احمدی نژاد عقده گشایی کرد/ اگر به خاطر بی اخلاقی های احمدی نژاد در مناظرات 88 با او برخورد می شد، چنین اتفاقی نمی افتاد :



محمود احمدی‌نژاد به خاطر مصلحت کشور سکوت می‌کنیم , احمدی نژاد , محمود احمدی نژاد

احمدی نژاد عقده گشایی کرد/ اگر به خاطر بی اخلاقی های احمدی نژاد در مناظرات 88 با او برخورد می شد، چنین اتفاقی نمی افتاد/ سخنان احمدی‌نژاد مرتضوی را به یک مهره سوخته تبدیل کرد/ به نقطه پایان بحران نزدیک‌تر شدیم...

احمدی نژاد روز گذشته به سیاق پیشین خود، هر چه در چتنه داشت نثار منتقدینش کرد تا آنان را از اولی ترین حقوق خود محروم کند. او این بار، برخلاف دفعات پیش، چندان خوش شانس نبود و تا حد زیادی در مجلس، شکست... اگر زمانی که مناظرات انجام شد، با صحبت‌ها و رفتارهای رئیس جمهور برخورد می‌شد و نمی‌گذاشتند "بگم‌بگم‌ها" در کشور نهادینه شود،‌ امروز شاهد این ماجرا در مجلس نبودیم.

انتخاب : احمدی نژاد روز گذشته به سیاق پیشین خود، هر چه در چتنه داشت نثار منتقدینش کرد تا آنان را از اولی ترین حقوق خود محروم کند. او این بار، برخلاف دفعات پیش، چندان خوش شانس نبود و تا حد زیادی در مجلس، شکست...

اظهارات روز گذشته او، واکنش بسیار تند نمایندگان را در پی داشته است.

بخش هایی از این صحبت ها در پی می آید:

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه صحبت‌های احمدی‌نژاد در شأن یک رئیس‌جمهور نبود، افزود: جلسه استیضاح امروز مقداری از چهره رئیس‌جمهور را آشکار کرد.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب ؛ علی مطهری پس از جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پس از صحبت‌های رئیس‌جمهور رأی بسیاری از نمایندگان مجلس برگشت به طوری که نمایندگانی که مخالفت استیضاح بودند، به برکناری وزیر رأی موافق دادند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در مجموع کار جالبی انجام نشد چرا که صحبت‌های احمدی‌نژاد در شأن یک رئیس‌جمهور نبود ولی این اقدام در کل برای نظام بابرکت بود چرا که وی مدت‌هاست می‌گوید من مطالبی را می‌گویم.

وی با بیان اینکه این صحبت‌ها نشان‌دهنده سلامت نظام است، تصریح کرد: بزرگترین تخلف دو نفر از نزدیکان سران نظام در همین حد بوده که صحبت‌هایی درباره برخی موضوعات با مرتضوی انجام شده که این بیانگر آن است که فساد بزرگی در بین مسئولان کشور وجود ندارد.

مطهری با بیان اینکه نفس کار رئیس‌جمهور غیرقانونی و غیرشرعی بود، یادآور شد:‌ رئیس‌جمهور نباید درباره فردی که حضور ندارد، متنی را بیان کند و تخلفی را بدون آنکه اثبات شود، اعلام کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم با بیان اینکه جلسه استیضاح شیخ‌الاسلامی برکات زیادی برای نظام ما دارد، گفت: جلسه امروز مقداری از چهره رئیس‌جمهور را آشکار کرد و فکر می‌کنم با این اقدام به نقطه پایان بحران نزدیک‌تر شدیم.

عقده‌گشایی احمدی‌نژاد از تفکراتش نشأت می‌گیرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تأکید بر شکایت از مسببان اتفاقات امروز در صحن علنی، گفت:‌ اقدامات امروز احمدی‌نژاد باید چهار سال قبل انجام می‌شد، امروز شاهد بودیم که رئیس‌جمهور بعد از چند سال تفکرات خود را ارائه و عقده گشایی کرد.

نادر قاضی پور در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از اقدامات و اظهارات احمدی‌نژاد رئیس جمهور در نشست علنی امروز مجلس، گفت: اقدامات امروز احمدی‌نژاد باید چهار سال قبل انجام می‌شد، امروز شاهد بودیم که رئیس‌جمهور بعد از چند سال تفکرات خودش را ارائه وعقده گشایی کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بر اساس فرمایشات امام خمینی(ره) مجلس در رأس امور است، افزود: ‌به طور حتم هر کسی خلاف فرمایشات ولایت فقیه عمل کند، مختلف و قانون شکن است.

وی با انتقاد از اتهامات زده به نمایندگان از سوی شیخ‌اسلامی، تصریح کرد: بر اساس قانون قوه قضائیه باید با رئیس جمهور به‌علت ضبط و پخش فیلم برخورد کند، از این‌رو شاکیان باید پیگیر محاکمه مسببان این اعمال باشند.

قاضی‌پور با اعلام اینکه اقدامات رئیس جمهور در نشست علنی امروز در رابطه با رئیس مجلس در شأن یک رئیس جمهور نبود، گفت: خیلی از مسئولان اطرافیانشان را به‌علت بروز جرایم محاکمه کردند، بنابر این اقدامات اطرافیان هیچ ربطی به عملکرد مسئولان ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه اقدامات مجرمانه رئیس‌جمهور زمینه بروز جرم و خلاف را در کشور فراهم می‌کند، افزود: به طور حتم باید از نخست باید جلوی متخلفان را گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تأکید بر اینکه اقدام امروز رئیس‌حمهور تنها توطئه‌‌ای برای ضربه زدن به مسئولان و به تبع‌ آن به نظام است، افزود: رئیس مجلس باید به‌عنوان شاکی در رابطه با اقدامات امروز رئیس‌جمهور شکایت کند.

رفتار احمدی‌نژاد خلاف مصلحت نظام بود

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال سوءاستفاده و اختلاف‌افکنی در بین افراد جامعه هستند، گفت: هر اقدامی که فضای وحدت و آرامش جامعه را بر هم زند طبیعتا خلاف مصلحت نظام است.

محمدعلی پورمختار درباره اظهارات امروز احمدی‌نژاد در صحن علنی مجلس، افزود: فضای امروز جامعه نیاز به آرامش دارد تا بر اساس آن بتوان زمینه حضور مردم در انتخابات سال ۹۲ و مقابله جدی با جنگ اقصادی دشمن فراهم شود.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وحدت و آرامش در جامعه از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است، ادامه داد: هر اقدامی که این فضا را بر هم زند طبیعتا خارج از نیاز کشور و حتی در یک شرایطی خلاف مصلحت نظام است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال سوءاستفاده و اختلاف‌افکنی در بین افراد جامعه هستند، تصریح کرد: دشمنان در صدد هستند تا مسایلی را از زبان مسئولان بگیرند و با بزرگ‌نمایی، روزها و شب‌ها درباره آن بحث کنند  و آن را در سطح جهان منتشر کنند.

وی، با بیان اینکه اظهارات احمدی‌نژاد به ویژه ادعای وی در خصوص برادر رئیس مجلس شورای اسلامی هیچ جایی در مجلس نداشت، افزود: رئیس جمهور در صدد بود تا با ایجاد فضایی احساسی در مجلس، نمایندگان تحت تاثیر قرار گرفته تا استیضاح وزیر کار منتفی شود.

پور مختار، عنوان کرد: به طور حتم صحبت‌های احمدی‌نژاد، به بالا رفتن رای برای برکناری شیخ‌الاسلامی کمک کرد و بسیاری از نمایندگانی که در صدد بودند تا وی برکنار نشود به استیضاح وی رای مثبت دادند.

رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی، گفت: اظهارات احمدی‌نژاد زیبنده فضای مجلس که محلی برای وحدت و گفت‌وگوی حکیمانه به شمار می‌رود، نبود و امیدواریم دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

سخنان احمدی‌نژاد جلسه امروز را به استیضاح خودش تبدیل کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اقدام احمدی‌نژاد اوج بی‌اخلاقی دولتی‌ها را نشان داد، تصریح کرد: امروز احمدی‌نژاد خودش را در مجلس استیضاح کرد.

عوض حیدرپور شهرضایی درخصوص جلسه امروز مجلس با محوریت استیضاح شیخ‌الاسلامی گفت: امروز بهترین جلسه مجلس بود و قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران جلسه‌ای داشت که شکوه و عظمت و در رأس بودن مجلس را در نظام کشورمان به نمایش گذاشت.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی افزود: اقدام احمدی‌نژاد اوج بی‌اخلاقی دولتی‌ها را نشان داد و اینکه چگونه از هر ابزاری استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز احمدی‌نژاد خودش را در مجلس استیضاح کرد، ادامه داد: آنچه مهم بود این است که ما به دنبال آن بودیم تا بی‌قانونی را مورد برخورد قرار دهیم و امروز دقیقاً این اتفاق افتاد و علاوه بر اینکه قانون‌ستیزی و قانون‌گریزی دولت برملا شد، بی‌اخلاقی مجموعه دولت و شخص احمدی‌نژاد به استحضار ملت ایران رسید.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس یادآور شد: زندگی مردم به صورت کلی با اجرای قوانین گره نخورده است ولی در سطح مجلس و دولت، تمام اقدامات و زندگی مسئولان به مثابه قانون و اوج تعامل و هماهنگی در اجرای قانون است.

وی بیان کرد: قانون‌گریزی و قانون‌ستیزی احمدی‌نژاد امروز به نقطه اوج خود رسید و به صورت روشن و شفاف ماهیت خود را نشان داد که اقدامات آنها چقدر خارج از قاعده و قانون است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: برخورد همراه با متانت رئیس مجلس و نمایندگان مردم در خانه ملت سبب شد عظمت و برتری قوه مقننه برای کشور مشخص شود.

درایت حاکم بر مجلس نقشه رییس جمهور را بر هم زد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به این که شیخ الاسلامی قربانی رفتار احمدی نژاد شد، گفت:دولت تلاش کرد در این جلسه هم با استفاده از روش های ابزاری افکار مجلس را تغیر دهند که به دلیل درایت حاکم بر مجلس این روش در این دوره نتیجه ای معکوس به رییس جمهور داد.

اسماعیل جلیلی گفت: استیضاح وزیر کار در دستور کار بود و جلسه خوب شروع شد اما متاسفانه رییس جمهور به جای پاسخ به بی توجهی های دولت به قانون، به مباحث غیر مرتبط پرداخت و تلاش کرد تا موضوع استیضاح را از دور خارج کند.

نماینده مردم مسجد سلیمان، هفتگل در مجلس شورای اسلامی افزود:دولت تلاش کرد در این جلسه هم با استفاده از روش های ابزاری افکار مجلس را تغیر دهند که به دلیل درایت حاکم بر مجلس این روش در این دوره نتیجه ای معکوس به رییس جمهور داد.

جلیلی هم چنین تصریح کرد: دولت رعایت اخلاق و چهارچوب های آیین نامه ای نکرد و مجلس با متانت و صبر بلوغ خود را در حوزه سیاسی به نمایش گذاشت.

وی افزود: دو گفتمان به طور کلی در حوزه سیاسی ما وجود دارد  که گفتمان نخست مبتنی بر عقلانیت و منطق  و دیگری گفتمان  منطبق بر تهمت است که امروز شاهد هر دو این گفتمان ها در مجلس بودیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات تصریح کرد: زمانی که آقای رییس جمهور وارد بحث استیضاح شد، رفتاری دور از شان ریاست جمهوری داشت و اظهارات وی در نهایت به ضرر خودش شد و شیخ الاسلامی قربانی رفتار احمدی نژاد شد

باید با "بگم‌بگم"‌های رئیس‌جمهور برخورد می‌شد

عضو فراکسیون روحانیون مجلس گفت: بی‌اخلاقی‌های امروز رئیس جمهور در مجلس در بی‌اخلاقی‌های وی در مناظرات سال ۸۸ ریشه دارد.

محمد باقری با بیان اینکه بی‌اخلاقی‌های امروز رئیس جمهور در مجلس، از هشت سال قبل شروع شده بود و به خصوص در چهار سال اخیر به اوج خود رسید، گفت: بحث‌های امروز رئیس جمهور در مجلس، ادامه بحث‌های وی در مناظره‌های سال ۸۸ بود که آن همه هزینه برای کشور به وجود آورد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به اعتقاد منٔ‌رسانه‌ها باید مردم را آگاه کنند که چگونه رئیس جمهوری برگزیده‌اند، افزود: صحبت‌های امروز رئیس جمهور تبلیغاتی و انتخاباتی بود.

وی ادامه داد: اگر زمانی که مناظرات انجام شد، با صحبت‌ها و رفتارهای رئیس جمهور برخورد می‌شد و نمی‌گذاشتند "بگم‌بگم‌ها" در کشور نهادینه شود،‌ امروز شاهد این ماجرا در مجلس نبودیم.

احمدی‌نژاد موازین اخلاقی را زیر پا گذاشتعضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور در این جلسه علاوه بر نقص قانون اساسی، موازین اخلاقی را زیر پا گذاشت، گفت: احمدی‌نژاد برخلاف سوگند خود، قانون اساسی را مورد تعرض جدی قرار داد و اصل استقلال قوا را زیر سوال برد.

مهدی دواتگری با اشاره به اظهارات امروز رئیس جمهور در صحن علنی مجلس و با استناد به اصل ۱۲۱ قانون اساسی، افزود: در این اصل رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر مردم ایران، به خداوند قادر سوگند یادکرده که پاسدار قانون اساسی باشد و خود را وقف ترویج دین و اخلاق کرده و از حرمت اشخاص حمایت کند.

نماینده مردم مراغه، عجب شیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه شاهد بودیم که رئیس جمهور برخلاف سوگند خود، قانون اساسی را مورد تعرض جدی قرار داد و اصل استقلال قوا را زیر سوال برد.

دواتگری، با بیان اینکه رئیس جمهور در اظهاراتش به قوه قضاییه تعرضاتی کرد، تصریح کرد: رئیس جمهور حق ندارد قانون اساسی را تفسیر کند چراکه این کار بر عهده شورای نگهبان است.

وی، با یاداوری اصل ۲۵ قانون اساسی، افزود: بر اساس این اصل، ضبط مکاتبات، تصویر اشخاص و فاش کردن آنها ممنوع است، سوال جدی اینجا است که رئیس جمهور با وجود رعایت نکردن این اصل چگونه می‌تواند پاسدار قانون اساسی باشد.

دواتگری، با تاکید بر اینکه برخی اعتقاد دارند که چون به پایان عمر دولت دهم زمان زیادی باقی نمانده، پس بهتر است بحث استیضاح در مجلس مطرح نشود، عنوان کرد: چطور رئیس جمهور اختیار دارد از وظایف قانونی خود استفاده کرده و دو وزیر ارتباطات و بهداشت و درمان خود را برکنار کند، ولی زمانی که نماینده بخواهد از اصل قانونی خود استفاده کند تهدید و توهین نسبت به آنها انجام می‌شود.

وی، تاکید کرد: متاسفانه رئیس جمهور در این جلسه علاوه بر نقص قانون اساسی، موازین اخلاقی را زیر پا گذاشت و وحدت قوا را مخدوش کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه رئیس جمهور بر خلاف نظر رهبری که همواره قوا را به وحدت و آرامش دعوت می‌کردند، حرکت کرد گفت: زمان طرح سوال از رئیس جمهور، نمایندگان به تبعیت از رهبری، سوال خود را پس گرفتند اما احمدی‌نژاد امروز بدون توجه به دغدغه‌های رهبری، رفتار کرد

آرامش حلقه مفقوده اقدامات رئیس‌جمهور

نایب رئیس اول کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با اعلام اینکه فرهنگ بگم بگم رئیس‌جمهور موجب بروز تنش در کشور شده است، گفت: احمدی‌نژاد باید بداند که صحن علنی مجلس جای اقداماتی مانند مچگیری نیست.

حمیدرضا طباطبایی‌نائینی در واکنش به اظهارات رئیس جمهور در نشست امروز مجلس، گفت:‌ رئیس‌جمهور در بخش اول صحن علنی ساکت بود، اما متأسفانه در بخش دوم اظهارات غیر قابل انتظاری را ارائه داد.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی،‌ با انتقاد از اقدام برنامه‌ریزی شده رئیس‌جمهور برای بخش فیلم، افزود: به طور حتم رئیس مجلس در روند استیضاح شیخ اسلامی هیچ تأثیری نداشت اما متأسفانه احمدی‌نژاد تنها به‌دنبال تخریب هیئت رئیسه بود.

وی با بیان اینکه به‌‌طور حتم احمدی‌نژاد باید بداند که صحن علنی مجلس جای اقداماتی مانند مچگیری نیست، تصریح کرد: دولت در چند سال اخیر متأسفانه به مچگیری عادت کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری سخنان لاریجانی خطاب به احمدی نژاد مبنی‌بر اینکه در کشور بن بستی به‌علت جایگاه ولایت فقیه وجود ندارد، یادآور شد: احمدی‌نژاد به جای فرافکنی باید به‌دنبال حل مشکلات باشد.

طباطبایی‌نائینی با تأکید بر اینکه رعایت اخلاق سیاسی برای هر مسئولی واجب است، گفت:‌ فقدان رعایت اخلاق از سوی دولت در چند سال اخیر به بدنه نظام و مسئولان آسیب زده است.

نایب رئیس اول کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با اعلام اینکه فرهنگ بگم بگم رئیس‌جمهور موجب بروز تنش در کشور شده است، افزود:‌ به طور حتم لازمه انجام هر کاری آرامش است، اما متأسفانه این شاخصه در عملکرد رئیس‌جمهور وجود ندارد.

رفتار رئیس جمهور قابل سرزنش بود

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از قوا نباید احساس کند سایر ارکان نظام تحت سلطه او باشند، به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر کسی قانون را قبول نداشته باشد، قانون او را قبول ندارد، اشاره کرد.

محمدحسین فرهنگی رباره رفتار رئیس جمهور در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۵ بهمن) مجلس شورای اسلامی درخصوص استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در همه زمینه‌ها ضرورت دارد و ایشان بیان مطالب اختلاف‌انگیز و رفتارهای غیرصادقانه و ایجاد جدایی میان اقشار مختلف مردم را از سوی مسئولان تراز اول کشور، خلاف مصالح و حرام اعلام کردند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: کسی که بر حرکت در این مسیر اصرار کند، قابل مواخذه است و مردم تحلیل‌گر کشور به دقت رفتارهای مسئولان نظام را رصد می‌کنند.

وی با بیان اینکه عمل به قانون فصل‌الخطاب است، تصریح کرد: طرح مسائلی از این قبیل که هر قانونی که مطابق میل افراد باشد، بپذیرند و آن بخش را که مخالف سلیقه و برداشت شان باشد، عمل نکنند، یکی از سرآغازهای اختلافات است.

وی توضیح داد: رویه حقوقی همه کشورهای جهان و روالی که در قانون اساسی وجود دارد و منشی که در زمان امام راحل (ره) و دوران فعلی بارها مطرح شد، ناظر به این بخش از فرمایشات رهبر کبیر انقلاب است که خطاب به یکی از مسئولان کشور فرمودند هر کسی قانون را قبول ندارد، قانون او را قبول ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: عمل به قانون یکی از راه‌های رسیدن به فصل‌الخطاب است و اینکه مسئول قوه ای احساس کند تمام قوای دیگر و سایر ارکان کشور باید تابع اراده فردی او باشند، با روح قانون اساسی و بسیاری از احکام و مقررات حقوق اساسی ملت مغایرت دارد.

وی جلسه امروز مجلس را بازتابی از چنین اختلاف دیدگاه‌هایی توصیف کرد و گفت: رفتار رئیس جمهور قابل سرزنش بود زیرا با توجه به شرایط خاص سیاسی و اقتصادی کشورمان و موضوعاتی که در عرصه بین‌المللی داریم که بسیار حساس و تعیین‌کننده است، مخالف مصالح ملی بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: قربانی کردن منافع ملی بر پایه سلایق فردی و اصرار بر فرد خاصی که توسط یکی از مراجع اصلی تصمیم گیرنده حوزه قضایی - دیوان عدالت اداری - و به صورت رای هیئت عمومی متشکل از ۱۵۰ قاضی برتر کشور که جهت گیری سیاسی ندارند، و براساس نص صریح قانون رای داده اند، طبیعی است که چنین رفتاری از مسئولان تراز اول دولت قابل انتظار نیست.

وی بیان کرد: بهترین اتفاقی که در این مقطع می‌تواند رخ دهد ، کنار رفتن این فرد از تمام مسئولیت‌ها و رسیدگی به مسائلی است که در پرونده وی مطرح شده و البته تعیین و معرفی وزیر برای وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، می‌تواند ترمیمی بر آسیبی باشد که وارد شد.

عضو هیات رئیسه مجلس با ابراز امیدواری از اینکه دولت در این جهت حرکت کند، یادآور شد: آنچه به کرات در تریبون‌های مجلس مطرح شد  که اگر مجلس وارد تصمیمات جزئی دولت می‌شود، این موضوع تنها به دو انتصاب از میان ده‌ها هزار انتصابی که در دولت رخ داده، محدود است.

فرهنگی از انتخاب معاون وزیر امور خارجه در مجلس هشتم و انتصاب مرتضوی به‌عنوان دو مورد ورود مجلس به تصمیم دولت یاد کرد و افزود: در سایر موارد مجلس به تصمیمات دولت ورودی نداشته و دولت به تصمیمات خود عمل کرده مگر در مواردی که نیاز به رأی اعتماد بوده است./

سخنان احمدی‌نژاد مرتضوی را به یک مهره سوخته تبدیل کرد

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه رفتار احمدی‌نژاد در شأن یک رئیس‌جمهور نبود، گفت: وی و برخی همراهان و نزدیکانش شأن ریاست‌جمهوری را زیر سؤال برده‌اند.

محمد جواد کولیوند با بیان اینکه شأن ملت ایران بالاتر از این است که چنین رئیس جمهوری در رأس قوه مجریه باشد،‌ گفت: احمدی‌نژاد پیوسته اعلام می‌کند که به اشتغال، حل مشکلات اقتصادی، عدالت و ارتقای سطح بهداشت و درمان مردم و کشور می‌اندیشد؛ اما تا به امروز ما نتیجه‌ای از وعده‌های وی ندیده‌ایم.

نماینده مردم کرج و آسارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شأنیت مردم ایران بالاتر از این افراد است، ادامه داد: احمدی‌نژاد شأنیت رئیس‌جمهور نظام جمهوری اسلامی را رعایت نکرد.

به گفته کولیوند، کاری که مرتضوی انجام داده و فیلمی که از برادر دکتر علی لاریجانی گرفته و رئیس جمهور نیز آن را در امروز در مجلس پخش کرد، نشان می‌دهد فردی که خودش زمانی قاضی بوده و باید قانون را اجرا می‌کرده است، خلاف قانون عمل کرده است.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس تصریح کرد: مرتضوی امروز رکب سنگینی از رئیس جمهور خورد و خود را مانند مرحوم کردان تا ابدالدهر سوزاند.

رییس جمهور خلاف منویات رهبری رفتار کرد

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به سخنان جنجال آمیز ریس جمهور در جلسه علنی مجلس گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر همدلی و وحدت در سه قوا، رئیس جمهور امروز در صحن علنی مجلس برخلاف منویات رهبری رفتار کرد.

عباس رجایی گفت: در جلسه ویژه‌ای که مقام معظم رهبری با روسای کمیسیون‌ها و تعدادی از اعضای دولت داشتند، بر حفظ وحدت و آرامش در جامعه تاکید کردند، اما متاسفانه رئیس جمهور در جلسه علنی امروز مجلس نشان داد که این مسائل را برنمی‌تابد و رفتار وی شایسته و در شأن یک رئیس جمهور نبود.

نماینده مردم ارک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس و نمایندگان مجلس علی‌رغم فضایی که از سوی رییس جمهور جمهور ایجاد شده بود متانت زیادی به خرج دادند و بسیاری از این موضوعات که به آقای لاریجانی برمی‌گشت  وی صبوری کرده و پاسخ مطالبی که از سوی رئیس جمهور مطرح شد رابا قاطعیت پاسخ دادند.

وی  تصریح کرد: در جلسه امروز مجلس قرار بر بررسی طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که انتظار این می‌رفت که همه حرف‌ها بر محور این موضوع باشد، اما متاسفانه وزیر به جای اینکه به حقایق بپردازد، از خود رفع مسئولیت کرد و انتظار این نبود که شیخ‌الاسلامی از خود رفع مسئولیت کند، زیرا وزیر مسئول است و اگر بنا باشد که تحت فشار مدیر بالادستی خود از مسئولیت‌های خود دست بردارد درست نیست.

رجایی ادامه داد: رئیس جمهور با این رفتار خود می‌خواست فضای کنونی جامعه و سوءتدبیرهای اقتصادی و سوءمدیریت‌های موجود در جامعه را که یکی از معضلات جدی مدیریت ایشان است، سرپوش بگذارد و فضا را به سمت و سویی ببرد که همه مشکلات را به گردن دیگران بیندازد  و این رفتاراحمدی نژاد به نوعی فرار رو به جلو بود.

نماینده مردم اراک در مجلس نهم با اشاره به اینکه رفتار امروز رئیس جمهور در جلسه علنی مجلس را می‌توان از چندین منظر مورد بررسی قرار داد، افزود: در جلسه امروز مجلس رئیس جمهور مجدداً بر فراقانونی عمل کردن رفتار خود اصرار داشت و به نوعی همه نهادها را زیرسوال برد برای اینکه ثابت کند که خود درست عمل می‌کند که این خود کار صددرصد غیراخلاقی است.

وی  به نکته دیگر رفتار رئیس جمهور در جلسه علنی مجلس اشاره کرد و افزود: یکی از بیماری‌های جامعه که متاسفانه توسط خود ایشان در کشور طراحی شده و به نوعی نیز نهادینه شده است، دامن زدن به کارهای غیراخلاقی است و به نظر من در شأن یک رئیس جمهور نیست که یک رفتار مجرمانه‌ای از دیدگاه حقوقی و قانونی انجام دهد و به صورت غیراخلاقی صدا و فیلم صحبت‌های دیگران را بدون حکم قضایی ضبط کند که این خلاف قانون است و جرم تلقی می‌شود.

رجایی ادامه داد: در واقع اگر در سطوح رسمی و در حد رئیس جمهور به اینگونه رفتارها دامن زده شود و به آن رسمیت ببخشیم، کار مجرمانه‌ای را در جامعه عادی جلوه داده‌ایم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در ادامه افزود: جلسه امروز یک جلسه استیضاح بود نه محاکمه ارکان نظام و یکی دیگر از رفتارهای غیراخلاقی رئیس جمهور بود.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیتی که جلسه علنی مجلس با حضور خبرنگاران و جمع کثیری از مردم که آن را به صورت زنده می‌شنیدند به دور از شأن یک رئیس جمهور بود.

رجایی تصریح کرد: از یک نگاه دیگر نیز می‌توان به جلسه علنی امروز مجلس نگاه کرد چرا که بالاخره ایشان حرف‌هایی را که باید می‌زدند و در بسیاری از مجالس می‌گفتند که نمی‌گذارند مطرح کنم را گفتند، هر چند این حرکت رئیس جمهور غیراخلاقی و به دور از شأن ایشان بود و به جای اینکه به بیان استیضاح بپردازند، به موضوعاتی که ارتباطی به موضوع جلسه نداشت، پرداختند.

نماینده مردم اراک در مجلس  در پایان تاکید کرد: بیانات رئیس جمهور در جلسه غیرعلنی مجلس به قدری سطحی و غیرقانونی بود که در شأن رئیس جمهور یک کشور نمی‌توان آن را دانست./انتخاب

 


ویدیو : احمدی نژاد عقده گشایی کرد/ اگر به خاطر بی اخلاقی های احمدی نژاد در مناظرات 88 با او برخورد می شد، چنین اتفاقی نمی افتاد