احزاب به شكل غیر مستقیم در تعیین... :       نایب رییس كمیسیون اجتماعی: احزاب ...



 

 

شارژ مستقیم ایرانسل , شارژ مستقیم همراه اول , خرید شارژ مستقیم ایرانسل

 

نایب رییس كمیسیون اجتماعی:

احزاب به شكل غیر مستقیم در تعیین تركیب مجلس و دولت مشاركت فعال دارند


رئیس‌جمهور نیز نمی‌تواند انكار كند كه حمایت جریان اصولگرا از وی موجب شد كه به مقام ریاست‌جمهوری برسد/مشاركت سیاسی در انتخابات گذشته حاصل تلاش‌های احزاب سیاسی بود

نایب رییس كمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است كه مشاركت سیاسی گسترده در انتخابات‌های مختلف بویژه انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، حاصل تلاش‌های احزاب سیاسی است و رییس جمهور هم نمی تواند انكار كند كه رسیدنش به جایگاه ریاست جمهوری حاصل تلاش‌های جریان اصولگراست.
مجید نصیرپور، نماینده سراب و مهربان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با انتقاد رئیس‌جمهور در مورد ممنوعیت دخالت احزاب در فعالیت‌های كشور، اظهار داشت: حقوق احزاب در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است. هر چند كه انتخابات ایران مبتنی بر مكانیزم حزبی نیست، اما احزاب مشاركت سیاسی در انتخابات‌ها را در میان توده مردم و نخبگان ایجاد می‌كنند.
نایب رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به انتخابات 22 خرداد سال گذشته، خاطرنشان كرد: در این انتخابات 85 درصد مردم مشاركت داشتند كه بخش عمده‌ای از آن حاصل فعالیت احزاب است كه وارد عرصه انتخاباتی شده و با ‌پذیرش هزینه‌های مادی و معنوی آن، این مشاركت را فراهم آورده‌اند.
این عضو فراكسیون خط امام (ره) مجلس معتقد است احزاب به شكل غیر مستقیم در تعیین تركیب مجلس ودولت مشاركت فعال دارند و رئیس‌جمهور نیز نمی‌تواند انكار كند كه حمایت جریان اصولگرا از وی موجب شد كه به مقام ریاست‌جمهوری برسد.
این نماینده مجلس با تاكید بر اینكه چرخش قدرت در نظام‌های مبتنی بر رای مردم وجود دارد، تصریح كرد: این چرخش قدرت بعضا ممكن است نقش احزاب و ساختار سیاسی تعریف شده را مورد تاثیر قرار دهد و با توجه به اینكه نظام انتخاباتی كشور ما یك نظام حزبی نیست، نمی‌توان توقع داشت كه یك حزب سیاسی مشخص پس از پیروزی مسوولیت را بپذیرد.
وی با بیان اینكه انكار وابستگی هیچ چیز را حل نمی‌كند و دولت و مجلس نیز متاثر از اراده سیاسی تشكیلاتی فراهم آمده احزاب جریان اصولگرا هستند، ادامه داد: این جریان باید مسوولیت‌پذیر باشد. رئیس‌جمهور نیز قبول دارد كه مورد حمایت جریان اصولگرا بوده و به همین میزان نیز باید مسوولیت‌پذیری خود را افزایش دهد.
این عضو فراكسیون خط امام(‹ه) در پایان ابراز امیدواری كرد كه در آینده نزدیك شاهد جدی‌تر شدن نقش احزاب باشیم...../تحلیل:ایلنا


ویدیو : احزاب به شكل غیر مستقیم در تعیین...