احتمال کناره گیری همه کاندیداهای خبرگان : آیت الله نوری مفیدی گفت که احتمال ...


آیت الله نوری مفیدی گفت که احتمال کنار رفتن تمامی کاندیداهای ریاست مجلس خبرگان به نفع آیت الله امینی وجود دارد. انتخاب: نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه شهر گرگان در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی «انتخاب»، در رابطه با کاندیداتوری آیت الله امینی اظهار داشت: ایشان شخصیتی حوزوی و مورد قبول تمامی بزرگان حوزه است.

وی افزود: آیت الله امینی از ابتدا در مجلس خبرگان و هئیت رئیسه حضور داشته اند. ایشان شخصیتی است که از گذشته های خیلی دور، از ارادتمندان، همراهان و مریدان حضرت امام بودند.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: علاقه و ارادت آیت الله امینی به مقام معظم رهبری، حوزوی بودن، و انقلابی بودن از امتیازات برجسته ایشان است.

این عضو مجلس خبرگان که از ابتدای انقلاب در این نهاد حضور داشته است، در ادامه به «انتخاب» گفت: من از جمله طرفداران کاندیداتوری آیت الله امینی هستم، چراکه ایشان سابقه بیشتری نسبت به سایر کاندیداهای دیگر دارد.

وی تصریح کرد: سابقه انقلابی آیت الله امینی را همه ندارند، ایشان از السابقون هستند. این موضوع برای ریاست مجلس خبرگان امتیاز بسیار بالایی است.

آیت الله نورمفیدی گفت: آیت الله امینی که با گوشت و پوست خود امام و انقلاب را درک کرده، مورد قبول همه ی بزرگان و گروه های مختلف است.

وی افزود: امیدوارم جریان اعتدال با ریاست آیت الله امینی بر خبرگان تقویت شود. انتخابات خبرگان و مجلس نشان داد که مردم دنبال اعتدالند. در واقع، تندی ها دیگر پاسخ نمی دهد و موجب انزجار مردم می شود.

عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: آیت الله امینی شخصیت اعتدالی و مستقلی است که دامن مهرشان برای همه جریانات گشوده است. ریاست ایشان، باعث می شود مردم احساس کنند، در مجلس خبرگان نگاه اعتدالی بوجود آمده و این اتفاق مبارکی است، چراکه منجر به پیوند بیشتر مردم و انقلاب می شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است مانند دوره ی آیت الله مشکینی، سایر کاندیداها به نفع آیت الله امینی کنار بروند، گفت: ان شالله ، امیدوارم اینطور شود. در واقع احتمال دارد، تمامی کاندیداهای ریاست مجلس از رقابت انصراف دهند، چراکه همه ی آنها آیت الله امینی را قبول دارند.


ویدیو : احتمال کناره گیری همه کاندیداهای خبرگان