرف عصبانی شدند و اول با لگد محكم به كمر و پشت مهدی زد و بعد یك ضربه هم به پشت سر مهدی زد كه باعث شد عینك از چشمش به زمین بیفتد. آقای معلم به مهدی گفت بلند شو و با عصبانیت حرف‌هایی به او زد اما مهدی دوباره جلوی معلم ایستاد. آقای معلم دوباره چند ضربه به سر مهدی زد و او را به دفتر مدرسه برد.»

این در حالی است كه سه روز پس از حادثه، پدر مهدی از «جزیی بودن اتفاق» و «حل شدن اختلافش با معلم ضارب» خبر می‌دهد.

او می‌گوید: « این خبر نباید رسانه‌ای می‌شد. یك اتفاق جزیی بود و ما با خود آقای معلم حلش كردیم. اصلا نمی‌دانیم آن سایت– انار پرس – این خبر را از كجا آورده، با آنها هم هماهنگ كردیم و قرار است این خبر از روی سایت برداشته شود.»

اظهار ناراحتی پدر مهدی از رسانه‌ای شدن حادثه در حالی است كه سردبیر تارنمای انارپرس، منبع خبر را «خانواده دانش‌آموز مضروب» اعلام كرده و به «اعتماد» گفته است: «چند ساعت قبل از انتشار خبر، پدر مهدی با من تماس گرفت و با ناراحتی گفت، در مدرسه پسرش را كتك زده‌اند. او حادثه را دقیق برایم تعریف كرد. گفت معلم به‌شدت پسرش را كتك زده. پس از او برادرش هم زنگ زد و حرف‌های پدرش را تكرار كرد.»

مدرسه شهید دستغیب انار مجهز به دوربین‌های مداربسته است كه تصاویر این حادثه را ضبط كرده‌اند. تصاویری كه قرار بود با شكایت پدر مهدی، از سوی مسوولان آموزش و پرورش انار بررسی شود اما اكنون حسین ناجی، رییس آموزش و پرورش این شهر می‌گوید «همه‌چیز حل شده است.»

 او حادثه را «یك مساله داخلی» اعلام می‌كند و به «اعتماد» می‌گوید: «من با پدر دانش‌آموز حرف زدم، او گفت همه‌چیز حل شده. این حادثه یك اتفاق داخلی بود.» ناجی پس از گفتن این حرف، خداحافظی كرد.

همزمان پدر مهدی نیز شكایت از معلم ضارب را تكذیب می‌كند و از «عادی شدن همه‌چیز» خبر می‌دهد. مدارس انار پیش از این نیز شاهد ضرب و شتم دانش‌آموزان به دست معلمان بوده است. آذر ٩٢ معلم پرورشی یكی از مدارس پسرانه انار در مراسم صبحگاهی، چند دانش‌آموز را به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار داده بود.

با این حال، حادثه رفته بر مهدی، بیش از همه، درگیری‌های گاه مرگبار معلمان با دانش‌آموزان در سال گذشته را به یاد می‌آورد. یكم آذر پارسال، در یكی از مدارس بروجرد لرستان، دانش‌آموزی دبیرستانی با معلم فیزیك خود درگیر شد و با ضربه چاقو او را به قتل رساند.

 پسر ١٤ ساله پس از چند ماه در تهران دستگیر شد كه پرونده‌اش همچنان در دست بررسی است. چهار روز پس از مرگ معلم بروجردی، خبر بستری شدن دانش‌آموزی ٩ ساله در بیمارستان به دلیل تنبیه شدن به دست معلمش با شلاق رسانه‌ای شد و چند روز بعد نیز جراحی شدن یك دانش‌آموز تهرانی به دلیل تنبیه بدنی در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت. تنبیه بدنی دانش‌آموزان در حالی است كه براساس آیین‌نامه انضباطی مدارس، حتی «تحقیر و توهین دانش‌آموز در مدارس» نیز غیرمجاز است.


ویدیو : اخبار ضد و نقیض درباره دانش‌ آموز مضروب