احداث سریع ترین کابل اینترنتی زیردریایی : کمپانی های فیسبوک و مایکروسافت امروز ...


کمپانی های فیسبوک و مایکروسافت امروز خبر از برنامه ای مشترک برای کشیدن سریع ترین کابل اینترنت جهان در زیر اقیانوس اطلس دادند. وب سایت دیجیاتو - شایان ضیایی: کمپانی های فیسبوک و مایکروسافت امروز خبر از برنامه ای مشترک برای کشیدن سریع ترین کابل اینترنت جهان در زیر اقیانوس اطلس دادند که از ویرجینیای شمالی تا شهر بیلبائو اسپانیا درازا خواهد داشت. این کابل که MAREA نامیده شده، طولی معادل 4100 مایل داشته و می تواند پهنای باندی بیشتر از 160 ترابیت بر ثانیه را انتقال دهد.

پرفروش ترین محصولات اینترنتی , سریع ترین کامیون دنیا , سریع ترین روش درمان سرماخوردگی

دو کمپانی مورد اشاره، شرکت دیگری به نام Telxius را به استخدام خود درآورده اند تا هاب های شبکه MAREA را از اروپا به دیگر مناطق جهان مانند آفریقا، خاور میانه و آسیا گسترش دهد. انتظار می رود که روند تولید زیرساخت های لازم MAREA از آگوست امسال شروع شده و پروژه، تا اکتبر 2017 به اتمام رسد.

«فرانک ری» (Frank Rey)، یکی از سخنگویان مایکروسافت معتقد است که این پروژه، به کمپانی ردموندی کمک خواهد کرد تا اتصالی با کمترین تاخیر در اختیار مشتریان خود بگذارد و زیرساخت های جهانی اینترنت و نیز سیستم ابری خود را ارتقا دهد. به گفته وی، پروژه MAREA گامی بلند برای ایجاد نسل بعدی زیرساخت های اینترنتی به شمار می رود.

هدف اصلی پروژه مورد اشاره این است که مایکروسافت و فیسبوک بتوانند با گسترش شبکه و دیتاسنترهای خود، اطلاعات را با سرعت بیشتر و به کمک تجهیزاتی بهتر به دست مردم اقصی نقاط جهان برسانند. این دو کمپانی حالا عملیات های پردازش ابری بسیاری در دست دارند که MAREA می تواند آن ها را تا حد شگرفی بهبود بخشد؛ از یک سو شبکه اجتماعی فیسبوک حالا نزدیک به 1.65 میلیارد کاربر دارد و از سوی دیگر، مایکروسافت سرویس های آنلاینی چون Azure، بینگ، اکس باکس لایو و آفیس 365 را در اختیار مشتریان خود می گذارد.

سرمایه گذاری روی کابل های زیردریایی، چیزی نیست که اخیرا توجه کمپانی های غول تکنولوژی را به خود جلب کرده باشد و فیسبوک و مایکروسافت، هردو برای سالیان متمادی نقشی کلیدی در توسعه زیرساخت های اینترنتی ایفا کرده اند. در همین حال، گذشته از پروژه مشترک فیسبوک و مایکروسافت، کمپانی گوگل هم روی دو کابل زیردریایی سرمایه گذاری کرده که از آمریکا تا ژاپن کشیده شده و آفریقای جنوبی و بخش هایی از آسیا را تحت پوشش قرار می دهد.


ویدیو : احداث سریع ترین کابل اینترنتی زیردریایی