اخبار جدید از پرواز مرگ مالزی : یک کارشناس پرواز کانادایی که تجربه هدایت انواع ...


یک کارشناس پرواز کانادایی که تجربه هدایت انواع هواپیما را دارد، نظریه ای جدید ارائه داده که احتمال های بیشتری درباره هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی را مطرح می کند. او گفته است که از کار افتادن دستگاه های ناوبری ممکن است در نتیجه آتش سوزی در هواپیما یا در بخشی از آن صورت گرفته باشد.



روزنامه هفت صبح:
یک کارشناس پرواز کانادایی که تجربه هدایت انواع هواپیما را دارد، نظریه ای جدید ارائه داده که احتمال های بیشتری درباره هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی را مطرح می کند. او گفته است که از کار افتادن دستگاه های ناوبری ممکن است در نتیجه آتش سوزی در هواپیما یا در بخشی از آن صورت گرفته باشد؛ مسئله ای که می تواند به مرگ کادر پرواز در اثر خفگی ناشی از دود انجامیده باشد؛ و پس از آن هواپیما به مدت نامعلومی به مسیر خود ادامه داده و در مکانی سرنگون می شود.

به گزارش العربیه، کریس گولدویلو مقاله ای نوشته و در آ« اشاره کرده است که برخی آتش سوزی های در هواپیماها به انتشار دود در کابین خلبان می انجامد و دستگاه های تماس ممکن است در نتیجه آتش با دود یا هر دوی آنها، از کار افتد.

این کارشناس که به مدت بیش از 20 سال خلبان بوده نوشته است کاپیتان هواپیمای خصوص هوایی مالزی، باتجربه بود و در کارنامه او بیش از 18 هزار ساعت پرواز به ثبت رسیده است، از این رو هر چه انجام داده، درست بوده از جمله تغییر مسیر پرواز به سمت منطقه «استرایت آومالاکا»، منطقه ای که در حال حاضر جستجوها در آن متمرکز شده است.

گولد ویلو تغییر مسیر پرواز را اینگونه تفسیر می کند که به احتمال زیاد حادثه ای در هواپیما روی داده که به از کار افتادن دستگاه های تماس انجامیده؛ مسئله ای که خلبان را بر آن داشته تا در نزدیکترین فرودگاه بنشیند.از این رو فورا و در پی از کار افتادن دستگاه های تماس، مسیر هواپیما را تغییر داده اما مسئله جدی که در هواپیما روی داد و ممکن است آتش سوزی باشد، به خلبان و کادر پرواز فرصت رسیدن به نزدیکترین فرودگاه را نداده است، بنابراین هواپیما برای مدتی به پرواز بی هدف ادامه می دهد و پس از آن در منطقه ای، سرنگون می شود.

این کاپیتان و کارشناس پرواز در مقاله ای که در سایت WIRED منتشر کرده، آورده است: «به نظر من از کار افتادن دستگاه های تماس، به معنای روی دادن آتش سوزی در هواپیما است. این آتش سوزی ممکن است تنها الکتریکی باشد و ممکن است باعث ایجاد دود شود و ممکن است نشود.»

او افزوده است: «معتقدم که کادر پرواز به دلیل دود از هوش رفته و سپس هواپیما توسط دستگاه های پرواز اتوماتیک که «جورج» نام گرفته، به مسیر خود ادامه داده تا اینکه سوختش به پایان رسیده یا اینکه آتش هواپیما را فرا گرفته و آن را در هوا منهدم کرده است.»


ویدیو : اخبار جدید از پرواز مرگ مالزی