احمدی نژاد : انسان هیچ وقت از مد نمی‌افتد : رییس‌جمهور با بیان این‌كه انسان ...


رییس‌جمهور با بیان این‌كه انسان در دنیا هیچ وقت از مد نمی‌افتد، افزود: چه كسی گفته كه انسان 16 ساله خیلی مهمتر از كسی است كه 90 سالش است.  دكتر محمود احمدی‌نژاد در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه كشوری كه همزمان با روز خانواده و تكریم بازنشستگان در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به این‌كه مهمترین موضوع این عالم، انسان است و خداوند تمام عالم را برای انسان خلق كرده و مقصدی برای آن قرار داده است، گفت:

 خداوند انسان را خلق كرد تا جلوه‌ خداوند در این هستی باشد، خداوند انسان را در بالاترین ظرفیت ممكن خلق كرد و استعدادی در آن گذاشت كه بتواند جلوه‌ای از خداوند باشد.

رییس‌جمهور با بیان این‌كه خداوند برای انسان دو ماموریت مهم قرار داد كه این دو ماموریت در راستای یكدیگرند، افزود: اولین ماموریت این است كه انسان خود را تا خدا بالا بكشد و جلوه‌ای از خداوند شود.

احمدی‌نژاد همچنین گفت: خداوند از انسان خواسته است كه یك زندگی سعادتمند در همین دنیا برای خود ایجاد كند كه در آن غم و اندوه‌ نباشد و استعدادهای خود را در آن نشان دهد.

وی با بیان این‌كه رسیدن به هدف اول از درون تلاش برای رسیدن به هدف دوم محقق می‌شود، گفت: بالاترین هدیه خداوند به انسان عمر این دنیاست و درعمر این دنیا انسان باید سوخت لازم را برای زندگی ابدی و رسیدن به خدا ذخیره كند. زندگی این دنیا هر ثانیه و هر دقیقه آن مهم است.

رییس‌جمهور با بیان این‌كه انسان در دنیا هیچ وقت از مد نمی‌افتد، افزود: چه كسی گفته كه انسان 16 ساله خیلی مهمتر از كسی است كه 90 سالش است. تا روزی كه انسان زنده است و نفس می‌كشد فرصت كمال و تعالی در اختیار اوست و باید از این فرصت استفاده كند و انسانی كه سرد و گرم زندگی را می‌چشد و تجربه می‌اندوزد، فرصت بیشتری برای كمال و شناخت دارد.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان این‌كه سنین بالا دوره میوه‌چینی و ثمردهی است و دوره استفاده با راندمان خیلی بالا از زندگی در جهت رسیدن به خداوند است، افزود: همه لحظات عمر مهم است و هر چه سن بالاتر، مهم‌تر و عزیزتر. از این نگاه هیچ مقطعی به عنوان مقطع رها شدن انسان وجود ندارد.

وی افزود: وقتی یك قراردادی برای كار بسته‌ایم و دوره آن قرارداد تمام می‌شود، این به این معنا نیست كه دوره فعالیت، كار و تلاش تمام شده است، تلاش انسان برای كمال پایانی ندارد.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به اهمیت اندیشه و این‌كه اندیشه همواره همراه انسان است، ادامه داد: از نگاهی كه اشاره شد، خستگی معنا ندارد و نگاهی كه اكنون مرسوم است، برخاسته از نگاه مادی است، نگاهی كه فقط از زاویه اقتصادی به انسان می‌نگرد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌كه هر كس دارای كمالات بیشتر است، عزیزتر و ارزش آن در جامعه بیشتر است، گفت: فرض بر این است كسانی كه دارای سن بالاتری هستند، دارای كمالات بیشتری هستند، باید اینگونه باشد و در كشور ما اینگونه است.

وی در ادامه با تشكر از اقدامات انجام شده برای بازنشستگان خطاب به مسئولان این امر گفت: به دغدغه‌های بازنشستگان توجه ویژه‌ای داشته باشید، این دغدغه‌ها را پیگیری كنید.

رییس‌جمهور همچنین به آنها گفت: دریافتی همكارانی كه قرارداد 30 ساله آنها تمام شده را افزایش دهید و از هر راهی كه امكان دارد، این كار را انجام دهید دولت نیز حمایت می‌كند، به سلامت و درمان آنها توجه ویژه‌ای شود و تمام مطالبات آنها پرداخت شود و به نحوی این مطالبات را امسال جمع و جور كنید كه چیزی باقی نماند و در كنار آن درمان و سلامت آنها را نیز جدی بگیرید.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جوانان و میانسالان كشور نیز توصیه كرد كه قدر بزرگترهای خود را بدانند؛ چراكه این باعث می‌شود كه خود آنها نیز در آینده زندگی سعادتمندی داشته باشند.

وی با اشاره به این‌كه دین اسلام به تكریم خانواده و پدر و مادر توجه ویژه‌ای دارد، خطاب به بازنشستگان گفت: با اراده و محكم از ثانیه‌های عمر خود استفاده كنید و آنچه را كه انسان را حفظ می‌كند و جامعه و یك كشور را حفظ و به حركت وا می‌دارد عبارتند از عشق، محبت و مهربانی و اگر مهر و محبت در جامعه كم شود، مشكلات ایجاد می‌شود و اگر جامعه‌ای سرشار از مهر، محبت و مهربانی باشد در آن مشكلی پیش نمی‌آید. دیگر كسی از پول مردم سوء استفاده نمی‌كند، ظلم نمی‌كند و دستش در جیب دیگران قرار نمی‌گیرد.

رییس‌جمهور افزود: من فكر می‌كنم كه ماموریت اصلی گسترش مهر، محبت و عشق در جامعه بر عهده بزرگترهاست، چرا كه دل آنها كانون محبت است و باید آن را در جامعه جاری كنند و یكی از كارهای شما دوستان مهرورزی و امید دادن به جامعه است.

احمدی‌نژاد در پایان سخنان خود افزود: اگر خداوند عمری به بنده داد و سال آینده در این روز در خدمت شما بودم انشاءالله آن روز تمام مطالبات شما پرداخته شده است.

منبع: ایسنا


ویدیو : احمدی نژاد : انسان هیچ وقت از مد نمی‌افتد