احسان لشگری: وحشتناک لایک خوردم : احسان لشگری یکی از همان افرادی است که بسیار ...


احسان لشگری یکی از همان افرادی است که بسیار در دنیای مجازی فعال است و جواب ابراز احساسات هوادارانش را می دهد.



همشهری تماشاگر - محسن صفری: بازار گرفتن لایک و جمع کردن کامنت گرم گرم است. فضای مجازی شلوغ تر از خیابان ولیعصر (عج) در اوج ترافیک ساعت هفت است. حالا صبح و شب اش هم فرقی ندارد. از این قافله، ورزشکاران هم جا نمانده اند و با سرعت هر چه تمام تر در صفحه های مجازی شان مانور می دهند و چون هم چهره محبوبی هستند و هم معروف، تعداد لایک هایشان سر به فلک می کشد.

حالا اگر طرف خوش برخورد هم باشد و از قضا مدال جهانی و المپیک هم در کارنامه اش داشته باشد، قطعا اوضاع برایش متفاوت تر خواهد بود. در این جور موارد خود اینستاگرام هم شرمنده می شود که با این همه هوادار چه کند.

احسان لشگری , تصادف وحشتناک بازیگر مشهور برای گرفتن لایک تصاویر , احسان علیخانی

احسان لشگری یکی از همان افرادی است که بسیار در دنیای مجازی فعال است و جواب ابراز احساسات هوادارانش را می دهد. او همه موارد بالا را که اشاره کردیم دارد؛ هم خوش برخورد است و هم مدال جهانی و المپیک را در کارنامه اش می بیند.

زمانی که قصد گفتگو با لشگری را داشتیم خوش برخوردی او را از پشت تلفن هم احساس می کردیم چه برسد به دیدار رو در رو که دیگر هیچ نمی توان گفت. وقتی با او صحبت می کردیم هم به افرادی که به او ابراز محبت می کردند پاسخ می داد و جواب هواداران را می داد. البته با یک عذرخواهی از دل ما هم درمی آورد.

اینها کافی بود که به ما اثبات شود لشگری حداقل در شهر خود بسیار محبوب است. آنچه را که در ادامه می خوانید حاصل گفتگو با احسان لشگری است.

گویا در فضای مجازی بسیار فعال هستی.

- تقریبا؛ به هر حال این هم یک راهی است که می توان با مردم و هوادارانی که بسیار لطف دارند در ارتباط بود ولی در کل باید بگویم برای حضور در دنیای مجازی و ارتباط با دوستان و هوادارانم وقت می گذارم.

این وقت گذاشتن، آسیبی به تمریناتت نمی زند؟ به هر حال زندگی حرفه ای ورزشکاران با افراد عادی متفاوت است.

- به نظرم اگر هر کاری با برنامه ریزی انجام شود، به کارهای دیگر لمطه ای نخواهد زد. به عنوان مثال مگر نمی شود درس خواند، ورزش کرد و به کار هم پرداخت؟ قطعا چنین چیزی امکانپذیر است. اگر برنامه ریزی باشد این مسائل در کنار یکدیگر خللی ایجاد نمی کنند ولی درخصوص پاسخ سوال شما باید بگویم زمانی که لازم است استراحت کنم یا به عبارتی شب ها زود بخوابم و بیشتر به آماده سازی ام برای مسابقات توجه داشته باشم، مدیر برنامه ام این صفحه ها را چک می کند ولی خودم هم به صورت شخصی روی این قضیه نظارت دارم.

احسان خواجه امیری , احسان حدادی , احسان مهاجر شجاعی

از درس گفتی، مشغول تحصیل هم هستی؟


- بله، ترم آخر لیسانس شهرسازی هستم و بعد از آن ان شاءالله برای فوق لیسانس اقدام می کنم.

بعد از آن هم حتما قصد داری وارد شورای شهر شوی؟

- (با خنده) نه، اینطور نیست.

در اینستاگرام هم فعال هستی؟

- بله؛ البته یک صفحه ای داشتم که از بین رفت ولی مجددا صفحه دیگری راه اندازی کردم تا بتوانم با مردم و دوستانی که به بنده لطف دارند از این طریق در ارتباط باشم.

صفحه اینستاگرامت چقدر فالو شده است؟

- دقیقا نمی دانم ولی تعدادش زیاد است. به هر حال دوستان، همشهری ها و مردم لطف دارند. چیزی که خاطرم است حدود سه هزار نفر است. البته گفتم که یک صفحه ای داشتم که آن از بین رفت و صفحه جدیدی راه اندازی کردم.

همین هواداران که می گویی چه واکنشی نسبت به حضورت در فضای اینستاگرام دارند؟

- برخوردها متفاوت است، به هر حال هر کس نظری دارد و من برای همه آنها احترام قائلم. شما ببینید افرادی هستند که کشتی گیر نیستند ولی کشتی را می فهمند و به نقاط ضعف و قوت احسان لشگری اشاره می کنند. من هم برای تمامی این نظرات احترام قائلم و سعی می کنم اگر انتقاد آنان وارد است حتما آن مشکلات را برطرف کنم.

زمانی هم که در مسابقات انتخابی قزوین شکست خوردم واکنش های متفاوتی دریافت کردم، از قبیل این که نباید در این مسابقات شرکت می کردی، بی آزار بودی و ... ولی در کل بیشتر آنها مثبت هستند و انرژی خوبی به من می دهند اما اگر واکنش منفی هم نشان دهند به این فکر می کنم که اگر این فرد در زمان کشتی من یک ثانیه برای من دعا کند، چقدر انرژی مثبت به من می دهد، پس بهتر است به همه احترام گذاشته شود.

پس قبول داری در مسابقات انتخابی بی آزار بودی؟

- بله، ولی در مسابقات آینده حتما احسان لشگری را خواهید دید.

به هر حال احسان لشگری هم عنوان جهانی دارد هم المپیک؛ ناراحت نمی شوی کسی نظر غیرکارشناسی بدهد؟

- اگر واقعا آن ایرادی که می گیرند وارد نباشد واقعیت این است که ناراحت می شوم ولی هر کس نظری دارد و آن فرد هم نظرش را گفته است.

در این صورت چه واکنشی داری؟

- جوابی نمی دهم.

احسان روزبهانی , احسان حاج صفی , افزایش لایک اینستاگرام

تا به حال شده کسی در فضای مجازی به تو توهین کند؟


- راستش تا به حال نشده کسی فحش بدهد ولی بعضی وقت ها چیزهایی پیش می آید و حرف هایی زده می شود که درست نیست و من هم جوابی نمی دهم.

کامنت هایی را که برایت می گذارند جواب می دهی؟

- آنهایی که می شود را بله، جواب می دهم ولی بعضی ها را هم بی پاسخ می گذارم چون جوابی ندارم که بدهم. مثلا وقتی یک نوجوان کم سن و سال چیزی می گوید، چه جوابی باید به او داد؟ پس ترجیح می دهم جوابی ندهم. به دنیای مجازی باید با دید مثبت نگاه کرد و استفاده های مفید از آن کرد. من خودم صفحه های مختص لباس های ورزشی با کفش کشتی و دو بنده را نگاه می کنم و برایم جالب است. البته هستند اشخاصی که استفاده های نابجا از این فضا می کنند؛ تعدادشان کم است ولی وجود دارند و این اصلا درست نیست.

در کل استفاده از این مسائل و به کارگیری از آن بسته به خود فرد است، اگر در چارچوب حرکت کند و با برنامه ریزی جلو برود به طوری که زمان مشخصی را برای این کار بگذارد، می تواند از این محیط استفاده مثبت کند و در آن فعال هم باشد اما از صبح تا شب به این فضا پرداختن قطعا آسیب خواهد زد.

خاطرت هست بیشترین لایکی که دوستانت زدند مربوط به کدام پست بود که به اشتراک گذاشتی؟

- یک بار عکسی گذاشتم که فردی روی سکوی شیرجه مسابقات شنا بود. آن فرد یک مچ دست و یک پا نداشت. زیر عکس نوشتم: «خدایا به داده و نداده ات شکر». یادم می آید که این عکس به صورت و حشتناک لایک خورد که بسیار برای خودم هم جالب بود.

پستی هم بوده که با واکنش منفی روبرو شود؟

- بله، قطعا آن هم وجود داشته است.

چه پستی؟ و در مقابل چه کردی؟

- اگر انتقادشان وارد بوده به آنان احترام گذاشتم و آن پست را برداشته ام ولی اگر انتقادشان بی جا بوده آن پست را برنداشته ام و هر کس نظری داده است. مثلا پیش می آید عکس می گذارم، می گویند می خواهی بازوهایت را نشان دهی!

حتما شنیده ای که می گویند وقت گذاشته ای روی فضای مجازی و افت کرده ای، این موضوع را قبول داری؟

- با برنامه ریزی می توان به همه کار رسید ولی اگر از عرف خارج شود نه؛ حضور در این محیط قطعا می تواند آسیب بزند. مثلا عکس بذاری من موقع غذا خوردن، من موقع خوابیدن، من موقع تمرین و از این قبیل رفتارها که فقط جنبه طنز دارند ولی همانطور که گفتم می توان از این محیط ها استفاده مفید هم کرد. من هم حضورم در این محیط طوری نیست که 24 ساعت وقت بگذارم ولی زمانی را برای حضور در این محیط اختصاص می دهم.

اینستاگرام دیگر ورزشکاران را هم چک می کنی؟

- بیشتر آنها دوستانم هستند و با هم ارتباط خوبی داریم.

خرید لایک , احسان , افزایش لایک گوگل پلاس

حریفان خارجی ات چطور؟


- نه، با آنها ارتباطی ندارم.

یعنی اصلا کنجکاو نمی شوی که به صفحه آنها هم سری بزنی؟

- خیر، علاقه ای به ارتباط با آنها ندارم. از کشتی گیران خارجی که با آنان ارتباط دارم می توانم به گادیسوف و گاتسالوف اشاره کنم.

خاطرمان هست که همراه با مهدی تقوی و صادق گودرزی به سه تفنگدار معروف بودید، از دو تفنگدار دیگر چه خبر؟

- روزگار تفنگ مان را آب پاش کرد. (با خنده) با صادق و مهدی ارتباط دارم. البته با مهدی بیشتر. با هم تمرین می کنیم و امیدوارم شرایطی پیش آید که مهدی بتواند دوباره با قدرت برگردد. قرار بود در مرحله سوم لیگ کشتی بگیرد که گویا این اتفاق نیفتاده است. صادق هم با آن مصدومیتی که برایش پیش آمد بعید است که دیگر به دنیای قهرمانی برگردد.

خودم هم بعد از آسیب دیدگی که برای پایم پیش آمد در حال حاضر خدا را شکر بهتر هستم و با فیزیوتراپی زیر نظر پزشک تا 90 درصد بهبودی را کسب کرده ام. در حال حاضر در حال آماده سازی برای مسابقات پیش رو هستم و در مسابقات قطعا با قدرت حاضر خواهم شد.

پس تفنگ آب پاش را تحویل دادی و این امیدواری را به هوادارانت می دهی که همان احسان لشگری جنگنده را ببیند؟

- قطعا همینطور است.

حرف آخر؟

- به همه کسانی که در دنیای مجازی حضور دارند به عنوان یک برادر کوچکتر می گویم که به طریق مثبت از این فضا استفاده کنند.


ویدیو : احسان لشگری: وحشتناک لایک خوردم