احمدی نژادی ها با اقتصاد ایران چه كردند؟ : احمدی‌نژادی‌ها با اقتصاد ایران چه ...



کانال تلگرامی احمدی نژادی های ایران , اقتصاد ایران , اخبار اقتصاد ایران

احمدی‌نژادی‌ها با اقتصاد ایران چه كردند

قیمت سكه ۷ برابر، دلار ۳.۵ برابر و مسكن ۵ برابر شد

 محمود احمدی‌نژاد كه دو دور و در سال‌های ۱۳۸۴ تا بهار ۱۳۹۲ رییس دولت ایران بودند دارای تحصیلات مهندسی بوده و هرگز پیش از ریاست جمهوری در یكی از مناصب اجرایی فعالیت نكرده بود. او كه در بهترین حالت ذهن مهندسی و متصلبی به اقتصاد داشت با تصمیم‌های عجیب خود شهروندان ایرانی را در بدترین وضعیت اقتصادی قرار داد. احمدی‌نژادی‌ها كاری كردند كه میزان فقیران زیر خط مطلق از حدود ۲۰ درصد در سال ۱۳۸۴ به ۳۳.۴ درصد در سال ۱۳۹۱ رسید.

فعالیت‌های هشت ساله احمدی‌نژادی‌ها موجب شد قیمت هر مترمربع زیربنای مسكونی در تهران از ۶۷۳ هزار تومان به ۳ میلیون و ۹۰۴ هزار تومان رسید. روزی كه احمدی‌نژادی‌ها دولت را تسخیر كردند قیمت هر قطعه سكه تمام آزادی ۱۶۶ هزار تومان بود كه در بهمن ماه ۱۳۹۱ به یك میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. قیمت دلار در سالی كه احمدی‌نژاد روی كارآمد ۹۰۴ تومان بود كه در پایان اسفندماه به ۳۷۰۰ تومان رسید.


رتبه ایران در سال ۱۳۸۴ در كسب و كار ۱۰۸ بود كه در سال ۱۳۹۱ به ۱۴۵ رسید. نرخ تورم در سال ۱۳۹۱ معادل ۴۱ درصد بود كه نسبت به سال ۱۳۸۴ كه سال روی كار آمدن احمدی‌نژاد است ۵ برابر شده است. در سال ۱۳۹۱ معوقه بانك‌های ایران فقط ۵ هزار میلیارد تومان بود كه این رقم به ۸۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۱ رسید.


جدول زیر كه به تازگی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهیه شده نشان می‌دهد كه احمدی‌نژادی‌ها چه بر سر اقتصاد ایران آورده‌اند.

 

اوراق بدهی می‌تواند اقتصاد ایران را نجات بدهد؟ , آینده اقتصاد ایران , پدر اقتصاد ایران

برای دیدن اندازه واقعی تصویر کلیک کنید.

 

 اخبار  اقتصادی  -  ساعت  24


ویدیو : احمدی نژادی ها با اقتصاد ایران چه كردند؟