احمدی نژاد فقرای ایران را دو برابر کرد/تصاویر صفحه ی «بچه پولدارهای تهران» کاریکاتورهایی مبتذل است :



جمع آوری بنرهای احمدی‌ نژاد در تهران , روایت هایی جالب از بچه پولدارهای خفن تهران تصاویر , نوشتن نامه 5 صفحه ای احمدی نژاد برای کوبا

 

اخبار اجتماعی - تحلیل نووال ابزرواتور از راه اندازی صفحه ی «بچه محروم های تهران» در اینستاگرام:
احمدی نژاد فقرای ایران را دو برابر کرد/تصاویر صفحه ی «بچه پولدارهای تهران» کاریکاتورهایی مبتذل است

از سیزدهم سپتامبر صفحه ای با نام «بچه پولدارهای تهران» در شبکه های اجتماعی راه اندازی شد. استخرها، اتومبیل های ورزشی و تمامی نشانه های ثروت در آن وجود داشت.

به گزارش تیک در پاسخ به این امر، حساب کاربری «بچه محروم های تهران» برای به نمایش درآوردن زندگی قشر پایین دست جامعه ایران راه اندازی شد.


کلارا دوینا شمولک، کارشناس مسایل مربوط به رسانه ها، در باره این پدیده توضیح می دهد و می گوید: در اوایل اکتبر یک نوجوان ایرانی یک صفحه در اینستاگرام و یک صفحه در فیس بوک با نام «بچه محروم های تهران» باز کرد تا زندگی روزانه قشر پایین دست ایران را به دور از کاریکاتورهای مبتذل حساب کاربری «بچه پولدارهای تهران» که در سیزدهم سپتامبر ایجاد و به تازگی در نهم اکتبر توسط مقامات ایران مسدود شد، نشان دهد.

خبر این نیست که اینستاگرام جوانان ثروتمند ایران مسدود شده است بلکه این است که فقیرترین جوانان نیز در عرصه مجازی حضور پیدا کرده و یک حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کرده اند.

مدیران حساب کاربری «بچه پولدارهای تهران» برای توجیه انتشار صدها تصاویری که از نمایش ساختگی و بزهکاری ستایش می کنند به مجله بیزینس اینسایدر گفته بودند: «هر بار که از ایران در رسانه ها سخن به میان می آید، از آن به گونه ای منفی صحبت می کنند. ما تلاش می کنیم جنبه مثبت آن را نشان دهیم.»

تصاویری که صحنه هایی را نشان می دهد که در آن جوانان به طور آشکار قوانین کشور را نقض می کنند و از وسایل لوکس به شیوه غربی لذت می برند.

این صفحه که کمتر از یک ماه پیش ایجاد شده حدود 90 هزار مشترک را جذب نموده است که جوانانی هستند با جلوه هائی متفاوت. جلوه هائی متفاوت از آنچه جوانان ثروتمند ارائه می کردند و مراسمی به جز ارائه استانداردهای امریکایی قدیمی چهل سال پیش. .

در پاسخ به این صفحه بود که یک کاربر ایرانی توییتر در اوایل اکتبر صفحه ای در اینستاگرام و فیس بوک با نام «بچه محروم های تهران» باز کرد. این صفحه نشان می دهد که هدف او حساس کردن مردم نسبت به نوجوانان فقیر تهران است.

در طول هشت سال که محمود احمدی نژاد بر سر قدرت بود، درصد خانواده هایی که زیر خط فقر زندگی می کردند از 22 درصد به بیش از 40 درصد رسید.

این یک واقعیت جدید است که جوانان خانواده های کم در آمد و حتی محروم این فرصت را یافته اند تا مسایل جاری را که به زندگی واقعی آنها تعلق دارد، در سایت های اجتماعی قرار دهند. در سراسر جهان جوانان مایلند قوانین جوانان ثروتمند غربی را بپذیرند.

اگر ساعت طلا نداریم تا نمایش دهیم، می توانیم شکلک های عجیب و غریب را جایگزین آن کنیم . آیا شبکه های اجتماعی در ابتدا در اختیار امریکایی هایی نبوده که در دانشگاه هایی تحصیل می کردند که شهریه آنها 50 هزار دلار در سال بوده است ؟

آیا این پاسخ ایرانی، رقبایی را در صفحه اینترنت به وجود خواهد آورد؟ این پدیده ای است که باید منتظر بود و دید .
اخبار اجتماعی - تیک

 


ویدیو : احمدی نژاد فقرای ایران را دو برابر کرد/تصاویر صفحه ی «بچه پولدارهای تهران» کاریکاتورهایی مبتذل است