اخبار تأیید نشده از زخمی شدن معاون سابق صدام :    اخبار بین الملل - تحولات ...



اخبار , اخبار تکنولوژی , اخبار روز

 

 اخبار بین الملل - تحولات روز دوشنبه عراق :
اخبار تأیید نشده از زخمی شدن معاون سابق صدام

در حالی که یک هفته از زمان حمله گروه های تروریست تکفیری به مناطقی از عراق و اشغال برخی شهرهای این کشور می گذرد، عملیات نیروهای ارتش و همچنین واحدهای داوطلب مردمی در متوقف کردن پیشروی تروریست ها موفق بوده است. با این حال، این به معنای پایان اوضاع فوق العاده در عراق نبوده و همچنان تحولات مهمی در این کشور در حال وقوع است.

به گزارش «تابناک»، در هفتمین روز شکل گیری بحران امنیتی در عراق، بخش های وفادار نیروهای ارتش عراق به همراه نیروهای داوطلب مردمی – که به ویژه در پی اعلام فرمان جهاد کفایی از سوی آیت الله سیستانی بسیج شده اند – به عملیات های خود علیه نیروهای تروریست تکفیری ادامه می دهند. در همین حال، کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای نیز از ضرورت یافتن راهکاری برای حل بحران عراق سخن می گویند.

مهمترین تحولات روز دوشنبه عراق از عراق زیر بوده است:

13:26 - منابع امنیتی عراق از زخمی شدن «عزت الدوری» خبر می‌دهند.

13:53 - از سوی دیگر رشید فلیح فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد: نیروهای طی عملیاتی در مناطق مختلف الانبار 500 داعشی را به هلاکت رساندند.

13:23 - فرمانده ارتش عراق در منطقه «الانبار» روز دوشنبه از کشته شدن دستکم 200 تروریست در حمله هوایی ارتش به شمال فلوجه خبر داد.

13:00 - فرماندهی عملیات «الانبار» فاش کرد: طرح آمریکایی - اروپایی تبدیل عراق به اسفنجی برای جذب تروریست‌ها / همکاری 4 دستگاه اطلاعاتی منطقه‌ای.

12:20 - 10 تروریست در «اللطیفیه» بغداد کشته شدند.

12:08 - شورای استانداری بصره شب گذشته در نشستی فوق العاده دستور داد که دفاتر شبکه های ماهواره ای در بصره همچون البغدادیه، الرافدین، البابلیه، الحدث و العربیه بسته شوند. در ادامه بیانیه گفته شده است که دفاتر این شبکه ها به دلیل تحریک آمیز بودن و تشویق به اقدامات تروریستی بسته شده اند.

11:58 - رایزنی ظریف و هیگ در رابطه با بحران عراق.

11:45 - بازگشت اکثر نیروهای پلیس مرزی به الانبار/حرکت ۲ تیپ ارتش از جنوب عراق به سوی الانبار .

10:27 - مجلس اعلای اسلامی عراق اعلام کرد که برای مقابله با گروه تروریستی داعش گردان هایی را تحت عنوان "گردان های عاشوراء" تشکیل داده است. سید علاء الموسوی با اعلام این خبر افزود: این گردان ها متشکل از 50 هزار مبارز است که به دعوت مرجعیت دینی عراق برای مقابله با داعش به دفاتر مجلس اعلای اسلامی عراق در سرتاسر کشور مراجعه کرده اند.

09:30 - انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در ایست بازرسی ورودی فرودگاه بین‌المللی بغداد.

09:01 - گروه تروریستی داعش عصر روز گذشته تصاویری را در خصوص قتل عام تعداد زیادی از نظامیان عراقی در شهر تکریت منتشر کرد که این اقدام با واکنش و انتقاد اغلب کشورهای جهان مواجه شد. "جن ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با اشاره به این خبر که از سوی شبه نظامیان داعش منتشر شده آن را اقدامی هولناک دانسته و اعلام کرد که این تصاویر نشان از خصلت خونخواری تروریست ها دارد. بر اساس این گزارش، ژنرال قاسم الموسوی، سخنگوی ارتش عراق، اصالت این تصاویر را تائید کرده است.

05:10 - استرالیا اعلام کرد سفارت خود در بغداد را تخلیه می‌کند.

04:32 - نخست وزیر عراق در نشستی با فرماندهان لشگر هفدهم ارتش جنوب بغداد با هشدار به سیاستمداران و رسانه های همسو با تروریستهای تکفیری تاکید کرد ما نیازی به قانون فوق العاده نداریم و ما بر اساس قانون سلامت ملی عمل خواهیم کرد. نوری المالکی تصریح کرد عراق دیگر از حالا به بعد در برابر تجاوزات داعش و القاعده و کشورهای حامی آنها سکوت نخواهد کرد. وی از فرماندهان امنیتی خواست هر فرد خائن یا همدست با تروریستها را دستگیر کنند.

02:56 - مبارزان داوطلب عراقی وارد شهر سامرا شدند.

02:42 - مقامات آمریکایی اعلام کردند روز دوشنبه ده‌ها نیروی نظامی و تفنگدار این کشور برای محافظت از سفارت این کشور، وارد بغداد شده‌اند. شبکه سی‌ان‌ان تعداد این افراد را بین 50 تا 100 نفر اعلام کرده است. وزارت خارجه آمریکا پیشتر گفته بود ضمن تخلیه بخشی از سفارت، تعداد نیروهای امنیتی را افزایش می‌دهد.

01:58 - فرماندهی عملیات مشترک عراق از هلاکت بیش از 200 تروریست تکفیری در منطقه الصقلاویه واقع در شمال فلوجه خبر داد.

00:44 - نخست وزیر عراق تاکید کرد با حمایتهای مردمی، با توطئه تروریستی که عراق را هدف قرار داده، مقابله و کشور را از وجود تروریستها پاکسازی خواهیم کرد. نوری المالکی گفت با لبیک شهروندان به فتوای مرجعیت و درخواست ملی با توطئه تروریستی علیه  عراق مقابله خواهیم کرد.

00:22 - «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه در تماس تلفنی با «هوشیار زیباری» همتای عراقی خود، با وی در مورد آخرین تحولات مناطق شمالی عراق گفت‌وگو کرد.

00:20 - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه با اعلام تشدید تمهیدات امنیتی در سفارت این کشور در بغداد، گفت گروهی از کارکنان سفارت به دیگر نقاط عراق منتقل شده‌اند.

00:04 -  سلسله انفجارهای تروریستی در بغداد دستکم 15 کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشته است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

اخبار بین الملل - تابناک


ویدیو : اخبار تأیید نشده از زخمی شدن معاون سابق صدام