اخاذی از دختران جوان با یک کلیک :   اخبار حوادث - اخاذی از دختران جوان با یک ...



دلایل ریزش مو در دختران جوان , چای ترش و قاعدگی دختران جوان , خطوط شکم وپهلو در دختران جوان

 

اخبار حوادث - اخاذی از دختران جوان با یک کلیک

دانلود عکسی از طبیعت کافی بود تا همه اطلاعات گوشی دختر جوان در اختیار مردی قرار بگیرد که نقشه شومی در سر داشت.

به گزارش همشهری، این مرد با استفاده از یك بدافزار اطلاعات گوشی یا تبلت و كامپیوتر طعمه‌هایش را به‌دست می‌آورد تا بتواند دست به اخاذی از آنها بزند.

نخستین شكایت از این مرد را دختر جوانی در پلیس فتای استان زنجان مطرح كرد. او كه از مدتی قبل تماس‌های تهدیدآمیزی از یك مرد جوان دریافت می‌كرد با حضور در اداره پلیس به مأموران گفت:

مدتی قبل وقتی تلفنم زنگ خورد، صدای پسر جوانی را از پشت خط شنیدم. او می‌گفت كه همه اطلاعات و عكس‌های خصوصی‌ام را در اختیار دارد و اگر می‌خواهم آنها را پس بگیرم، باید چند میلیون تومان به او پرداخت كنم. ابتدا تصور كردم كه دروغ می‌گوید و مزاحم تلفنی است اما حرف‌های مرد جوان حقیقت داشت. او برای اینكه حرف‌هایش را ثابت كند تعدادی از عكس‌های خصوصی‌ام را برایم فرستاد و با دیدن آنها شوكه شدم. من همه این عكس‌ها را در گوشی‌ام ذخیره كرده بودم و نمی‌دانستم چطور وی به آنها دست پیدا كرده است. وقتی تهدیدهای پسر جوان جدی شد، تصمیم گرفتم از او شكایت كنم.

با شكایت دختر جوان رسیدگی به پرونده در دستور كار مأموران قرار گرفت. تیمی از كارشناسان تحقیقات خود را آغاز كردند اما دختر جوان مدعی بود كه تاحالا گوشی‌اش را در اختیار كسی قرار نداده و نمی‌داند كه چطور مرد ناشناس به اطلاعات او دست پیدا كرده است. مأموران در ادامه بررسی‌ها متوجه شدند كه دختر جوان مدتی قبل یك پیام وایبری دریافت كرده كه شامل تصاویر بسیار زیبا از طبیعت بوده است. او از طریق این پیام وارد یك سایت شد تا تعدادی از عكس‌های زیبا را دانلود كند اما آنچه در این میان توجه مأموران را جلب كرد، این بود كه آن تصاویر در حقیقت یك بدافزار برای دستبرد به حافظه گوشی دختر جوان بوده است.

مأموران دریافتند زمانی كه دختر جوان روی لینك دانلود كلیك كرده، بدافزار شروع به فعالیت كرده و تمامی اطلاعات موجود در داخل گوشی را به آدرس فردی كه از این بدافزار استفاده می‌كرد، ایمیل كرده است. بدین‌ترتیب فرد ناشناس به اطلاعات دختر جوان ازجمله عكس‌ها و فیلم‌های خصوصی او دست پیدا كرده و نقشه اخاذی از وی را كلید زده است.

دستگیری هنگام شكار دومین طعمه
با این اطلاعات مأموران به ردگیری‌های تخصصی پرداختند و در نهایت توانستند آی‌پی فردی را كه از این بدافزار استفاده می‌كرد شناسایی كنند. آنها در ادامه به دانشجوی 21ساله‌ای به نام میثم رسیدند كه با این شگرد دست به سرقت اطلاعات گوشی، تبلت یا كامپیوتر افراد مختلف می‌زد. با دستگیری پسر جوان در خانه‌اش او به اداره پلیس منتقل و مشخص شد كه وی همزمان با تهدید دختر دیگری به انتشار عكس‌های خصوصی‌اش در حال اخاذی از او بوده است.

میثم تحت بازجویی قرار گرفت و با اعتراف به نقشه اخاذی‌هایش گفت: من این بدافزار را در صفحه فیس‌بوكم طراحی كرده بودم. سپس تصاویر زیبا را از طریق وایبر و شبكه‌های اجتماعی برای افراد مختلف می‌فرستادم و آنها به محض كلیك روی آن، وارد همان برنامه‌ای می‌شدند كه من برای سرقت اطلاعاتشان استفاده می‌كردم. من این كار را فقط از روی كنجكاوی انجام دادم اما وقتی به اطلاعات شخصی تعدادی از دختران دست پیدا كردم، وسوسه شدم كه از آنها اخاذی كنم اما موفق نشدم.

سروان شعبان‌پور، سرپرست پلیس فتای استان زنجان با بیان این خبر به شهروندان توصیه كرد: از دانلود كردن لینك‌های ناشناس جدا خودداری و با استفاده از آنتی‌ویروس‌های به‌روز از آلوده‌شدن گوشی یا كامپیوترشان به اینگونه بدافزارها جلوگیری كنند.
اخبار حوادث - همشهری

 


ویدیو : اخاذی از دختران جوان با یک کلیک