احیای قریب‌الوقوع «سازمان مدیریت» با ادغام دو معاونت ریاست جمهوری : احیای قریب‌الوقوع ...



ارایه پیشنهاد حذف پست ریاست‌ جمهوری و احیای نخست وزیری در صحن مجلس , ارایه پیشنهاد حذف پست ریاست‌ جمهوری و احیای نخست وزیری در صحن مجلس ایسنا , ریاست جمهوری

احیای قریب‌الوقوع «سازمان مدیریت» با ادغام دو معاونت ریاست جمهوری

وی که در جمع معاونین خود و کارکنان و کارشناسان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری سخن می‌گفت، سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه منابع انسانی را تشریح کرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اصلاح نظام برنامه ریزی کشور، از احیای قریب‌الوقوع سازمان مدیریت و برنامه ریزی با ادغام دو معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی خبر داد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمدباقر نوبخت اعلام کرد: احیای سازمان مدیریت و تغییر اساسی در نظام برنامه ریزی کشور که با پشتوانه سال‌ها کار کارشناسی است، به زودی و با ادغام دو معاونت نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و با همکاری مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.

وی که در جمع معاونین خود و کارکنان و کارشناسان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری سخن می‌گفت، سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه منابع انسانی را تشریح کرد.

نوبخت اعلام کرد: اصلاح نظام برنامه ریزی کشور که متضمن اصلاح نظام مالی و بودجه‌ای و اصلاح در نظام منابع انسانی کشور است، با پشتوانه کارشناسی 8 ساله و با احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در دستور کار عملیاتی دولت قرار دارد.

وی افزود: متأسفانه انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در 8 سال گذشته باعث نابسامانی در حوزه بودجه و منابع انسانی دولت شد که این امر مکرراً مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته و آقای روحانی به درستی احیای مجدد این سازمان را از اهم برنامه های دولت یازدهم اعلام کردند.

نوبخت تصریح کرد: اکنون با استقرار دولت و با همکاری مجلس شورای اسلامی در اسرع وقت و در چارچوب برنامه 100 روزه دولت تدبیر و امید، این امر محقق خواهد شد.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: باید رشد اقتصادی با توزیع عادلانه ثروت همراه شود و توسعه بر محور انسان شکل گیرد.

نوبخت افزود: توسعه در مسیر تطور مفهومی خود تاکنون بسیاری از مفاهیم را دربرگرفته و امروز تمام دنیا به این نتیجه رسیده که باید توسعه بر محور انسان شکل گرفته و نهایتاً با رشد اقتصادی زمینه توزیع عادلانه ثروت در جامعه را فراهم آورد.

وی تصریح کرد: کشور ما هم پیش از انقلاب و از اواخر دهه 30 که اولین برنامه هفت ساله عمرانی تدوین شد و پس از انقلاب اسلامی نیز با تدوین برنامه‌های پنج‌ساله توسعه که اکنون در اواسط دوره اجرای پنجم آن به سر می بریم، در مسیر برنامه‌های توسعه‌ای قرار گرفته و همه باید تلاش کنیم تا کشور گام‌های استواری در این زمینه بردارد.

معاون برنامه ریزی رئیس جمهور تأکید کرد: باید در روند برنامه ریزی توسعه‌ای کشور به‌صورت جامع و یکپارچه به مباحث مربوط به نیروی انسانی، منابع مالی و بودجه و حتی منابع طبیعی و زیست‌محیطی پرداخته شود.
نوبخت در پایان ابراز امیدواری کرد احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور زمینه لازم برای این امر را فراهم آورد./پایگاه اطلاع‌رسانی دولت

 

 


ویدیو : احیای قریب‌الوقوع «سازمان مدیریت» با ادغام دو معاونت ریاست جمهوری